این دستکش، رحمتی را از محرومیت نجات داد!

یک دستکش، رحمتی را از محرومیت نجات داد!

به گزارش بصیر به نقل از فیفیا دی،مهدی رحمتی ۶ میلیون جریمه شد! این حکم در قبال عکس‌هایی که از حرکت دروازه‌بان استقلال در بازی ملوان منتشر شد عجیب و باور نکردنی بود البته طی چند وقت اخیر کمیته انضباطی حکم‌های عجیب کم صادر نکرده و از این بابت که عدالت خیلی وقت‌ها زیر مصلحت‌اندیشی‌ها گم می‌شود برای فوتبالی‌ها چندان نباید جای تعجب داشته باشد که دروازه‌بان اول استقلال به جای چند جلسه محرومیت فقط جریمه نقدی پرداخت کند اما از این لحاظ باید ناراحت بود که بازیکنان تیم‌های بزرگ به خاطر همین مصلحت‌اندیشی‌ها حاشیه امنیت پیدا کرده و مدیریتی روی رفتار خود نداشته باشند. از آنجایی که این رأی تناسبی با شدت حرکت زشت رحمتی نداشت به سراغ حسن‌زاده رفتیم تا دلایل آقای رییس را برای صدور این رأی بشنویم. رییس کمیته انضباطی در چند بخش توضیحاتی درباره رأی صادره خود داد.

عکس واضح نبود

حسن‌زاده در بخش اول صحبت‌هایش درباره عکس‌هایی که از حرکت عجیب رحمتی منتشر شده، اینطور می‌گوید: «اگر این عکس‌ها درست باشد و ثابت کند که رحمتی یک حرکت غیراخلاقی انجام داده و کمیته انضباطی پس از بررسی‌ها و تحقیقات لازم به این نتیجه برسد بحثش متفاوت خواهد بود و ما در آن صورت برخورد دیگری خواهیم داشت اما عکس‌های فعلی از نظر ما واضح نیست.
تشخیص ما این بود که اگرچه رحمتی مانند برخی بازیکنان دیگر از جمله پژمان نوری و حنیف عمران‌زاده آن خویشتنداری‌های لازم که موجب تحریک تماشاگران نشود را به نوعی انجام نداد اما رفتارش هم مشمول محرومیت نمی‌شود.»

این دستکش، رحمتی را از محرومیت نجات داد!

داشتن و نداشتن دستکش ماهیت عکس را زیر سوال برد

رییس کمیته انضباطی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نکته ظریفی اشاره می‌کند؛ ابهامی در عکس‌های رحمتی که باعث شد مسوولان انضباطی در مورد دروازه‌بان استقلال دچار تردید شوند. حسن‌زاده در این زمینه می‌گوید: «ببینید در یکی از عکس‌ها دستان رحمتی دستکش هست و در دیگری نیست. همین برای ما شبهه ایجاد کرده ضمن اینکه در هیچ کدام از گزارش‌های ناظر داوری مسابقه و… هم چیزی وجود ندارد و ما خودمان هم چیزی ندیدیم. فعلاً براساس آنچه از رفتار رحمتی اثبات شده جریمه ۶ میلیونی برایش در نظر گرفته و اگر در بررسی‌های بعدی به نتایج دیگری از رفتار او برسیم، برخورد دیگری خواهیم داشت.»

ارتباطی بین جریمه و عکس وجود ندارد

واکنش خود رحمتی به عکس‌ها چیست؟ این سوال را پیش روی رییس کمیته انضباطی می‌گذارند. پس بخش سوم صحبت‌های حسن‌زاده اختصاص پیدا می‌کند به واکنش دروازه‌بان استقلال در قبال عکس‌های منتشر شده:

او معتقد است که چنین رفتاری را انجام نداده البته ما در آینده او را به کمیته انضباطی احضار می‌کنیم تا بیشتر در این باره صحبت کنیم ضمن اینکه باید بگویم جریمه ۶ میلیونی رحمتی ارتباطی به عکس‌های منتشر شده ندارد.

پرونده دروازه‌بان استقلال بسته شد!

هنوز فدراسیون نتوانسته به صورت اختصاصی دوربین‌هایی را تهیه و از این دوربین‌ها برای بازی‌های لیگ استفاده کند. به همین خاطر هم مرجع رسیدگی به تخلفات لیگ، فیلم‌هایی است که عادل فردوسی‌پور در برنامه‌اش پخش می‌کند. به کرات دیده شده هر وقت فردوسی‌پور روی یک مسأله حساسیت به خرج می‌دهد یا فیلم تخلف بازیکنی را به معرض نمایش می‌گذارد، مسوولان انضباطی نسبت به آن مسأله حساس شده و در قبالش حکم صادر می‌کنند. نمونه بارز آن حساسیت مجری برنامه نود به رفتارهای پرخاشگرانه پیام صادقیان و محرومیت این بازیکن توسط کمیته انضباطی بود اما این بار فرق می‌کند. عادل حساسیتی به خرج نداده، عکس‌ها را مطبوعات در اختیار کمیته انضباطی قرار داده‌اند و از طرفی هم استقلال در شرایط حساسی است و محرومیت یک بازیکن این تیم می‌تواند ولوله به پا کند. پس نه حرف‌هایی که اکبرپور به داور بازی زد و نه واکنش رحمتی هیچ کدام محرومیتی در پی نخواهد داشت. دروازه‌بان استقلال ۶ میلیون جریمه شد و این پرونده همین جا بسته می‌شود.

کمیته اخلاق به پرونده رحمتی ورود نمی‌کند
حرکت زشتی که رحمتی در بازی با ملوان انجام داد چند وقتی است که سروصدای زیادی به پا کرده اما حکم کمیته انضباطی، فوتبالی‌ها را قانع نکرد؛ به‌همین خاطر به سراغ مسوول کمیته اخلاق فدراسیون رفتند. علی‌اکبر محمدزاده با اشاره به این نکته که به مسائل و تخلفات داخل زمین ورود نمی‌کند گفت: «اتفاقاتی که درون زمین رخ می‌دهد به کمیته‌ انضباطی مربوط می‌شود، بنابراین ما به تخلفات داخل زمین مسابقه ورود نخواهیم کرد. حرکت ناشایست مهدی رحمتی درون زمین مسابقه اتفاق افتاده و وظیفه کمیته‌ انضباطی بود که به آن رسیدگی کند.»رأی عادلانه بود؟ مسوول کمیته اخلاق پاسخ می‌دهد: «ما در جایگاهی نیستیم که بتوانیم رای صادره کمیته‌ انضباطی را نقد کنیم. آنها حتما برای رای صادره خود دلایلی داشته‌اند و با بررسی پرونده‌ به این نتیجه‌ رسیده‌اند که شش میلیون تومان جریمه کافی است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا