هشدار مسکو به واشنگتن درباره اقدامات ضد روسی

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری مهر، “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه و “جان کری” وزیر خارجه آمریکا شب گذشته با یکدیگر تلفنی گفتگو کرده و بحران اوکراین و حمایت واشنگتن از جریانهای ضد روسی در این کشور سبب شد تا لاوروف هشدار تندی را به کری بدهد.

لاوروف درباره پيامدهای اقدامات نسنجیده و عجولانه ای که می تواند به روابط دو کشور آسیب برساند، هشدار داده است. وزیر امور خارجه روسیه در اين گفتگو درباره طرح اعمال تحريم علیه مسکو که می تواند به روابط آمريکا و روسيه لطمه بزند، هشدار داده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف و کری در این تماس تلفنی، مذاکرات ناموفق خود در پاريس و رم  بر سر بحران اوکراین را پیگیری کرده اند.

اين در حالی است که پيشتر ولاديمير پوتين، رئيس جمهوری روسيه، نيز  اظهارات “باراک اوباما” همتای آمریکایی خود درباره دخالت نظامی مسکو در کريمه را رد کرده و گفت : روسيه نمی توانست درخواست کمک روس تبارهای کريمه را ناديده بگيرد.

طی روزهای گذشته وزیران خارجه اتحادیه اروپا و همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نشستهای جداگانه ای را درباره بحران اوکراین برگزار کرده اند که نتایج به دست آمده از این نشستها مورد رضایت روسیه نبوده است.

بحران اوکراین که از اواخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شد، با اوج گرفتن آن و کنار فتن “ویکتور یانوکوویچ” از ریاست جمهوری این کشور رنگ و بوی خشونت به خود گرفته و همچنان ادامه دارد. یکی از دلایل تداوم بحران این کشور دخالت کشورهای غربی در امور داخلی اوکراین اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا