پوتین دستور بازگشت نیروهای حاضر در رزمایش را صادر کرد

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،  دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که مانورهای نظامی روسیه موفقیت‌آمیز بوده‌اند.

 

این سخنگو با رد اظهاراتی مبنی بر اینکه این رزمایش‌ها با تحولات اوکراین در ارتباط بوده است، گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دستور بازگشت نیروها به پایگاه‌هایشان را صادر کرده است.

 

رزمایش‌های ناوگان دریایی روسیه در غرب این کشور که هم مرز با اوکراین است، در جریان بود.

 

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه هفته گذشته از برگزاری رزمایشی گسترده با حضور تجهیزات دفاع هوایی، فضایی و نیروهای هوایی این کشور خبر داد.

 

والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفته بود که در این رزمایش که بدون هشدار قبلی آغاز شد، حدود ۸۷۰ سرباز، بیش از ۱۸۰ جنگنده و ۲۴۰ خودروی نظامی شرکت دارند.

 

گراسیموف خاطرنشان ساخت: این رزمایش غیرمنتظره در راستای سفارش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به منظور آزمودن وضعیت آمادگی رزمی سربازان و قابلیت آن‌ها برای انجام وظایف در شرایط مختلف به اجرا درآمده است.

 

پوتین در تاریخ ۱۳ مه اقدام به یک بازرسی اعلام نشده از سربازان منطقه فدرال جنوبی و نیروهای هوابرد روسیه کرد و از ارتش خواست ۲۴ ساعته در حالت آماده‌باش باشد.

 

به گفته وزارت دفاع روسیه، چندین جنگنده مدل MIG-31 از منطقه نظامی شرق بر فراز شبه جزیره «کامچاتکا» رزمایش انجام داده و اهداف خود را نابود کردند.

 

پیشتر نیز ولادیمیر پوتین بلافاصله پس از بازگشت از اجلاس بریکس، دستور یک رزمایش وسیع در دریای سیاه را داده بود.

در این تمرین ۷۰۰۰ سرباز و ۳۶ کشتی ناوگان سواستوپول و نورژیسک به همراه واحدهای نیروی هوایی و هوابرد روسیه شرکت کردند. این رزمایش در سه منطقه ویژه تمرینات نظامی در دریای سیاه برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا