لاریجانی:دلیلی ندارد که از حصر ناراحت نباشیم

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ،علی لاریجانی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد با اشاره تلویحی به پیشرفت برنامه هسته ای در دولت قبل گفت: اگر ایران پیشرفت‌هسته ای نکرده بود محال بود پشت میز مذاکرات هسته‌یی به شما تکنولوژی هسته‌یی بدهند. اگر امروز شما در خاورمیانه نقش‌آفرین هستید می‌گویند که با شما مشورت کنیم و اگر نقش‌آفرین نباشید اصلا محل‌تان نمی‌گذارند. پس صاحب این تکنولوژی شدن قدری زحمت داشته است و باید این زحمت را می‌کشیدیم. حالا این زحمت از طریق مذاکره به بار نشسته است.

وی درباره تفاوتهای دولت فعلی و قبلی هم عنوان کرد: نخستین تفاوت این است که دولت فعلی بنا را بر ایجاد «آرامش» در کشور دارد و این نکته مثبتی است.نکته دیگری که در کار می‌بینم این است که تحلیل ما در مجلس از مشکلات اقتصادی با دولت مشابه است. در گذشته این‌گونه نبود و چنین تفاهمی نمی‌دیدیم.

به گقته لاریجانی “در کشورمان به خاطر شرایط تاریخی نسبت به حزب مقداری بدبینی وجود دارد، مقداری هم ما به آن اضافه می‌کنیم. یعنی افرادی که صاحب تریبون هستند، طوری صحبت می‌کنند که حزب بد است لذا این سوار بر آن حافظه تاریخی می‌شود و کار را مشکل‌تر می‌کند. در حالی که از لوازم دموکراسی تشکیل احزاب است که این تشکیل به معنای قطع ارتباط با مردم نیست. چون خود آن تشکیلات باید با مردم در ارتباط باشد لذا این ضعف را باید جبران کرد. تا وقتی که یک همفکری بین رجال سیاسی ما به‌وجود نیاید این رخ نخواهد داد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا