رئیس کمیته امداد فریدونکنار خبر داد

درآمد ۷ میلیارد و نیمی کمیته امداد فریدونکنار طی ۸ ماه/اشتغال‌زایی و کاریابی در اولویت است

رئیس کمیته امداد فریدونکنار از درآمد هفت میلیارد و 556 میلیونی این نهاد طی هشت ماهه ابتدای سال 1400 خبر داد و گفت: اشتغال و کاریابی از اولویت‌های کمیته امداد است.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام میثم سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات قابل توجهی را با مشارکت خیرین و کمک‌های دولتی به نیازمندان اعطا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در فریدونکنار هزار و ۳۳۴ خانوار به تعداد دو هزار و ۶۷ نفر تحت پوشش کمیته امداد و درحال دریافت خدمت هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار تصریح کرد: خدمات این نهاد از منابع مختلفی همچون اعانات دفتر مقام معظم رهبری، منابع دولتی، مجتمع‌های اقتصادی و مشارکت‌های مردمی در قالب صندوق صدقات، زکات، انفاقات و کمک‌های خیرین به مراکز نیکوکاری تامین شده و به نیازمندان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به مبالغ منابع درآمدی کمیته امداد فریدونکنار در هشت ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ افزود: در این مدت مبلغی بیش از ۳۴۷ میلیون تومان از صندوق‌های صدقات، ۵۶۹ میلیون تومان از زکوات، پنج میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان از مراکز نیکوکاری و ۹۵۸ میلیون تومان از بخش ایتام برای کمیته امداد به همراه داشت.

سیدی ادامه داد: همچنین مبلغ یک میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان در زمینه‌های مختلف موردی، اجاره، تعمیر مسکن، درمان، فرهنگی، وام کارگشایی، کمک هزینه جهیزیه نوعروسان، ساخت مسکن محرومین و تامین کولر هزینه اعطا شد.

سیدی با اشاره به اینکه اشتغال و کاریابی از اولویت‌های کمیته امداد است، یادآورشد: این نهاد توانسته هم ابزار کار را برای نیازمندان اشتغال فراهم کند و هم برای علاقه‌مندان به کارآفرینی کلاس‌های مشاوره شغلی برگزار کند و بنابر آمارهای رسمی کمیته امداد در رتبه نخست ایجاد اشتغال پایدار در کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: سرآنه اشتغال کمیته امداد فریدونکنار در سال ۱۴۰۰ مبلغ چهار میلیارد تومان با سود چهار درصد بوده که با تلاش زیاد و به لطف الهی تاکنون مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درصد برای ۶۷ نفر از افراد نیازمند جذب شده و این افراد به حدی از اشتغال آفرینی رسیده‌اند که تقاضای نیروی کار دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار افزود: طی تفاهم‌نامه با سپاه پاسداران و سازمان‌های مربوطه به‌دنبال این هستیم که زمینه اشتغال‌زایی بیشتری را فراهم کنیم تا خانواده‌ها دیگر نیازی به حمایت کمیته امداد نداشته باشند.

سیدی با بیان اینکه هوشمندسازی امداد یکی از طرح‌های درحال اجرا برای صحت‌سنجی افراد نیازمند است گفت: با راه‌اندازی سامانه “امداد هوشمند” و بازدید مددکاران از مددجویان، ظرفیت‌های مالی و توانمندی‌های آنان بررسی می‌شود و تا پایان بهمن ماه باید نتیجه بررسی‌های ما به مجلس اعلام شود که سهم درآمدی خانواده‌ها به چه میزان است.

وی با قدردانی از خیرین که با مشارکت خود درحال جلوگیری از سرعت فقر هستند اظهارکرد: کمیته امداد متولی فقر نیست بلکه متولی فقرا است و هرکجا موضوع فقر وجود داشته باشد امداد برای رفع آن نقش‌آفرینی می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار خاطرنشان کرد: شهروندانی که پیشنهاد و یا انتقادی از این محموعه دارند می‌توانند با شماره تماس ۳۵۶۷۰۰۱۰ در میان بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا