نهادهای امنیتی پاکستان قضیه گروگانگیری اتباع ایرانی را حل کنند

به گزارش بصیر به نقل از فارس، ، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با میرجان محمدخان جمالی رییس مجلس ایالتی بلوچستان پاکستان با اشاره به مراودات ریشه‌دار تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: همواره برادرانه‌ای میان مردم دو کشور وجود داشته و این پشتوانه مهمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می‌باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت عملیاتی شدن پروژه‌های اقتصادی دو کشور افزود: اجرای پژوهش‌های خط لوله گاز و برق‌رسانی به پاکستان می‌تواند به بهبود سرمایه‌گذاری و افزایش سطح مناسبات اقتصادی و صنعتی فیمابین کمک فراوانی می‌کند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی اقدامات خرابکارانه اشرار در مرزهای دو کشور تصریح کرد: اینگونه اقدامات باعث سوءتفاهم در روابط دو کشور می‌گردد و لازم است نهادهای امنیتی در پاکستان با جدیت و سرعت قضیه گروگانگیری اتباع ایرانی را حل نمایند.

در ادامه میرجان محمدخان جمالی رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان حضور نیروهای خارجی و ارتباط آنها با گروه‌های اشرار باعث ایجاد ناامنی در منطقه شده است افزود: باید با تشکیل کمیسیون‌های مشترک اطلاعاتی و امنیتی و رایزنی‌ها و همکاری‌های مستمر به تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک کرد.

وی در پایان بر جدیت مقامات پاکستانی برای حل و فصل و آزادی هرچه سریعتر اتباع گروگان گرفته شده ایرانی تاکید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا