اختصاصی/ قسمت سوم

گزارش گردشگری بصیر از شهر برنج و ماهی

بصیر/

ساحلی مناسب شنا و تفریح

فریدونکنار به طور تقریب با طول ۸ کیلومتر ساحل شنی در امتداد دریای خزر از معدود سواحل زیبای شمال کشور می باشد که چشم اندازهای منحصر به فرد و بکر آن می تواند سالانه جاذب گردشگران داخلی و خارجی گردد.

عواملی مانند ماسه ای بودن ساحل فریدونکنار و کم عمق بودن دریا در این شهر تا عرض ۵۰ الی ۱۰۰ متری آن محیطی مناسب را برای شنا و تفریح در ساحل مهیا ساخته است.۴۰ درصد این سواحل را محدوده شهرک خزر و بندر چندمنظوره (غیرآزاد) و ۶۰ درصد مابقی از ضلع غربی بندر تا رودخانه حسین آباد(آزاد) می باشد.

همچنین حریم ۶۰متری نیز در بیشتر منطقه ساحلی رعایت شده است. شیب ملایم، عمق کم آن تا فاصله زیاد، آلودگی نفتی کم و دسترسی راحت و آسان به ساحل از مزت های ویژه ساحل فریدونکنار می باشد.

طبق نظر کارشناسان سواحل فریدونکنار بهترین مکان برای ایجاد ورزش های آبی است.لازم به ذکر است که به خاطر شیب ملایم در نوار ساحلی شن های مرغوب در ساحل جمع شده اند که از نظر پزشکی خاصیت درمانی بالایی دارند.

رودخانه ای در شهر

رودخانه مرکزی شهر در گذشته به نماز رود معروف بوده است. این رودخانه از مرکز شهر می گذرد و شهر را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم می کند. رودخانه مذکور از به هم پیوستن انشعابات کوچکتر در شالیزارها به نام های کچبرود، ولیکرود و مهلبان رود دوم تشکیل شده است که امروزه به رودخانه مرکزی معروف است.

 

این رودخانه با گذشتن از مرکز شهر در امتداد مسیر خود چشم اندازهای زیبایی را ایجاد نموده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا