قوچان‌نژاد: نمی‌خواهیم زنگ تفریح جام جهانی باشیم/ از جدایی نمازی شوکه شدم!

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،رضا قوچان نژاد  به سوالاتی درباره شرایط جدیدش در فوتبال انگلیس، وضعیتش در تیم چارلتون و استقبال هواداران این تیم، اردوی تیم ملی، بازی با گینه و دیدگاهش نسبت به موفقیت ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پاسخ داد که مشروح آن در زیر می آید:

 

** پس از مدت‌ها بالاخره تیم جدیدتان را پیدا کردید و خیلی زود هم توانستید برای چارلتون بازی کنید.

بله از اینکه به فوتبال انگلیس رفتم خیلی خوشحالم. پیشنهادهای دیگری هم بود اما چارلتون انتخاب خوبی برای من بود. می‌دانم و تاکنون کاملا درک کرده‌ام که کار بسیار دشواری برای موفقیت در فوتبال انگلیس خواهم داشت.

 

** فضای فوتبال انگلیس را چطور دیدید؟ فوتبال جزیره چه تفاوت‌هایی با فوتبال بلژیک دارد؟

واقعا فضای متفاوتی دارد؛ اصلا قابل قیاس نیست. فوتبال انگلیس کاملا فیزیکی است و فکر می‌کنم در مجموع چهار درجه از فوتبال بلژیک بالاتر است. بازیکنان ۹۰ دقیقه با آخرین سرعت می‌دوند و می‌جنگند. رقابت با آنها خیلی سخت است.

 

** البته هنوز مدت زیادی نیست که فوتبال آنجا را تجربه می‌کنید!

درست است، من تازه ۳ هفته است آنجا بازی می‌کنم و مطمئنا کم کم به شرایط بازی در انگلیس عادت می‌کنم. اما جدا برای من یک فوتبال کاملا جدید است. در انگلیس واقعا فوتبال زیباست.

 

** الان چه شرایطی در تیم چارلتون دارید و در این مدت کم توانسته‌اید اعتماد سرمربی را جلب کنید؟

۳ هفته زمان زیادی نیست و هنوز نیاز به وقت بیشتری دارم. من بازیکنی هستم که در فوتبال هلند بزرگ شدم. فوتبال در انگلیس سطح دیگری دارد و بازیکنان با ویژگی قدرت و توان فیزیکی بالا برجسته می‌شوند. در حال حاضر تمرکز من این است تا بتوانم به لحاظ فیزیکی در وضعیت خوبی قرار بگیرم چون عامل موفقیت در آنجاست. در مجموع فوتبال انگلیس تجربه جدیدی به من خواهد داد و باعث می‌شود چیزهای زیادی از فوتبال یاد بگیرم.

 

** ارتباطت با اشکان دژاگه چطور است؟ در لندن زیاد همدیگر را می‌بینید و برای رفع مسائل به شما کمک می‌کند؟

من تازه به لندن آمدم اما ارتباط خوبی داریم. تقریبا هر چند وقت یکبار همدیگر را می بینیم. همین هفته پیش با هم بودیم و غذا خوردیم. حضور او در لندن قطعا برای من خوب است. او تاکنون که سعی کرده به من کمک کند. لندن هم خیلی شلوغ و بزرگ است. شهری بالای ۱۰ میلیون نفری که ترافیک هم در آن کم نیست و آدم‌ها به آسانی نمی‌توانند یکدیگر را ملاقات کنند.

 

** استقبال هواداران چارلتون از شما چگونه بود؟

در چارلتون خیلی خوب من را پذیرفتند. آنجا مردم بسیار مهربانی دارد. در این ۳ هفته احترام زیادی برای من قائل بودند. هم مسوولان باشگاه و هم هواداران تیم. برایم جالب است انگلیس مردم خونگرمی دارد که اتفاقا شبیه ما ایرانی‌ها هستند.

 

** دوست دارید بعد از چارلتون به کدامیک از تیم‌های انگلیسی راه پیدا کنید؟

(باخنده) من واقعا اینطوری فوتبال را دنبال نمی‌کنم. چارلتون مقصد خوبی برای من بود که می‌تواند باعث پیشرفتم شود. فکر می‌کنم چارلتون سکوی پرتاب خوبی است، تا اینکه بتوانم در جام جهانی بازی کنم و بعد از آن مسابقات شاید پیشنهادهای بهتری داشته باشم تا بتوانیم درباره‌اش صحبت کنیم.

 

** درباره شرایط اردوی تیم ملی و حضور دوباره‌ات در ایران صحبت کنیم، به بازی با کویت که نمی رسید اما بازی با گینه را چطور می‌بینید؟

 

گفته شده که مقابل کویت بازی نمی‌کنیم اما اگر کارلوس کی‌روش بخواهد من آماده‌ام که مقابل کویت هم بازی کنم. اما درباره گینه باید بگویم واقعیتش من اطلاعات زیادی از این تیم ندارم و نمی‌دانم در چه سطحی قرار دارند اما اگر سرمربی تیم ملی از میان تیم‌های مختلف گینه را انتخاب کرده، باید تیم قوی باشند. اکثر تیم‌های آفریقایی قدرتمند هستند و بازی با گینه می‌تواند برای تیم ایران یک شبیه‌سازی بازی با نیجریه باشد.

 

** سایر حریفان تدارکاتی تیم ملی که از آنها نام برده شده مانند بلاروس، مونته نگرو، آنگولا و ترینیداد را چگونه ارزیابی می کنید؟

این تیم‌ها حریفان تدارکاتی خوب هستند، فکر می‌کنم همه آنها در سطح تیم بوسنی باشند. باید مقابل این تیم‌ها خودمان را مقایسه کنیم و برای بازی با نیجریه، آرژانتین و بوسنی آماده شویم.

 

** بازی با کدام تیم را حساس‌ترین و مهمترین مسابقه ایران در جام جهانی می‌دانید؟

 

همه از آرژانتین حرف می‌زنند اما از نظر من بازی با نیجریه مهمتر است. فکر می‌کنم سرمربی از همه بهتر می‌داند چه مسابقه‌ای برای تیمش حساس‌تر است و کی‌روش بازی با نیجریه را عنوان می‌کند. باید تلاش کنیم مقابل این تیم که اولین مسابقه ایران در جام جهانی است، هرچه در توان داریم بگذاریم.

 

** سایت فیفا در گزارشی از شما به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی و تعیین کننده تیم ایران در جام جهانی نام برده بود؛ چه نظری در این‌باره دارید و فکر می‌کنید مانند بعضی از بازی‌های حساس انتخابی جام جهانی، باز هم بتوانید با زدن گل نقش تعیین کننده‌ای داشته باشید؟

این موضوع برای من جدید است. اما فکر می‌کنم همه بازیکن‌ها در موفقیت تیم ملی سهیم هستند. اگر آنها کنار من نبودند، قطعا نمی‌توانستم خوب بازی کنم و گل بزنم. همه ما برای کسب یک نتیجه و آن هم برد تیم ملی تلاش می‌کنیم. من یکی از ۲۳، ۲۴ بازیکن تیم ملی هستم و فکر می کنم همه ما بازیکنان تیم ملی، همدیگر را لازم داریم. فوتبال فقط نتیجه کار یک نفر نیست و من به این موضوع اعتقاد زیادی دارم.

 

 

** در مجموع پیش بینی می‌کنید تیم ایران در برزیل چه عملکرد داشته باشد؟

ما به جام جهانی نمی‌رویم که زنگ تفریح باشیم. ما می‌خواهیم از تیم‌های خوب جام جهانی باشیم. مهمترین موضوع برای ما داشتن یک روحیه تیمی بالاست که می‌تواند عامل موفقیت تیم ایران در برزیل باشد.

 

** درباره جدایی امید نمازی از کادر فنی تیم ملی اطلاعی دارید؟

تازه شنیدم و خیلی شوکه شدم. واقعا دیگر برنمی‌گردد؟

** خیر!

من تقریبا ۲ سال است که نمازی را می‌شناسم و در تیم ملی هم خیلی خوب با هم کار کردیم. احترام زیادی برای او قائل هستم و حیف شد که از کادر فنی تیم ملی جدا شد.

 

** با توجه به سفری که داشتید می‌توانید برای بازی با گینه به آمادگی مطلوب برسید؟

بله، مشکلی نیست. در روزهای آینده تلاش می‌کنم خوب تمرین کنم. البته همانطور که گفتم سرمربی تیم برای بازی کردن من و سایر بازیکنان تصمیم می‌گیرد و اگر کی‌روش بخواهد مقابل کویت هم بازی می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا