ظریف: هیچ کس نمی‌تواند خواستار برچیده شدن تکنولوژی هسته‌ای ایران باشد

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر به اندونزی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مارتی ناتالگاوا همتای اندونزیایی‌اش در پاسخ به خبرنگاران گفت: ما و اندونزی می‌توانیم در پیشرفت منطقه و صلح و امنیت جهانی به ویژه صلح و ثبات در جامعه اسلامی و در خانواده غیرمتعهد‌ها که هر دوی آن‌ها متاسفانه از تاثیرات بی ثباتی و ناآرامی رنج می‌برند، نقش مهمی ایفا کنیم.

به نوشته روزنامه اندونزیایی جاکارتاپست وی ادامه داد: در مواجهه با مسائل جهانی و چند جانبه با مشکلات زیادی که جامعه اسلامی و سرزمین‌های مورد احتراممان نیز با آن‌ها مواجه بوده‌اند، روبرو هستیم. یکی از حوزه‌هایی که ما و اندونزی روی آن کار کرده‌ایم برپایی منطقه ای عاری از سلاح‌های کشتار دسته جمعی است.

ظریف همچنین در جاکارتا پایتخت اندونزی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برنامه هسته‌ای ایران،‌ گفت: ما آماده‌ایم تا در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای کشورمان اطمینان خاطر بدهیم. اما حقیقت این است که ایران دارای فعالیت‌های هسته‌ای است، فعالیت‌های هسته ای صلح‌آمیز. ایران دارای علم و تکنولوژی هسته‌ای است که بومی و ساخت کشور خودمان است و هیچ کس نمی‌تواند خواستار برچیده شدن آن باشد.

وی همچنین افزود: بهترین راه برای ایران این است که برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش را تحت نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ابزارهایی که در اختیار این آژانس قرار دارد، ادامه دهد. ما حاضریم در مورد این ابزارها بحث و گفت و گو کنیم.

همچنین مارتی ناتالگاوا نخست وزیر اندونزی در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن استقبال از حضور ظریف در این کشور وی را دوست و همکار عزیزش خواند و گفت: اندونزی از پذیرش یکی از دیپلمات‌های برتر رئیس‌جمهور ایران بسیار خرسند و خوشحال است.

وی در پاسخ به خبرنگاران اظهار کرد: ما علاوه بر بحث و گفت و گو در خصوص مسائل دوجانبه برای ایجاد اعتدال با یکدیگر همکاری نزدیک داریم . ایران و اندونزی کشورهایی هستند که برای ارتقاء جوامع و گفت و گو بر سر تمدن و انسانیت با یکدیگر تلاش می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد که ایران و اندونزی برای همکاری‌های بیشتر به افزایش روابط دو جانبه به توافق رسیده و برای دستیابی به راه‌های افزایش همکاری در زمینه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و بانکداری تلاش می‌کنند.

ظریف در سفر خود به اندونزی قرار است با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا