رونمایی از سلاح ناشناخته ایرانی+عکس

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، حجت‌‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه با حضور در سازمان صنایع دفاع از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید و از نزدیک با مدیران و کارکنان این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آخرین تجهیزات پیشرفته ماهواره‌ای و به‌روزترین موشک‌های ماهواره‌بر سامانه‌های جامع فرماندهی و کنترل پدافند هوایی، سامانه‌های ارتباطی و فاوا، دستاوردهای صنایع دریایی، ‌توانمندی‌های نخبگان جوان وزارت دفاع در مرکز پژوهش‌های پیشرفته و آخرین دستاوردهای دفاعی کشور در سازمان صنایع هوایی از جمله دستاوردها و توانمندی‌هایی بود که رئیس جمهوری از آنها بازدید کرد.

در جریان این بازدید، روحانی از یک سلاح ناشناخته ایرانی نیز بازدید کرد.

 این سلاح که نام و مشخصاتی از آن تاکنون به ثبت نرسیده است، سلاحی شبیه به توپ‌های دستی یا نارنجک‌انداز است. تصاویر منتشره نشان می‌دهد که این سلاح دارای ۲ پایه ثابت است که از این پایه‌ها غالبا برای استقرار زمینی و حتی استقرار روی خودروهای زرهی استفاده می‌شود.

روی این توپ نیز، یک دوربین نصب شده که نشان ‌می‌دهد این سلاح یک سلاح انفرادی بوده و قابلیت بکارگیری توسط یک خدمه به عنوان خدمه آتش را دارد.

غالب نارنجک‌اندازها، حجم کوچکتر و شکل متفاوت‌تری از این سلاح را دارند بر همین اساس، اگر این سلاح یک نارنجک‌انداز باشد، کالیبر و قدرت انفجاری و تخریب بالایی هم دارد.

به عنوان نمونه، نارنجک‌انداز ۴۰میلیمتری، سلاحی سبک‌تر از این سلاح بوده و قدرت اجرای آتش بالایی دارد. قابلیت سلاح در وضعیت تک تیر و رگبار و هدف‌گیری دقیق توسط دوربین و شلیک ۳۰۰ گلوله در دقیقه از مزایای این نارنجک انداز به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا