قوچان‌نژاد: آرژانتین نه؛ به نیجریه فکر کنید

 

به گزارش بصیر به نقل از تسنیم:

رضا قوچان‌نژاد که به همراه اشکان دژاگه بامداد امروز (دوشنبه) به کشورمان آمد.

  بالاخره اردوی تیم ملی برپا شد. نظرت در این باره چیست؟

وقت زیادی تا آغاز جام جهانی باقیمانده و دیر نشده است. دو دیدار در این هفته خواهیم داشت که به ما کمک خواهد کرد. بازی با کویت موقعیت خوبی است که برخی از بازیکنان خودشان را به سرمربی نشان دهند. امروز نخستین محک تیم ملی است و چهارشنبه با گینه بازی داریم. امیدوارم در این دو دیدار بتوانیم نمایش خوبی از خودمان نشان دهیم.

  در حالی که سایر کشورهای حاضر در جام جهانی تدارک خوبی دیده‌اند اما قرار است ایران روز چهارشنبه اولین بازی تدارکاتی‌اش را انجام دهد.

نباید خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه کرده و باید به موقعیت خودمان فکر کنیم. باید به مسائل مثبت و اینکه چطور می‌توان پیشرفت کرد، فکر کنیم. درست است که کشورهای دیگر بازی‌های تدارکاتی زیادی انجام داده‌اند اما ما موقعیت نداشتیم. با این وجود هفته خوبی در پیش داریم و دو دیدار انجام می‌دهیم. سرمربی هم موقعیتی خواهد داشت تا شرایط همه بازیکنان را ببیند. بازی با گینه محک خوبی برای ما خواهد بود تا بتوانیم به لحاظ فیزیکی، سبک بازی با نیجریه را تمرین کنیم.

به نظرت باید پیش از جام جهانی با تیم‌های بزرگ بازی کنیم؟

شما به بازی‌های تدارکاتی ما مقابل بلاروس، صربستان، مونته‌نگرو، گینه و …نگاه کنید. بازی با این تیم‌ها به نوعی بازی با رقیبان‌مان در جام جهانی است. به طور مثال سبک بازی صربستان شبیه بوسنی و گینه شبیه نیجریه است. اگر بتوانیم با چنین تیم‌هایی که شباهت زیادی به تیم‌های همگروه‌مان در جام جهانی دارند، بازی کنیم، خیلی مفید خواهد بود. درست است که نمی‌توان با برزیل و آرژانتین بازی کرد ولی باید به سایر دیدارهای تدارکاتی مثبت نگاه و نتایج خوبی کسب کنیم.

به کسب نتایج خوب در جام جهانی خوش‌بین هستی؟

معلوم است که خوش‌بین هستم. اگر خوش‌بین نبودم، نباید اینجا می‌آمدم. امیدوارم همه مردم هم خوش‌بین باشند. من این خوش‌بینی را در مردمی که اینجا (فرودگاه) حضور دارند، می‌بینم.

در مدتی که در ایران حضور نداشتی، کارلوس کی‌روش پیگیر وضعیتت بود؟

بین من و فدراسیون فوتبال تماس تلفنی وجود داشت. هر روز تماس نداشتیم اما تماس‌ها ‌بین ما وجود داشت.

از شرایطت در چارلتون انگلیس صحبت کن.

۳ هفته است که در تیم چارلتون حضور دارم و خدا را شکر از وضعیتم راضی هستم. 

چرا در ترکیب بازی روز گذشته چارلتون حضور نداشتی؟

دو دلیل داشت. اولین دلیل به انجام ۴ بازی در ۹ روز برمی‌گشت و دلیل دوم این بود که در بازی روز گذشته شرایطی پیش آمد که مربی دقیقه ۱۰ مدافع به زمین فرستاد و پس از ۴۵ دقیقه که با نتیجه ۲ بر صفر عقب بودیم، سرمربی تصمیم گرفت باز هم مدافع به زمین بفرستد تا بیشتر از این گل نخوریم. 

به نظر می‌رسد برخلاف روزهای سختت در لیگ بلژیک روحیه خوبی در چارلتون داری.

حضورم در بلژیک واقعیت دیگری بود. خوشحالم اکنون در لندن و تیم چارلتون حضور دارم. بازی‌های زیادی در پیش داریم و مطمئنا در این دو ماه برای چارلتون بازی خواهم کرد تا برای مسابقات جام جهانی در فرم خوبی قرار داشته باشم.

  بازی با شفیلدیونایتد در جام حذفی را چطور می‌بینی؟

این بازی هفته آینده برگزار می‌شود و اگر واقعیتش را بخواهید چیز زیادی از این تیم نمی‌دانم.

پس از اینکه به قطر در بازی‌های مقدماتی جام جهانی گل زدی، شادی گل خاصی انجام دادی. اگر در جام جهانی موفق به گلزنی شوی، شادی گل خاص دیگری نشان می‌دهی؟

(می‌خندد). تا جام جهانی زمان زیادی باقیمانده است. هر گل شیرین است و فرقی ندارد که در تمرین زده شود یا بازی رسمی.

  رسانه‌های انگلیس مانور زیادی درباره تو دادند و گفتند ناجی ایران در جام جهانی خواهی بود…

من «مخلص» رسانه‌ها هستم. وقتی بازی می‌کنم همه تلاشم را انجام می‌دهم که برای تیم باشگاهی و تیم ملی بهترین نمایش را داشته باشم. این مهم است که بتوانی به تیم کمک کنی.

  بازی با آرژانتین در جام جهانی را چطور می‌بینی؟

نخستین دیدار ما با نیجریه است و به نظرم مهم‌ترین بازی ایران در جام جهانی خواهد بود. پس از بازی با نیجریه، می‌توانیم تمرکزمان را روی  دیدار با آرژانتین بگذاریم. 

  کی‌روش هم اعتقاد دارد بازی با نیجریه خیلی برای ایران مهم است. 

کی‌روش راست می‌گوید. مردم درباره دیدار با آرژانتین صحبت می‌کنند اما دیدار اول ما در جام جهانی نیجریه است و پس از آن باید به بازی با آرژانتین فکر کرد. اگر بتوانیم در دیدار با نیجریه نتیجه خوبی کسب کنیم، برای ما شیرین‌تر خواهد بود.

  با مدیربرنامه‌هایت که صحبت کردیم، معتقد بود پس از بازی‌های جام جهانی پیشنهادات خوبی به تو داده می‌شود. در حال حاضر تیم خاصی به تو پیشنهاد داده است؟

نه، این سوال را باید از مدیربرنامه‌هایم بپرسید. تمرکز من در فوتبال بازی کردن است و مدیربرنامه‌هایم کارهای بیرون از زمین را انجام می‌دهد. چارلتون «پله» خوبی برای من در جام جهانی و حتی پس از جام جهانی خواهد بود.

  دوست داری فوتبالت را در لیگ انگلیس ادامه دهی یا لیگ اسپانیا؟

چند پیشنهاد داشتم ولی سخت است بگویم کجا دوست دارم فوتبال بازی کنم. در حال حاضر موقعیت خوبی دارم و پس از جام جهانی هر پیشنهادی رسید، درباره آن فکر خواهم کرد.

  نظرت در مورد کناره‌گیری امید نمازی و سیموئز از کادر فنی تیم ملی چیست؟

وقتی این خبر را شنیدم، خیلی تعجب کردم. ۲ سال با آنها کار کرده بودم و مربیان خوبی بودند.

  چه واکنشی در قبال مذاکره نمازی برای هدایت تیم بانوان آمریکا داری؟

از این مسئله خبر نداشتم و نمی دانم نمازی کجا است اما حیف شد که او از ایران رفت.

  قرار است دو دستیار برزیلی به کادر فنی اضافه شوند.

امیدوارم آمدن آنها به ما کمک کند و برای تیم ملی مفید باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا