اوباما:۹۵درصد تحریم‌های ایران برجای خود باقی است

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با پایگاه اینترنتی «بلومبرگ» اظهارات اخیر صهیونیست‌ها در مورد اینکه کاهش تحریم‌ها علیه ایران طبق توافق اولیه «ژنو» موجب می‌شود تا تجار برای برقراری رابطه تجاری به سمت ایران هجوم ببرند را رد کرد و گفت که هنوز ۹۵ درصد تحریم‌ها برجای خود باقی است و ما قصد داریم این تحریم‌ها را اجرا کنیم و در حین مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل جامع این تحریم‌ها را اجرا می‌کنیم.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره اظهارات خود مبنی بر اینکه تمامی گزینه‌ها برای ایران روی میز قرار دارد و این گزینه‌ها شامل گزینه نظامی می‌شود، گفت: من می‌دانم که آنها (ایرانی‌ها) این حرف را جدی تلقی می‌کنند. اطمینان زیادی داریم که آنها ۳۵ هزار نیروی نظامی آمریکا را در منطقه که بنابر دستور رئیس‌جمهور در تمرینات نظامی مشارکت می‌کنند می‌بینند. آنها باید حرف‌های مرا جدی بگیرند و همچنین مردم آمریکا نیز باید آنها را جدی بگیرند. اسرائیل و عربستان نیز باید این حرف‌ها را جدی بگیرند.

مذاکرات صلح به شکست بیانجامد، توانایی آمریکا برای محافظت از اسرائیل محدود می‌شود

اوباما در این مصاحبه همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را ترغیب کرد تا از فرصت صلح با فلسطینیان بهره گیرد و تأکید کرد که مهلت مذاکراه برای توافق میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان رو به اتمام است.

وی همچنین تأکید کرد که «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تمایلش در به رسمیت شناختن اسرائیل و حق موجودیت آن صادق است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در اینباره اینگونه ادامه داد: ما ظرف ماه‌های آتی به نقطه‌ای می‌رسیم که طرفین (اسرائیل و فلسطینیان) مجبورند تصمیماتی درباره چگونگی پیشروی خود اتخاذ کنند و امید و انتظار من این است که علیرغم چالش‌های سیاسی شگفت‌انگیزی که وجود دارد، بنیامین نتانیاهو و عباس بتوانند از اختلافات خود عبور کنند و به چارچوبی برسند که ما را به سمت صلح سوق دهد.

اوباما تأکید کرد که اگر مذاکرات صلح به شکست بیانجامد، آمریکا توانایی محدودی برای محافظت از اسرائیل در مقابل عواقب بین‌المللی خواهد داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به اسرائیل ادامه داد: اگر شما شاهد هیچ توافق صلح نباشید و شهرک‌‌سازی ادامه داشته باشد و ما در سالهای گذشته شاهد شهرک‌سازی تهاجمی بیشتر در مقایسه با سال‌های بسیار قبل‌تر بودیم. اگر فلسطینیان به این باور برسند که احتمال یک دولت مستقل فلسطینی دیگر قابل دسترسی نیست، آنوقت است که توانایی ما برای مدیریت عواقب بین‌المللی محدود می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا