پوتین: مسؤلان اوکراینی مشروعیت تصمیم‌گیری ندارند

به گزارش بصیر به نقل از  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خاطر نشان کرد: مسؤلان اوکراینی این مشروعیت را ندارند که بخواهند در خصوص مناطق در شرق و جنوب شرق کشور و همچنین شبه جزیره خود مختار کریمه تصمیم‌گیری کنند.

 

رئیس‌جمهوری روسیه پنجشنبه شب در تماس تلفنی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به وی در خصوص اوضاع اوکراین بحث و مذاکره و تاکید کرد: نباید مسکو و واشنگتن روابط خود را به دلیل مسائل بین‌المللی مشخص و هر چند مهم قربانی کنند.

 

بخش مطبوعاتی کرملین صبح امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا به همتای روسی‌اش، اختلافات در مواضع و در ارزیابی دلایل شدت گرفتن بحران در اوکراین و تحولات کنونی نمود پیدا کرد.

 

رئیس‌جمهور روسیه در این تماس تلفنی تاکید کرد که مسوولان کنونی اوکراین بر مناطق شرق و جنوب شرق کشور، تصمیم‌های غیرقانونی خود را تحمیل می‌کنند.

 

کرملین اعلام کرد: روسیه نمی‌تواند درخواست‌های مطرح شده برای ارائه کمک‌ها را نادیده بگیرد و مسکو دست به اقداماتی می‌زند که با قوانین بین‌المللی همسو است.

 

ولادیمیر پوتین همچنین بر اهمیت روابط روسیه و آمریکا جهت حفظ ثبات و امنیت جهانی تاکید کرد.

 

در این بیانیه آمده است: نباید روابط روسیه و آمریکا به دلیل اختلافات پیرامون مسائل بین‌المللی مشخص هر چند هم که مهم باشد، قربانی شود.

 

روسای جمهور روسیه و آمریکا توافق یافتند که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جان کری، همتای آمریکایی‌اش به تماس‌ها در خصوص اوکراین ادامه دهند.

 

بخش مطبوعاتی کرملین تاکید کرد که این تماس تلفنی از سوی طرف آمریکایی صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا