حمله مرگبار تروریست‌ها به یک ایستگاه قطار در چین + عکس

 به گزارش بصیر،

به گزارش اروم نيوز، ساعت ۲۱:۲۰ اول ماه مارس یک گروه متشکل از ۱۰ تروریست که چهره‌های خود را پوشانده بودند و سلاح گرم در دست داشتند، در میدان و تالار فروش بلیت قطار در شهر «کون مینگ» مرکز استان «یون نان» به به سوی شهروندان تیراندازی کردند که در پی آن، حداقل ۲۸ تن کشته و ۱۱۳ تن نیز زخمی شدند.
به گفته مسؤولان محلی، ۴ عضو این گروه تروریستی که از تجزیه‌طلبان ناحیه شین‌جیانگ هستند، در درگیری با پلیس کشته شدند و یکی از آنها نیز دستگیر شده است.
 
 
در همین راستا، رئیس‌جمهوری خلق چین به این حادثه بسیار اهمیت داده و بی‌درنگ به نهادهای اجرای قوانین دستور داده تا با تمام توان به این پرونده رسیدگی کنند و براساس قانون، تروریست‌ها را به مجازات برسانند.
«شی جین پینگ»، همچنین تاکید کرده که نهادهای ذیربط باید به حساس بودن وضعیت مبارزه با تروریسم اهمیت داده و به طور قاطع با هرگونه فعالیت تروریستی مبارزه کنند تا ثبات اجتماعی چین حفظ شده و امنیت جانی و مالی مردم تامین شود.
از سوی دیگر «من جیان جو»، دبیرکل کمیسیون اجرای قوانین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و «گوا شو کون»، وزیر امنیت عمومی چین نیز در محل حادثه حاضر شدند.
دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای خاطرنشان ساخته که با شدیدترین لحن، حادثه تعجب‌آور حمله به مردم بی‌گناه در ایستگاه قطار «کون مینگ» استان یون نان چین را محکوم می‌کند.
«بان کی مون»، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، تاکید کرده که خواستار مجازات مسببان این حادثه است.
 
 
 
 
منبع:پارسينه

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا