چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟+عکس

به گزارش بصیر به نقل از صدخبر، شاید در نگاه اول کمی دور از ذهن به نظر برسد و تصور کنید تنها یک فکر تخیلی است اما حقیقت دارد ! تمام اینترنت توسط ۷ کلید فیزیکی کنترل می شود . استفاده از این کلیدها نیز مراسم خاص خودش را دارد. 

افرادی که در این مراسم شرکت می کنند جزء سازمانی به نام «شرکت تعیین اعداد و نام های اینترنتی» (ICANN) هستند. وظیفه این گروه و سازمان تعیین آدرس های عددی اینترنت و بازگردانی آنها به نام اصلی استفاده شده که افراد در مرورگر اینترنتی وارد می کنند است. برای مثال اگر ۱۶۱ . ۱۷۳ . ۲۳۲ . ۹۴ را در مرورگر اینترنتی خود وارد کنید وب سایت بازار خبر باز خو اهد شد. خواندن این اعداد برای کامپیوترها راحت تر از حروف است و همینطور بالعکس خواندن حروف و کلمات برای افراد راحت تر است. 

اگر کسی به دیتابیس ICANN دسترسی داشته باشد می تواند کنترل اینترنت را در دست بگیرد و مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.  ICANNبرای پیشگیری از این امر و به همین منظور راهی را پیدا کرده است که امنیت دیتابیس اصلی به دست یک شخص نباشد

۷ نفر از افراد مورد اعتماد این سازمان ۷ کلید فیزیکی برای دسترسی به اینترنت دارند. ۷ نفر دیگر هم به عنوان پشتیبان انتخاب شده اند هر کدام از این کلیدها یک صندوق امانت با امنیت بالا را که در نقاط مختلف دنیا قرار دارند باز می کند. درون هر کدام از این صندوق ها یک کارت هوشمند رمزگذاری شده وجود دارد. 
در صورتی که این ۷ کلید در کنار هم قرار گیرند یک کلید هوشمند اصلی ایجاد می شود که در واقع نوعی کد کامپیوتری امن است. به وسیله این کلید اصلی می توان به دیتابیس ICANN دسترسی داشت. 
هر ساله این افراد در مقر اصلی سازمان جمع می شوند تا رمز عبور اصلی را طی مراسمی تغییر دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا