حضور ۵ هزار زن تروریست در سوریه

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز، هفته نامه آمریکایی نیوزویک نوشت: ۵ هزار زن در سوریه مشغول جنگیدن هستند و خطر مهمتر این است که جذب زنان برای عملیات تروریستی به لبنان هم گسترش یافته است.

در این گزارش آمده است: ماه گذشته یک زن سوری به نام ام جمال در لبنان در شهر النبی شیث واقع در دره بقاع  لبنان به اتهام همکاری با جبهه النصره مهمترین سازمان تروریستی مشغول جنگ در سوریه بازداشت شد.

جبهه النصره از شاخه های القاعده است و تهاجمی ترین و موفق ترین نیروی تروریستی در سوریه به شمار می آید.

چند روز بعد از بازداشت این زن، جبهه النصره یک حمله انتحاری به دره بقاع انجام داد که موجب کشته شدن دو سرباز سوری در یک پاسگاه ارتش در شهر هرمل لبنان شد.

جنگ سوریه که از سال ۲۰۱۱ با اغاز اعتراضات مردمی شروع شد از مرز هزار روز هم گذشته است. در این جنگ گروه های معارض متحد نیستند بلکه رقیب یکدیگر و چهل تکه اند. پاره ای از آنها زیر سلطه اسلامگرایان افراطی و تحت حمایت نیروهایی خارج از سوریه قرار دارند.

شورشیان حمله بهاری  را برای حمله گازانبری به دمشق تدارک دیده اند. این عملیات، جذب نیروهایی بیشتر هم مرد و هم زن را نیازمند است. به خصوص مبارزان خارجی برای این حمله جذب این نیروها می‌شوند.

گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است برآورد کرده است که در حال حاضر ۵ هزار زن در سوریه مشغول جنگیدن اند و مشخص نیست چه تعدادشان خارجی اند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل هم در ماه ژانویه گزارش داد که دو زن انگلیسی که با خود مقادیری پول قاچاق می کردند و عازم خاورمیانه بودند تا در عملیات جهادی مشارکت جویند در فرودگاه هیتروی لندن بازداشت شدند.

این پدیده ثابت می کند که النصره وارد شیوه های جدید عملیاتی داخل خاک لبنان علیه اهداف حزب الله شده است تا آن را وادار به خروج از سوریه سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا