تهیه کننده بهترین فیلم اسکار،جاسوس اسرائیل بود

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، هرکسی که مراسم اسکار را به صورت زنده می دید یا بعدا اخبارش را خواند یا مشاهده کرد متوجه شد که «۱۲ سال بردگی» بهترین فیلم هشتاد و ششمین دوره مراسم اسکار شد. وقتی تیم پر ستاره این فیلم به سرکردگی برد پیت برای گرفتن جایزه شان روی صحنه آمدند چهره یک جاسوس اسرائیلی هم در میان آنها مشخص بود. آرنون میشلن یکی از کسانی بود که برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم روی سن رفت. 

میشلن یک شهروند اسرائیلی است که نوامبر گذشته رسما اعلام کرده بود سال ها برای اسرائیل در آمریکا جاسوسی می‌کرده و حتی از جمله فعالیت های او می توان به قاچاق قطعات بمب اتم به سرزمین های اشغالی اشاره کرد. اما حضور او در سن اسکار ثابت کرد که همه جاسوس‌ها به یک شکل کار نمی‌کنند. البته دروتی پومرانتز، ستون نویس فوربس در مطلب اسکاریش که با نام «میلیاردرهای جوایز آکادمی ۲۰۱۴» منتشر شده نوشته: «بعید است اظهارات او (آرنون میشلن) روی جایگاهش در صنعت سینما تاثیری بگذارد». 

آرنون میشلن در میان بازیگران فیلم ۱۲ سال بردگی

از زمان اعتراف میشلن مبنی بر جاسوسی‌اش هیچ علاقه‌ای از سوی نهادهای اجرای قانون آمریکایی مبنی بر بازداشت وی به وجود نیامده و جالب‌تر این که به طور مشخص FBI اعلام کرده است که قبلا تحقیقاتی در مورد او انجام داده و نگفته حالا که او به همه چیز اقرار کرده است باز هم مورد بازرسی قرار می‌گیرد یا خیر؟

آرنون میشلن موسس کمپانی نیو ریجنسی است که تهیه کننده اصلی «۱۲ سال بردگی» است. همین طور او و استودیواش در حال تهیه فیلم «فهرست A» هم هستند که بازیگرانی نظیر برد پیت، رابرت دنیرو و کوین اسپیسی در آن بازی خواهند کرد. جالب است بدانید که رابرت دنیرو در مصاحبه‌ای  با تلویزیون اسرائیل اعلام کرده که میشلن ازعان داشته که یک جاسوس است. سخنگوی FBI  بازرسی کردن یا نکردن از میشلن را تایید یا تکذیب نمی‌کند و بی خبری خودش را از اطلاعاتی که مربوط به عموم مردم باشد اعلام می‌دارد. 

گرنت اسمیت که خوددر حدود یک دهه اطلاعات، قطعات و بخش‌های بمب اتم آمریکا را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌داد از بازداشت نشدن آرنون میشلن و رفتن روی سن اسکار اظهار تعجب نکرد و عنوان کرد رابطه طولانی مدت و حسنه آرنون میشلن با رژیم صهیونیستی و با شیمون پرز یا بنیامین نتانیاهو باعث شده تا میشلن با خیالی آسوده روی سن برود. بر اساس صحبت های اسمیت نتانیاهو حتی مدتی برای شرکت هلی تریدینگ کار می کرده که مستقیما زیر نظر میشلن است و به کار قاچاق مشغول است. 

آرنون میشلن نشسته در میان نتانیاهو و شیمون پرز

آرنون میشلن همین طور در مصاحبه‌ای که با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل داشته گفته که دلال ارتش بوده و سال‌ها از روابطش برای دفاع از حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی استفاده کرده تا در عوض آفریقایی‌ها به اسرائیل برای به دست آوردن اورانیوم کمک کنند. حالا یک مدافع آپارتاید در سالی که ماندلا در آن درگذشته و فیلم زندگی‌اش توسط همین هالیوود ساخته و بارها در محافل سیاسی از جمله کاخ سفید اکران شد، فیلمی در مذمت برده‌داری ساخته است که اتفاقا بهترین فیلم اسکار هم می‌شود. حمایت از یک رژیم آپارتاید و ساخت یک فیلم ضد آپارتایدی؟ این همه تناقض فقط یک توجیه دارد: «منفعت». آیا این تحلیل‌ها که همه چیز آمریکا در خدمت اسرائیل است، واقعیت دارد؟

البته بدون شک بازیگران هالیوودی حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی را محکوم می‌کنند اما به نظر می‌رسد که هیچ مشکلی با آرنون میشل ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا