قلعه‌نویی: حضور ماتئوس کار قشنگی بود

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز استقلال در جمع خبرنگاران گفت: تیم ما مصدوم زیاد دارد و ناداوری هم مقابل الشباب داشتیم و پنالتی که گرفته نشد آن پنالتی می‌توانست نتیجه بازی را تغییر بدهد. برای بازی با الریان هم  ۳-۴ بازیکن مصدوم داریم که معلوم نیست به این بازی می‌رسند یا نه.

قلعه‌نویی در مورد وضعیت الریان قطر گفت: الریان تیم خوبی است که در لیگ قهرمانان آسیا بهتر از لیگ قطر بازی می‌کند زیرا این تیم در آسیا تقویت شده. من بازی الریان مقابل الجزیره را هم دیدم. بازی سختی مقابل این تیم داریم. سیستم‌های مختلفی را در جریان بازی اجرا می‌کند، ۴- ۴-۲، ۳-۴-۳ و …

سرمربی استقلال در مورد اینکه بعد از باخت مقابل الشباب شرایط برای این تیم سخت شده است، گفت: آن بازی به تاریخ پیوست. ما به آینده فکر می‌کنیم. با آمدن خسرو حیدری خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد. متأسفانه آندرانیک تیموریان را از دست دادیم و هاشم بیک‌زاده هم معلوم نیست که به این بازی برسد یا نه. باید ببینیم از بازیکنان مصدوم کدام یک می‌توانند مقابل الریان بازی کنند.

قلعه‌نویی در مورد مصاحبه اکبرپور علیه باشگاه گفت: اصل مصاحبه اینگونه غلط است. من خودم هم با او همین بحث را کردم و گفتم حق ندارد مصاحبه کند. بهتر است حرف‌ها درون خانواده زده شود. آنچه که به باشگاه آمده فتح‌الله‌‌زاده بین بازیکنان تقسیم کرده است. هیأت مدیره، مدیرعامل و معاونین بخش درآمدزایی خود را تأمین کردند، مانده بخش کمک دولت که دولت هم مشکلات خودش را داشته. تغییر دولت داشتیم، وزیر ورزش نبوده و … اما بعد از باخت بیان این حرف‌ها درست نبود. من نمی‌گویم بازیکن حق مصاحبه ندارد، آنها حق دارند.

سرمربی استقلال تصریح کرد: من به بازیکنان در رختکن تشر می‌زنم اما واقعیت این است که این بازیکنان عین غیرت هستند. آنها با وجود همه کمبودهای مالی و کمترین امکانات مردانه ایستاده‌اند و تلاش می‌کنند. رقم‌هایی که درمی‌آید هم مشخص می‌شود که دستمزد آنها با دستمزد بازیکنان ما قابل قیاس نیست و بازیکنان ما کمتر پول گرفته‌اند. استقلال با همه تغییراتی که داشته و همه بازیکنانی که از این تیم رفته‌اند و مصدومیت‌ها خوب نتیجه گرفته است. تیموریان، بیک‌زاده و خسرو حیدری به اندازه حاج‌صفی و سید جلال حسینی برای ما بازی نکردند. با همه اینها استقلال شرایط بدی ندارد، مقابل الشباب هم خوب بازی کردیم و حتی می‌توانستیم برنده هم شویم. من دو بار فیلم این مسابقه را دیدم.

سرمربی استقلال با اشاره به شعارهای هواداران استقلال گفت: تماشاگران شرایط ما را نمی‌دانند، اینکه ما با چه شرایطی کار می‌کنیم. بازیکنان ما درون زمین جنگیدند و کم‌کاری نمی‌کنند. شکست هم مقابل الشباب از اتفاقات فوتبال است. اگر آن بازی را می‌بردیم بازیکنان باغیرت می‌شدند. از هواداران می‌خواهم که احساسی شعار ندهند البته این مسائل در همه جای دنیا است. یکی شعار می‌دهد و یکی هم با نشان دادن دستمال سفید اعتراض می‌کند.

قلعه‌نویی در مورد این شایعه که او مانع دعوت شدن بیش از ۴ بازیکن به تیم ملی شده است، گفت: شما که این سؤال را می‌پرسید خنده‌دار است. این حرف آدم‌هایی است که من یک بار در مورد آنها حرف زدم و ۵ میلیون تومان هم جریمه شدم و هنوز هم روی حرفم هستم. هر چه تعداد ملی‌پوشان استقلال بیشتر باشد باعث افتخار من و باشگاه استقلال است. ما در بازی ایران و کره ۶ ملی‌پوش داشتیم این باعث افتخار مجموعه استقلال است البته افتخار اولش برای کشور بود و بعد هم برای استقلال. افتخارآمیز است که تعداد ملی‌پوشانش بیشتر باشد. این حرف‌ها را کسانی می‌زنند که من یک بار در مورد آنها حرف زدم و ۵ میلیون تومان هم در موردش جریمه شدم.

سرمربی استقلال در مورد دیدار تدارکاتی ایران با گینه گفت: نتیجه در بازی تدارکاتی مهم نیست باید ببینیم که هدف از بازی چه بوده است. خیلی خوب است که بازی تدارکاتی انجام شد؛ اما باید ببینید کادر فنی چه اهدافی را از این بازی دنبال می‌کرد و بهتر است در این مورد از خود کادر فنی تیم ملی بپرسید. اما همین که بازی انجام شد خیلی خوب است، نیمه اول همه خیلی بهتر از نیمه دوم بودیم هرچند یکسری ضعف‌ها داشتیم که اگر کادر فنی صلاح بداند به آنها اشاره می‌کند.

وی در مورد حضور لوتار ماتئوس در برنامه ورزش از نگاه ۲ گفت: کار خیلی قشنگی بود البته من همه برنامه را ندیدم اما آن بخشی از برنامه را که دیدم قشنگ بود و از آن لذت بردم. یکی از چهره‌های بین‌المللی و بازیکنان بزرگ فوتبال دایی را علی خطاب می‌کرد اما ببنید که ما این چهره بین‌المللی‌مان را چقدر اذیت می‌کنیم. عصر، عصر ارتباطات است و هر چه ارتباطات بین‌المللی ما بیشتر باشد خوب است چه در عرصه بین‌المللی، هنر، پزشکی و فوتبال تعامل بین‌المللی بیشتری داشته باشیم، خوب است. من این برنامه را دیدم و خوشحال شدم زیرا در گذشته نمونه این برنامه‌ها را در کشورهای دیگر می‌دیدیم و حسرت می‌خوردیم. هر چه به این بحث‌ها پرداخته شود باعث پیشرفت فوتبال می‌شود. فوتبال ما نیاز به این مسائل دارد. به جای حب و بغض و کینه باید دنبال این کارها در فوتبال برویم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه یک تدارکاتچی خوب چه ویژگی باید داشته باشد، گفت: من همین الان این صحبت‌ها را مطرح کردم و بعد شما یک سؤال انحرافی می‌پرسید. در فوتبال باید به همکار احترام گذاشت. بردن و باختن هم بحث‌های خودش را دارد اما اینکه کی‌روش یک حرفی زده و شما در مورد آن سؤال می‌کنید خوب نیست.

سرمربی استقلال در مورد اینکه این سؤال حاشیه‌ای نبود بلکه صحبت در مورد ویژگی یک تدارکاتچی در تیم‌ها بود، گفت: آنها قشر زحمتکش فوتبال و جامعه هستند و من بحث تدارکاتچی را قبول ندارم بلکه آنها را پشتیبانی و لجستیک می‌نامم که باید چند خصیصه داشته باشند مثل امانتداری، صداقت، چشم پاکی و دست پاکی که همه آنها در آقا مدد هست. من ندیدم که برنامه خاصی در مورد این عزیزان ساخته شود اما آقامدد جزو سرمایه‌های استقلال است اما یک ایراد دارد که بازنشستگی ندارد زیرا اکنون یک نفر می‌خواهد جای آقامدد بیاید و می‌گوید چه زمانی آقامدد بازنشسته می‌شود.

قلعه‌نویی در مورد جلسه مربیان تیم ملی با پژمان نوری و محمد قاضی گفت: آنها دستگاهی برای قاضی و نوری گذاشته بودند تا میزان دوندگی آنها را محاسبه کنند. این کار در تیم ملی انجام شده و کار بسیار خوبی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا