اختصاصی/ قسمت پنجم

گزارش گردشگری بصیر از شهر برنج و ماهی

بصیر/

برنج و ماهی

خاک زمین کشاورزی فریدونکنار سرشار از میکروارگانیسم هاست. یعنی به طور غیر عادی و بیشتر از دیگر مناطق موجودات ریز در خاک وجود دارد که به تهویه خاک کمک می کند.همین امر باعث مصرف کمتر کودهای شیمیایی در این خاک می شود و مصرف کمتر کود نیز به مرغوبیت برنج کمک می کند.کشاورزان معتقدند مناطقی که دامگاه است برنج مرغوب تری دارد.البته به طور کلی زمین هایی که در حد فاصل جاده سوته- فریدونکنار و جاده آمل فریدونکنار قرار دارند برنج مرغوب تری را می دهند. ۶۵۲۴ هکتار زمین زراعی در شهرستان فریدونکنار وجود دارد که ۱۸۰۰ هکتار آن مخصوص برنج(اکثرا طارم) می باشند و ۴۱۲۱ کشاورز در این زمینها فعالیت می کنند.

فریدونکناردر بحث ماهی نیز در کشور و حتی در دنیا نیز شناخته شده است، ماهی های کپور، سفید، کفال، آزاد و خاویار مشهورترین آنها هستند، نعمت هایی که به عنوان برند فریدونکنار در کشور و دنیا معروفند.

تحویل سال در کنار سردار سپاه اسلام

به طور کلی فریدونکنار با ۲۳ روستا و شهرک با جمعیت بالغ بر ۵۵۶۴۵ نفر و دارای ۸ کیلومتر ساحل بکر خزر، نزدیکترین شهرستان استان مازندران به مرکز کشور، دارای تنها پارک ساحلی استان مازندران و نزدیکترین ساحل به روسیه در استان مازندران قرار داردو از جنگل اوجاکله آب بندان های سوته و فرم، آستان اما زاده ادریس (ع) سوته، گرمابه قدیمی و ثبت شده در میراث فرهنگی سوته، امامزاده و ابوالفضلی کاردگرمحله، جنگل جزین و پارک شهر می توان به عنوان مهمترین مکانهای دیدنی برای جذب توریسم و گزدشگر نام برد.

لازم به ذکر است مزار مطهر سردار سپاه اسلام شهید حاج حسین بصیرقائم مقام لشکر ۲۵ کربلا و مهندس مجدارا نماینده فقید مجلس شورای اسلامی در کنار بقعه مبارکه امام زاده سید محمد در تکیه معصوم زاده زیارتگاه عاشقان و ولایتمداران فریدونکناری است که جمع کثیری از مردم در ساعات تحویل سال در این مکان مقدس حضور پیدا می کنند.

بندر فریدونکنار                                                       

بندر فریدونکنار یکی از بنادر شمال کشور می باشد که به لحاظ گسترش روزافزون مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، با اراضی حدود ۶۹ هکتار و با اهداف تجاری در سواحل زیبای مازندران با برخورداری از استعدادهای بسیار خوب و جاذبه های بی نظیر طبیعی و در ۱۰۰ کیلومتری اداره کل بنادر و کشتیرانی استان مازندران(بندر نوشهر) تاسیس شده است.

 

این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه به مرکز کشور مرتبط و عمده فعالیت با اهداف چند منظوره به ویژه با اولویت در تخلیه و بارگیری غلات و کالاهای عمومی(جنرال کارگو) در نظر گرفته شده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا