فرماندار فریدونکنار مطرح کرد

گزینه نظامی بر روی میز است ادبیات منسوخ شده آمریکایی ها

به گزارش بصیر، علی قاسمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: در اجلاسیه ژنو به دلیل آنکه ایران یکی از طرف های مهم و اثرگذار در سوریه ایران است و با توجه به اینکه در آن مذاکرات دعوت نشده بود، بر اساس پیش بینی ها این نشست به نتیجه مطلوب نرسید.

وی تصریح کرد: بان کی مون یک کارنامه سیاه از خود برجاگذاشت و دلیل آن بازپس گیری دعوات از ایران به دلیل فشارهای آمریکا بوده است و با این کار ضعف خود را نشان داد و عملا مشخص شد که در دعوت ها، چینش نیروها و حضور افراد در نشستها سازمان ملل چندان نقش خاصی ندارد.

 

قاسمی با اشاره به دلالیل شکستهای این نشست و مذا کرات ژنو ۲ خاطرنشان کرد: عدم حضور و دعوت از ایران در این نشست، وجود پیش شرط هایی قبل از مذاکرات که آینده سوریه را بدون بشار اسد پیش بینی کرده بود و کشورهای دعوت شده عمدتا از کشورهایی بودند که از گروه های تروریستی و شورشی حمایت مادی و تسلیحاتی کرده بودند.

 

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد:سوریه یک دولتی قانونی است و توسط مردم بر سرکار آمد و از حمایت بیشتر این مردم برخوردار است و این را می توان یکبار دیگر در صندوق های رای تعیین کرد.

 

قاسمی با اشاره به اینکه در ژنو ۲ به جای آینده سوریه بدون بشار اسد باید از حضور گروه های تروریستی در آن کشور بحث می شد، اظهار داشت: اگر آمریکا امروز از دموکراسی حرف می زند باید این موضوع را بفهمد که به جای اینکه اسلحه و کشتار حرف اول را بزند صندوق های رای تعیین کننده باشد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر چرایی عدم دعوت از ایران در این نشست، عنوان داشت: اگر آمریکا از ایران در این نشست دعوت می کرد به نقش تهران در تحولات سوریه و خاورمیانه مشروعیت می بخشید و این در حالی است که آنها در عمل نیز می دانند ایران صاحب همچین قدرتی است.

 

فرماندار فریدونکنار در ادامه افزود: در واقع سازمان ملل و آمریکا کاملا می دانند که ایران در تحولات سوریه تاثیرگذار است، چرا که اگر امروز دولت اسد ساقط نشده بخش مهمی از آن به دلیل نقش ایران است اما نمی خواستند با دعوت از ایران به این نوع سیاست رسمیت ببخشد.

 

قاسمی یادآور شد: آمریکا مجددا با این حرکت نشان داد که دولتی است که نمی توان به آن اعتماد کرد و بار دیگر برای ملت ایران نوعی بی اعتمادی ایجاد کرد، در واقع این یک نوع اشتباه استراتژیک از سوی آمریکا بوده است.

 

وی با اشاره به اظهارات جان کری مبنی بر حمله نظامی به ایران در پاسخ به خبرنگار ما گفت: با این ادبیات گفتاری آمریکا عدم صداقت خود را بار دیگر به ایران نشان داد، دولت ما در بحث هسته ای با صداقت پیش رفت، همچنین بحث گزینه نظامی مختص به امروز نمی شود، سالهاست که از سوی مستکبرین و غرب مطرح می شود اما آمریکا توان این اقدام را ندارد.

 

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: نه اینکه آمریکا نخواهد به ایران حمله نظامی کند بلکه توان این اقدام را ندارد، آمریکا امروز قادر به ضربه مستقیم در فاز نظامی به ایران نیست و فقط این اظهارات جنبه روانی دارد و به دنبال تحت فشار قرار دادن مردم ما در کشور است و بتواند پاسخی برای حامیانش داشته باشد.

 

قاسمی تاکید کرد: ادبیات امروز آمریکا مبنی بر اینکه گزینه نظامی بر روی میز است سالهاست که منسوخ شده و ملت ایران نسبت به این ادبیات کاملا آشنایی دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل موفقیت ما در مقابله با این تهدیدها و این نوع ادبیات، وحدت ملی، انسجام داخلی و وحدت بین گروه های سیاسی با همه سلایق است، اظهار داشت: در این شرایط باید احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال، با یکدیگر انسجام داشته باشند و در سایه ولایت وحدت خود را حفظ کند و اگر خدای ناکرده در داخل انشعاب و انشقاق پیدا شود دشمن دندان تیزخواهد کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا