اختصاصی/ شهدا شرمنده ایم

راهیان نور بهتر است یا کیش…؟؟؟

بصیر، ابوالقاسم فرجی/آنهایی که از چرایی حضور در مناطق جنگی و عملیاتی جنوب تحت قالب راهیان نور دم می زنند و آنرا پوشالی و بیهوده می بینند باید بدانند که این نوع تفکر افکار غربی و آمریکایی است، غرب نیز در سال های گذشته با ایجاد شبه افکنی و فشار بر افکار عمومی این حرکت عظیم فرهنگی را بیهوده تلقی کرده است.

آنها باید بدانند که سفر به سوی نور در خون، رگ، پوست، گوشت و استخوان مردم این سرزمین نهادینه شده است و راهیان نور بزرگترین حرکت فرهنگی کشور است.

جای بسی تاسف است که این سخنان از جامعه ایثارگران نیز شنیده می شود که مرا به یاد سخن شهید باکری می اندازد که بعد از جنگ رزمندگان به سه گروه تقسیم می شوند، عده ای بی تفاوت، عده ای آب در آسیاب دشمن می ریزند و عده ای نیز می سوزند و می سازند.

این افراد با این تفکر آب به آسیاب دشمن می ریزند و شاید هم می خواهند بگویند که با انتخاب شدن در جایگاه پارلمانی شهر این سخنان موجب ارتقا و روشنفکریشان است، در صورتی که این تفکر افکار ابوموسی اشعری هاست که نمی دانند همراه مولا علی (ع) باشند یا عایشه…؟؟؟

یادآور می شویم که هنوز تفحص، جنازه های سالم پیدا می کند که خود پیام های فراوانی برای ما دارد چرا که شهدا زنده اند و نزد خداوند خود روزی می خورند، عده ای که همراه با شهدا بودند امروز برای هوا و هوس و پست های کذایی همرنگ جماعتی می شوند که دیروز آنها این افراد را خشک، گروه فشار و … می خواندند.

آیا به این شکل می خواهید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهید؟ شمایی که در شعارهای خود بر طبل انتقال فرهنگ ایثار و فداکاری و شهادت به نسل سوم و چهارم انقلاب می کوبیدید! چه شده که پس از کسب هویت و جایگاه این چنین تغییر رنگ داده و تفکر عوض نموده اید.

عجب! اعزام شهروندان یک شهر به راهیان نور ، برای شهرداری هزینه محسوب می شود؟؟آیا وظایف نهادهای شهری فقط آسفالت و ساخت و ساز و ..است؟آیا تبلیغات فرهنگی و دینی در محل اعتبارات شهرداری ، تعریف شده نیست؟؟شاید حق با شما باشد. شاید فعالیت فرهنگی شهرداری ها فقط به تابلوهای تبلیغاتی بیلبوردی شهری خلاصه می شود!!

 

با توجه به اینکه در آموزه های دینی ما قرآن کریم و روایات بر این اصل تاکید فراوان کرده است که همیشه در برابر دشمن مهیا باشید، اعزام قشرهای مختلف از نسل جوان و نوجوان، دانشجو و دانش آموز به مناطق عملیاتی این فایده و اثر را خواهد داشت که گوشه ای از آن حماسه آفرینی های بزرگ برای این زائران بازگو شود،بازشناسی شرایط پیروزی انقلاب،بازشناسی شرایط هجمه دشمن به خاک میهن اسلامی و بازخوانی مقاومت و پایداری مردم و زنان بزرگ ایران اسلامی ، مخصوصا بسیجیانی که با تمام وجود و با عشق و علاقه ، فرمان امام راحل (ره) را لبیک جانانه می گفتند، از آثار و فوائد این سفر نورانی است.

راهیان نور، نشان دهنده افق های دور به زاهدانی است که معراج الهی را در پروازهای معنوی خونین پر و بالانی جستجو می کنند که همچون حنظله های غسیل الملائکه، لذت های واقعی را بر لذائذ کاذب ترجیح داده و آسمانی شده اند!

اگر امروز اقتدار، پیشرفت و عزتی شامل حال ملت ما شد ، اینها مطمئنا از سفره ی رحمت و برکت دفاع مقدس است، راهیان نور در جهت تداوم بخشی به فرهنگ بسیج و شهادت نقش زیادی دارد ، چرا که این حرکت یک جریان مبارک و مطهر و پر محتوایی است که وصل به فرهنگ شهداست .

اما نکته جالبی که نظر ما را به خود معطوف ساخته است این می باشد که در روزهای پایانی سال به دعوت سازمان همیاری های شهرداری وزارت کشور همایشی سه روزه برای شوراهای اسلامی سراسر کشور در جزیره کیش گذاشته می شود و حدود سه هزار نفر شرکت می کنند و از هر مدعوی ۲۵۰ هزار تومان ورودی گرفته می شود و شهرداری ها هزینه سفر هوایی اعضا را متقبل شده اند که هر نفر بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان برای شهرداری ها حساب می گردد، با یک حساب سرانگشتی یعنی برای ۵ نفر مبلغ ۵ میلیون تومان، حال همین آقایان وقتی برای اعزام راهیان نور می خواهند سهیم شوند برای یک جمعیتی که بیش از ۱۰۰ برابر این تعداد (۵ نفر) است همان ۵ میلیون تومان را مصوب می نمایند و آن هم با اما و اگر…!!!

البته این سفرها دستاوردهای خوبی داشت، چون دوستان ما گفته اند و حتما هم درست است، اینها تنها یکی از چندین سفر آقایان است، سفرهای خارجی و … بماند، پول بیت المال چه جاها که نمی رود مانند پلاک قرمزها در ترکیه…!!!

چقدر زود کربلای ایران دل بعضی ها را زده است، چقدر زود شهدا از خاطر برخی از دوستان رفتند…

من از بیگانگان هرگز ننالم/ که با ما هرچه کرد آن آشنا کرد

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا