توضیح کمیته‌‌انضباطی درباره جریمه رحمتی

به گزارش بصیر به نقل از  مشرق، اسماعیل حسن‌زاده درباره جریمه شش میلیون تومانی سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان فوتبال استقلال که با انتقادهایی همراه شده است، اظهار کرد: قبلا هم گفته بودم آنچه در انزلی اتفاق افتاد با گمانه‌زنی‌های بعد از بازی فرق می‌کرد. نه رفتار ملوانی‌ها آن طور بود که مشمول محرومیت شود و نه حرکات افراد و بازیکنانی مثل سید مهدی رحمتی. تشخیص ما این بود که اگر چه رحمتی مانند برخی بازیکنان دیگر از جمله پژمان نوری و حنیف عمران زاده آن خویشتن‌داری‌های لازم که موجب تحریک تماشاگران نشود را به نوعی انجام نداد، اما رفتارش هم مشمول محرومیت نمی‌شود.

وی درباره عکس‌هایی که از حرکت عجیب رحمتی منتشر شده است، گفت: اگر این عکس‌ها درست باشد و ثابت کند که رحمتی یک حرکت غیر اخلاقی انجام داده و کمیته‌ انضباطی پس از بررسی‌ها و تحقیقات لازم به این نتیجه‌ برسد بحثش متفاوت خواهد بود و ما در آن صورت برخورد دیگری خواهیم داشت، اما عکس های فعلی از نظر ما واضح نیست.

رییس کمیته‌ انضباطی در پاسخ به این سوال که آیا شما زمان زیادی برای بررسی عکس‌ها نیاز دارید و آیا تشخیص چنین چیزی واقعا زمانبر است، به ایسنا گفت: ببینید در یکی از عکس‌ها دستان رحمتی دستکش هست و در دیگری نیست. همین برای ما شبهه ایجاد کرده است، ضمن این که در هیچ کدام از گزارش‌های ناظر داوری مسابقه و … هم چنین چیزی وجود ندارد و ما خودمان هم چیزی ندیدیم. بنابراین نباید صرفا بر اساس یک عکس قضاوت می‌کردیم. تکلیف آن دو عکس هم همان طور که گفتم روشن است و هنوز برای ما واضح و اثبات شده نیست. بنابراین کمیته‌ انضباطی که باید هر چه زودتر حکم بازی استقلال و ملوان را صادر می‌کرد، فعلا بر اساس آنچه از رفتار رحمتی اثبات شده جریمه شش میلیونی برایش در نظر گرفته و اگر در بررسی‌های بعدی به نتایج دیگری از رفتار او برسیم، برخورد دیگری خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: وقتی عکسی شکار می‌شود با عکس‌های عادی فرق می‌کند. بنابراین بررسی صحت آن کمی زمان می‌برد. ضمن این که هر حکمی برای آبی‌ها صادر کنیم، قرمز‌ها اعتراض می‌کنند و هر حکمی برای قرمزها صادر کنیم آبی‌ها اعتراض می‌کنند. بنابراین در هر حالت معمولا احکام کمیته‌ انضباطی با واکنش‌هایی روبرو است، اما ما تلاش می‌کنیم با صداقت و انصاف رفتار کنیم.

حسن‌زاده در واکنش به این که ظاهرا برخی از بازیکنان استقلال به رحمتی گفته‌اند که به خاطر چنین جریمه کوچکی باید شیرینی بدهی! تصریح کرد: (با خنده) حالا او فعلا شیرینی می‌دهد، اما اگر رفتارش چیز دیگری بود و خطایش برای ما ثابت شد، آن وقت قضیه او هم برای هم تیمی‌هایش فرق می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که واکنش خود رحمتی به این عکس‌ها چیست و آیا صحت آن را نمی‌پذیرد؟ گفت: او معتقد است که چنین رفتاری را انجام نداده، البته ما در آینده او را به کمیته‌ انضباطی احضار می‌کنیم تا بیشتر در این باره صحبت کنیم. ضمن اینکه باید بگویم جریمه شش میلیونی مهدی رحمتی ارتباطی به عکس‌های منتشر شده ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا