کفاشیان:قول نمی‌دهم مشکلات مالی حل شود،امیدوارم کی‌روش شرایط ما را بپذیرد

 

به گزارش بصیر به نقل از تسنیم:

علی کفاشیان می‌گوید که فدراسیون فوتبال از نظر مالی همچنان شرایط بدی را دنبال می‌کند و این موضوع مشکلاتی را هم برای تیم ملی ایجاد کرده است. رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص دیدار تیم ملی با کویت، گینه، اردوی تیم ملی، تمدید قرارداد کی‌روش و دستیاران او صحبت‌هایی را انجام داده است.

تسنیم: ابتدا در خصوص دیدار ایران و کویت صحبت کنید، آخرین دیدار مرحله انتخابی جام ملت‌ها را هم با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

در این بازی به نوعی تیم دوم ما به میدان رفت و توانست با اقتدار هم به پیروزی برسد. کویتی‌ها تیمی هستند که تیم ملی ما هر وقت مقابل آنها قرار می‌گرفت اذیت می‌شد و نمی‌توانستیم این تیم را به راحتی شکست دهیم اما بازیکنان جوان تیم ملی روز گذشته بازی خوبی انجام دادند و در واقع اقتدار ایران را نشان دادند. دیدار با کویت نشان داد که تمام بازیکنان روحیه قوی‌ای دارند و تیم دوم ما هم می‌تواند تیم خوبی باشد.

تسنیم: یعنی از تصمیم کی‌روش مبنی بر استفاده از بازیکنان جوان حمایت می‌کنید؟

به نظرم تصمیم خوبی بود و کی‌روش با این کار می‌خواست نشان دهد فضا برای همه بازیکنان باز است و آنها می‌توانند در ترکیب تیم ملی تیم ملی قرار بگیرند. سرمربی تیم ملی به بازیکنان جوان انگیره داد تا در ترکیب قرار بگیرند و مشخص شد که کی‌روش همه بازیکنان را می‌بیند. حضور بازیکنان جوان در ترکیب انگیره‌ای برای آینده است چون این تیم فقط برای جام جهانی نیست و ما بعد از جام جهانی جام ملت‌های آسیا را پیش‌رو داریم و در آینده هم تیم ملی باید جایگزین‌های مناسبی داشته باشد.

تسنیم: تیم ملی بعد از صعود به جام جهانی دیدار تدارکاتی برگزار نکرد و فردا (چهارشنبه) اولین دیدار را با گینه برگزار می‌کند. اولین حریف تدارکاتی تیم ملی انتخاب مناسبی بود؟

فکر می‌کنم بازی با گینه دیدار خوبی برای بازیکنان تیم ملی خواهد بود تا خود را در این بازی بیازمایند. بازیکنان ایران همیشه با غیرت بازی کرده‌اند و خودشان را خوب نشان می‌دهند و تلاش زیادی می‌کنند. انشاالله بتوانیم بعد از ۲۰ فروردین و در اردیبهشت ماه بازیکنان را در اردو جمع کنیم. می‌خواهیم در اردوها بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی در نظر بگیریم که در حال حاضر چند بازی هم قطعی شده تا بازیکنان تیم ملی خیلی زود به خودشان بیایند، با تیم هماهنگ شوند و با روحیه پیروزی به جام جهانی بروند.

تسنیم: برگزاری دیدار با گینه تصمیم فدراسیون بود یا کی‌روش درخواست کرد که با این تیم روبرو شویم؟

دیدار با گینه تصمیم خود کی‌روش بود، چون ۷۰ درصد برنامه‌های او برای بازی با نیجریه است و به همین دلیل سعی می‌کند در مسابقات دوستانه تیمی با شکل و شمایل اولین حریف‌مان در جام جهانی مقابل تیم ملی قرار بگیرد. کی‌روش راه یافتن به مرحله دوم جام جهانی و صعود از گروه را در بازی نیجریه می‌بیند و به همین دلیل برنامه ویژه‌ای برای دیدار با این تیم دارد. گینه هم یک تیم آفریقایی محسوب می‌شود که فیزیک خوبی دارد و بیشتر بازیکنان این تیم در اروپا بازی می‌کنند و با تیم اصلی خود هم به تهران آمده است و به نظرم اینگونه تیم‌ها می‌توانند حریف تدارکاتی خوبی برای تیم ملی باشند.

تسنیم: فکر می‌کنید ما در جام جهانی شانس صعود داریم؟

ما باید تلاش خودمان را انجام دهیم. مطمئناً اگر تلاش خودمان را انجام دهیم برای صعود از گروه‌مان شانس داریم.

تسنیم: بحث اصلی تیم ملی و فدراسیون بعد از جام جهانی تمدید قرارداد کی‌روش است. در این خصوص به نتیجه‌ای رسیدید؟

در حال حاضر صحبت‌های‌مان را انجام می‌دهیم و مذاکراتی هم برای تمدید قرارداد کی‌روش انجام دادیم. تمایل زیادی برای تمدید قرارداد کی‌روش با فدراسیون داریم اما در هر صورت باید شرایط هر ۲ طرف در نظر گرفته شود و با هم تفاهم کنیم. مذاکرات‌مان را ادامه می‌دهیم و اگر کی‌روش شرایط ما را بپذیرد و پیشنهاد بهتری نداشته باشد قراردادمان را تمدید می‌کنیم چون او هم تمایل زیادی برای تمدید قرارداد دارد.

تسنیم: اما گفته می شود اصلی‌ترین مشکل تمدید قرارداد کی‌روش مبلغ قراردادش است. فدراسیون می‌تواند مبلغ درخواستی کی‌روش را فراهم کند؟

در این ۲،۳ سال شرایط فدراسیون فوتبال طوری بوده که از نظر مالی همیشه مشکل داشتیم اما رقیبان ما که کشورهای شرق آسیا و حوزه خلیج فارس  محسوب می‌شوند هیچکدام مشکل مالی ندارند. آنها خیلی راحت با مسائل مالی مربی‌ها کنار می‌آیند اما ما مشکلات مالی زیادی داریم. کی‌روش هم با مشکلات مالی ما جلو آمده و امیدوارم بار دیگر مشکلات مالی فدراسیون را بپذیرد چون من قول نمی‌دهم که در آینده مشکلات مالی حل شود و این مشکلات همچنان پا برجاست و باید با همین مشکلات جلو برویم. این بازیکنان هستند که با غیرت و توان کار می‌کنند و انشاالله تیم ملی هم جلو می‌رود.

تسنیم: بحث دستیار ایرانی کی‌روش به کجا رسید؟

به کی‌روش گفتیم انتخاب دستیارانش در اختیار خودش است.

تسنیم: فدراسیون روی انتخاب دستیار ایرانی تاکید داشت ولی کی‌روش علاوه بر اینکه دستیار ایرانی انتخاب نکرده و قرار است ۲ مربی برزیلی به کادر فنی تیم ملی اضافه کند. با این موضوع مشکلی ندارید؟

مربیان برزیلی فقط برای مدت زمان حضور ما در اردوی برزیل هستند و آنها به تیم ملی در برزیل کمک خواهند کرد. این برنامه را از قبل هم داشتیم و حتی زمانی که کادر فنی تیم ملی کامل بود، کی‌روش قصد استفاده از مربیان برزیلی را داشت، چون آنها با شرایط برزیل آشنا هستند و مطمئناً برای تیم ملی هم مفید خواهند بود. انتخاب دستیار ایرانی هم در اختیار کی‌روش است.

تسنیم: حضور یحیی گل‌محمدی در کادر فنی تیم ملی به نتیجه رسید و کی‌روش تمایلی برای انتخاب او دارد؟

آقای گل‌محمدی برای حضور در کادر فنی تیم ملی ابراز علاقه کرد و ما هم به کی‌روش گفتیم او مربی خوبی است و می‌تواند از گل‌محمدی استفاده کند. با این حال ما روی شخص خاصی اصرار نمی‌کنیم و اگر بخواهیم اصرار کنیم سرمربی تیم ملی فکر می‌کند که می‌خواهیم فرد خاصی را به او تحمیل کنیم. کی‌روش هر مربی‌ای را که انتخاب کند برای ما ارزشمند است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا