آمار میزان نوسانات قیمت کالاهای اساسی در ۶ ماهه نخست دولت/ جداول

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، معاون برنامه ریزی رییس جمهور در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: نرخ تورم به ۲۲% کاهش یافته است و تغییرات ماهانه قیمت ها در دی ۲/۱ درصد و در بهمن به یک دهم درصد کاهش یافت.

این در حالیست که مقایسه قیمت کالاهای اساسی مصرفی و همچنین بازار خودرو در ۶ ماه نخست دولت یازدهم نه تنها سخنان جناب نوبخت را تایید نمی کند بلکه از رشد بی سابقه قیمت ها و افزایش فشار بر مردم حکایت دارد.
 

آمار و ارقام درج شده در پایگاه های رسمی اطلاع رسانی قیمت اقلام مصرفی و خودروها و همچنین آمارهای بدست آمده از قیمت گیری میدانی خبرنگار ما نشان می دهد از شهریور تا اسفند ۹۲ همه کالاهای اساسی مردم دارای رشد چشمگیری بوده است. کالاهایی حیاتی خانوار های ایرانی همچون گوشت ، مرغ، تخم مرغ و برنج از ۱۰% تا ۴۸% رشد داشته که نشان دهنده عدم توانایی دولت در حمایت از سبد غذایی خانوار های ایرانی می باشد.
 

 
با نگاهی بر آمارهای میدانی و قیمت های اعلامی بازار میوه و تره بار در رسانه ها در شش ماهه نخست دولت یازدهم مشاهده می شود که این اقلام نیز به هیچ وجه وضعیت مناسبی نداشته است. رشد بیش از ۲ برابری برای قیمت برخی از اقلام این بازار همچون پیاز و سیب زرد با احتساب فصل برداشت این میوه ها، نشان دهنده میزان افزایش قیمت در بازار میوه و تره بار را دارد.
 


 

علاوه بر کالاهای اساسی و میوه جات، بازار خودرو نیز با رشد قیمت ها روبرو بوده است. اگر چه شیب رشد قیمت ها در این بازار ملایم بوده ولی تقریبا تمامی خودروهای پر فروش داخلی در بازارهای آزاد نزدیک به یک میلیون افزایش قیمت داشته اند.
 


 

عدم هم خوانی آمارهای فوق الذکر با آمارهای اقتصادی معاون برنامه ریزی رییس جمهور این سال را به وجود می آورد که جناب نوبخت چه هدفی را از  کتمان واقعیت های جامعه  دنبال می کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا