زمان دولت هاشمی اگر کسی از فساد می نوشت پدرشان را درمی‌آوردند

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، بخشی از گفتگوی حمیدرضا ترقی با روزنامه شرق را در ادامه می خوانید:

-مسایل اقتصادی هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد. مفاسد اقتصادی زمانی که دولت موسوی سر کار بود و سیاست پوپولیسم و بازار سیاه را هم دنبال می‌کرد وجود داشت. عده‌ای سود بردند و به مال و منال فراوانی رسیدند. دولت سازندگی سیاست اقتصاد بازار آزاد را شکل داد. باز هم عده‌ای نوکیسه شکل گرفتند.

-وقتی ما از افراد می‌خواهیم که برای حل مشکل اقتصادی وارد شوند و آن را حل کنند، ریسک دارد. اما دولت باید کمک کند که تلفات این کار کمتر شود.

‌یعنی در این مورد خاص به اعتقاد شما صرفا دولت قبلی یک اهمال ساده انجام داده ‌است؟
باید ریشه‌ای پیگیری کرد. نه اینکه کاسه‌کوزه سر یک فرد شکسته شود.

-انواع و اقسام فساد در این ۳۰ سال بوده ‌است. آن زمان روزنامه‌ها جرات نمی‌کردند. زمان هاشمی اگر روزنامه‌ها می‌نوشتند پدرشان را درمی‌آوردند. بر اساس افزایش حجم کار مالی یک دولت طبیعتا حجم فساد هم بالا‌تر می‌رود.

-ما درواقع دوران ‌گذار از اقتصاد کاملا دولتی به غیردولتی را می‌گذرانیم و چون معیار و شاخصه مناسبی برای واگذاری نداریم، به شکل رابطه‌ای یا در بورس واگذار می‌شود، بخش خصوصی‌‌ای که سالم است وارد کارزار نمی‌شود. ما در واگذاری به بخش خصوصی به یک ضریب اطمینان نیاز داریم. یعنی حداقل تعهد به نظام و مردم باید در این بخش وجود داشته‌ باشد ولی اصلا این ملاک رعایت نمی‌شود.

-اهمال وقتی رخ داد که رهبری فرمان۸ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کرد اما دولت‌ها توجه نکردند. اگر دولت‌ها آن را مبنای کار خود قرار می‌دادند مشکلی پیش نمی‌آمد. دولت‌ها سهل‌انگاری کردند و کسانی را در راس مبارزه با فساد قرار دادند که خودشان آلوده بودند و ده‌ها اشکال داشتند. اینکه شما دنبال این هستید که همه مفاسد را به دولت احمدی‌نژاد مرتبط کنید درست نیست. فساد در همه دولت‌ها به‌جز دولت شهید رجایی وجود داشته ‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا