واکنش اولیه به استعلام پیامک‌های سبد کالایی

خاطره خوشه‌بندی تکرار شد؛ مشمولان واقعی محروم از سبد کالایی

به گزارش بصیر به نقل از فارس، وزارت صنعت صبح امروز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد سبد کالا از روز یکشنبه در فروشگاه‌های اعلام شده توزیع می‌شود.

همچنین وزارت صنعت سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۹۹ را برای اطلاع از دریافت یا عدم دریافت یارانه اعلام کرده است.

بنابراین از صبح امروز ارسال پیامک‌ها آغاز شده و نارضایتی‌ها هم آغاز شده است، بسیاری از افراد شاهدند کسانی که پردرآمدتر از آنها هستند از سبد کالایی بهره‌مند می ‌شوند، اما آنان با درجه شغلی و درآمد کمتر از دریافت سبد بی‌بهر‌ه‌اند، افراد برخوردار از دریافت سبد خوشحال و افرادی که مشمول این سبد نمی‌شوند به نحوه طبقه‌بندی و همچنین نحوه انتخاب مسئولان برای توزیع سبد کالایی انتقاد دارند.

برخی شهروندان نیز در تماس با فارس این انتقاد را مطرح کردند به ‌گونه‌ای که نیروی خدماتی با گروه شغلی ۴ یک اداره سبد کالایی را دریافت نمی‌کند، اما همکار وی با درجه بالاتر و حتی پست مدیریتی مشمول دریافت سبد کالایی شده است.

به گزارش فارس از دیگر مشکلات تعیین افراد مشمول سبد کالا این است که در اطلاعیه مزبور مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و همچنین کارگران تامین اجتماعی با حقوق کمتر از ۵ میلیون ریال مشمول دریافت سبد کالا شده‌اند و این در حالی است که حقوق همه کارگران و مستمری‌بگیران دولت و تامین اجتماعی بالاتر از رقم ۵ میلیون ریال است و به نحوی با گذاشتن این شرط سهم قابل توجهی از خانواده‌ها از دریافت سبد کالایی محروم شده‌اند.

بنابراین گزارش بسیاری از مردم از نحوه تعیین افراد مشمول سبد اطلاعی ندارند و در صورتی که مشمول این طرح نمی‌شوند به آن اعتراض می‌کنند.

در ادامه برخی از نظرات کاربران خبرگزاری فارس در خصوص دریافت یا عدم دریافت سبد کالا و همچنین نحوه خوشه‌بندی و طبقه‌بندی افراد می‌آید.

-‌ چرا حقوق پایه ۵۱۸۰۰۰ تومان بعد به ما تعلق نمیگیره به کارمند دولتی که حقوقش حداقل ۱ میلیون به بالاست تعلق میگیره وای به این عدالت.

-‌  … من از طرفداران دولت هستم سبد کالا هم نمی خواهم اما این کار واین نوع دسته بندی کاملا نا عادلانه و دور از تعالیم حضرت امیر است پاسخ

-‌ … خداوند در قرآن می فرماید شما مساوات را رعایت کنید اجرای عدالت با خودم . مساوات یعنی فرقی بین فقیر و غنی نباشه و بیت المال همه به یکسان سهم دارند. حذف یارانه برخی افراد یعنی حذف سهم آنان از بیت المال یعنی عدم اجرای فرمان خداوند در کشور اسلامی. حکایت حضرت امیر(ع) و و فردی که سهم از بیت المال بیشتر می خواست و شمع و آتش دوزخ و … موید این دستور خداوند است.

-‌ این بد عدالتیه برای یک قشر. احمدی نژاد عدالت بیشتر داشت. پارسال ۸۰هزار برای همه بود .ولی روحانی از کجا میداند که بقیه نیاز ندارند.

-‌ پس کارگران فصلی و مشاغل آزاد که بیمه هم ندارند چه؟؟؟؟؟؟؟ حتی حقوق ثابت هم ندارند! یعنی از کارکنان دولت و طلاب اوضاع بهتری دارند؟ این هم عدالت نشد!

-‌ درود بر بزرگواری دولت تغییر و امید. مگه توی مملکت ما یک همچین آدمهایی با درآمدهایی که اعلام کردید وجود دارد؟؟!! من که باور نمی کنم شما چی؟ ان شاء اله این افراد با این سبد وزین و مزین به نام تدبیر و امید حداقل امسال عید شرمنده زن و بچه خود نمی شوند.

-‌ خدا خیرش بده آن مرد را که ماهی ۲۰۰ ـ ۳۰۰ هزارتومن به حساب خانوارهای می ریخت هیچ کس نمی فهمید . عیدانه داد و سهام عدالت و… هیچکی نمی فهمید. ۶ ماهه اینها می خواهند دوتا روغن و چند کیلو برنج بدهند آبروی همه مردم را برده اند.

چقدر بی خود . من سرپرست خانوار و کارمند آموزش و پرورشم. کد ملی خودم را که ارسال کردم گفتن به شما یارانه تعلق نمی گیره.!!!!! واقعا که ….

-‌ من متاهل هستم هیچ شغلی ندارم، بیکار هستم پس این سبد کالا به کی تعلق میگیره به من بیکار تعلق نمیگیره واقعا انصاف هست.

-‌ حداقل حقوق قانون کار با مزایا ۸۰۰ هزار تومان می باشد پس این سبد کالا می خواهند به کی بدهند.

-‌ برای بازنشستگان دولت وارتش که حقوقشان بالای یک میلیون تومان است، سقف ۵۰۰ هزار تومان تعیین نکرده اند اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی سقف گذاشته اند این چه عدالتی است.

-‌ واقعا این یک نو بی عدالتیه اصلا آقای روحانی ازکجا میدونه کی احتیاج داره کی نداره احمدی نژادهرطوری بود حداقل یه جورایی عدالت رو واقعا درنظر داشت.

-‌ من کارمند هستم و پدرم فوت کرده مادرم سرپرست خونه است، حالا به من کارمند این سبد تعلق نمی‌گیره چون مادر بدون درامدم قانونا سرپرست خونه است واقعا این عدالته!؟

-‌ من دانشجوی متاهلم و با وجود اینکه ثبت نام کرده ام،ولی پاسخ سامانه این است که سبدکالا به ما تعلق نمیگیرد.لطفا پیگیری کنید.

– من یک نظامی هستم کد ملی ارسال کرده ام، پیام اومد یارانه به شما تعلق نمیگیرد. ابن دولت میخواهد یه صدقه ای به مردم بدهد دیگه این همه سایت اطلاع رسانی و هزار تا سامانه پیامکی و…… نمیخوادکه ….بهتره بره از احمدی نژاد یه چیزایی رو یاد بگیره هر چی بود مردانه بود خاله زنک بازی نمی کرد.

-‌ احسنت بر این کمال بی عدالتی شما حضرات آیا حضرت امیر المومنین نیز بیت المال را اینگونه تقسیم میکرد یعنی برای اطرافیان خود سهم قائل بود و برای بقیه که واقعا مستمندند نه؟واقعا احسنت به این بی تدبیری و بی عدالتی

-‌ انشاالله عدالت را امام زمان (عج) اجرا کند.

-‌ کلا به نظر بنده دادن این سبد کالایی توهین به شعور و درک مردم است مردم گدای ۷۰ یا ۸۰ هزار تومان نیستند، این موضوع فقط باز فساد رو دامن میزنه جنس های بنجل و در انبار مانده را قالب مردم می کنند بسه آقا مردم می فهمند.

-‌ اینجانب جزء دانشجوی متاهل و جزء قشر زحمت کش کارگر بودم چرا به اینجانب تعلق نگرفت مگر ما جزء این کشور نمی باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

-‌ سبد کالا باید به همه مردم تعلق بگیره …

-‌ به بازنشسته های کشوری و طلاب به همه میدن ولی تامین اجتماعی گلچین میشه

-‌ کلا دارن به یه عده میدن که همه جوره دارن مملکت رو می خورن اشتباه ترین کار دولت روحانی یعنی اگه مملکت همین ۱۵میلیون نفره پس با بقیه کاریتون نباشه.

-‌ منم یه نیازمند بودم و امیدم به این سبد کالایی بود که برای دولت یه سرگرمی بوده و هست . روحانی حالا بشین تو خونه ات بگو به مردم سبد کالا دادم این بود عدالت تو……… واقعا که………

-‌ اونوقت میگن احمدی نژاد ملت رو به دوران کوپنی برگردوند!!!!!

-‌ حق با شماست باید به حال عدالت کشور ما گریست . من که از ریالی از حقم تو دنیای باقی نمی گذرم . چون تو این دنیا که نمیشه از اینا حقو گرفت .

-‌ آقا خیلی باحالید ما نه خانه داریم نه ماشین داریم . تو بیمه که زده کارگر با مدرک لیسانس، حقوق پایه هست ۵۴۰ تومان بعد ۳ سال کار حالا ما جزو کدام قشر هستیم حتما مرفه بی درد آره.خدا جوابتون بده فقط.

-‌ بنده پیامک دادم و جواب آمد که مشمول طرح نمی باشید، می توانید بگویید چه کسانی مشمول این طرح هستند لابد این طرح مال پوداراست.

-‌ کلید سبدم کجاست آقای امید؟؟؟؟؟؟

-‌ آقا منم نیروی مسلحم به منم تعلق نگرفته پس به کی تعلق گرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا