امام جمعه فریدونکنار مطرح کرد

انقلاب ایران پشتوانه مردمی داشت/آمریکا ماهیتی یک بام و دو هوا دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار با اشاره به ۱۲ بهمن روز ورود امام راحل به ایران گفت: ورود امام (ره) از فرانسه به ایران و پس از ۱۵ سال تبعید و دوری از کشور نقطه عطفی در تاریخ اسلام، انقلاب و ایران است.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران از چند ویژگی و خصیصه مهم و بارز برخوردار بود که سبب بقا و استقلال آن با همه توطئه های دشمنان شده است، اذعان داشت: اولین ویژگی این انقلاب اسلامی بودن صددرصدی آن بود، ملت به عشق امام، قرآن و اسلام به میدان آمدند و خطرهای زیادی را پذیرا شدند تا اسلام احیا شود.

 

جلالی تصریح کرد: این انقلاب مردمی مانند کودتای اخیر نظامیان مصر علیه محمد مرسی نبود بلکه تحولی بود که در طول سالیان تبلیغ علما و داشمندان جامعه اسلامی ایران ایجاد شده بود که فهمیدند نظام شاهنشاهی به درد این ملت نمی خورد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین این انقلاب پشتوانه اعتقادی داشت، مربوط به داخل کشور می شد و نه فکر و تز خارجی و نه پول و دلاری از سوی بیگانگان به این مردم تزریق نمی شد بلکه مردم هم از نظر مالی و هم از نظر جانی هزینه می کردند و از هیچ قدرتی از دنیای غرب و شرق دستور نمی گرفت.

 

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: وجود رهبری حکیم، اندیشمند، بصیر، فیلسوف و شجاع در راس امور کشتی انقلاب را در اقیانوس مواج دنیا با آن طوفان های خطرناک به ساحل نجات و پیروزی هدایت کرد.

 

جلالی با اشاره به اینکه دشمن هرگز نمی تواند بر این مردم و اعتقاداتشان غلبه کند، تصریح کرد: علت اساسی این امر آن است که این انقلاب از شجره طیبه ای است که آثارش را هر روز به این ملت تقدیم می کند، میوه این انقلاب استقلال، عزت و تبعیت از ولایت و رهبری است.

 

وی تاکید کرد: استکبار، آمریکا، صهیونیست و برده های آنان و همه کسانی که شب و روز در خواب و خیال براندازی نظام هستند باید بدانند این ملت آزاده ایران همانگونه که در طول سالهای این انقلاب با تامل همه رنج ها و سختی های ظاهری و مادی مقاومت کردند و از انقلاب، دین، ولایت ائمه و اطهار، قرآن و رهبری دفاع کردند امروز هم با هر سختی، تحریم و تهدیدی که به وجود می آورند جانانه ایستاده اند و از اسلام و انقلاب دفاع می کنند.

 

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۶ بهمن سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرمان امام راحل عنوان داشت: برما لازم است که به مراکز قانونی کشور که در راس قرار دارند اعتماد داشته باشیم و در گوشه و کنار برای تضعیف این قوا سخن نگوئیم.

 

امام جمعه فریدونکنار گفت: ما منکر نمی شویم که ممکن است این افراد نیز دچار خطا و اشتباه شوند، لغزش و خطا قابل جبران و بازگشت است اما با هیاهو و تبلیغات منفی و دروغین افکار مردم را تحت تاثیر شایعات بی اساس قرار ندهیم تا ارکان و اساس انقلاب سست نگردد.

 

وی همچنین در سخنان خود به پیشرفت های قابل ملاحظه ایران در صنعت هوافضا اشاره و خاطرنشان کرد: همه دانشمندان هوا و فضای ایران که از فرزندان این انقلاب اند کمتر از ۴۰ سال سن دارند.

 

جلالی با اشاره به سفر جک استراو به ایران و یادداشت مقاله ای از وی در انگلیس گفت: جک استراو در مقاله خود از پیشرفت هایی که ایران در طول کمتر از یک دهه بدست آمده بود ابراز شگفتی می کند که این نتیجه زحمات شما مردم و خون پاک شهدای ماست.

 

امام جمعه فریدونکنار اظهار داشت: امروز ایران به یک قدرت در منطقه و جهان تبدیل شده است، بیش از ۴۰ کشور جهان در سوئیس و در نشست ژنو ۲ گرد هم جمع شدند و در عدم حضور ایران به نتیجه نرسیدند و آن مذاکرات به شکست انجامید.

 

وی در ادامه با طرح سوالی مبنی بر اینکه آقای طرفدار حقوق بشرو دموکراسی که برای سوریه به ظاهر دل می سوزانی، چرا در سالگرد انقلاب مصر وقتی ۵۰ نفر از دانشجویان و جوانان این کشور هدف گلوله های آتشین ساخت آمریکا قرار گرفتند مهر سکوت بر دهانتان زده اید، تصریح کرد: خانم اشتون به چه مجوزی در اوکراین مردم را علیه حکومت قانونی این کشور تحریک می کنند، دیپلمات های غربی آنقدر گستاخ شده اند که در آن تظاهرات شرکت می کنند و این ماهیت یک بام و دو هوایی آمریکا را نشان می دهد.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا