حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی ناکام ماند

 

 

 

به گزارش بصیر به نقل از ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ارتباطی و طرح مخابراتی پایگاه دریایی سیرجان، از درگیری ناو گروه ۲۹ نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی خبر داد.

وی گفت: ناوگروه ۲۹ نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ حضور دارد و در ۱۲ اسفندماه دو گروه دزدان دریایی در تنگه باب المندب به نفتکش جمهوری اسلامی حمله کردند که با قدرت دریایی نیروهای ما مواجه شده و پا به فرار گذاشتند.

وی اظهار داشت: اولویت کاری نیروی دریایی، تدابیر مقام معظم رهبری است و حضور در دریاهای آزاد به معنای پیام صلح و دوستی و تأمین امنیت اقتصاد کشور است.

دریادار سیاری افزود: اجرایی کردن تدابیر رهبری نظام و فرماندهی معظم کل قوا در عرصه دریا، امنیت را برای دریاها تأمین کرد و ما دیپلماسی دفاعی را که هم در زمان جنگ و هم صلح باید فعال باشد، تحکیم بخشیده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: بر اساس فرمایشات فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی، یک نیروی علمی، سیاسی، نظامی و بین المللی است که سیاسی بودن و بین المللی عمل کردن نیاز به این دارد که نیروی دریایی در آب های آزاد حضور داشته باشد و پیام صلح و دوستی را به کشورهای منطقه منتقل کند.

دریادار سیاری پروژه ارتباطی افتتاح شده را مهم ترین مرکز ارتباطی نیروی دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: این مرکز می تواند آمادگاه ناوگان جنوب و مرکز آموزش دریایی سیرجان را به مناطق عملیاتی جنوب متصل و مرتبط کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا