پدافند غیرعامل سایت فردو باعث حساسیت دشمن شده است

به گزارش بصیر به نقل از  خبرنگار مهر، سیدمحمود علوی در اولین نشست پدافند غیرعامل که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد مساله پدافند غیرعامل را یکی از راهبردی ترین عاملی دانست که توسط خداوند به طبیعت هدیه شده است، گفت: خداوند متعال پدافند غیرعامل را اعم از نباتات و حیوانات به طبیعت واگذار کرده و برخی از موجودات را به پدافند غیرعامل واگذار کرده است.

وی افزود: برخی از حیوانات در دفاع از خودشان از پدافند غیرعامل استفاده می کنند مانند سمندر وقتی که احساس خطر می کند میتواند خود را به رنگ برگ درختان و یا خاک دربیاورد.

علوی با تاکید بر اینکه در بحث پدافند غیرعامل و عامل در کنار یکدیگر معنا پیدا می کنند، گفت: جایگاه و نقش پدافند غیرعامل از عامل بسیار اثرگذارتر و کارگشاتر است اما پدافند غیرعامل طراحی خاص خود را می طلبد که اجرای آن زمان‌بر است.

وزیر اطلاعات با اشاره به بیانات رهبری در مورد پدافند غیرعامل گفت: همچنان که رهبری نیز در دیدار با عاملان پدافند غیرعامل تاکید داشته اند، نمی توانیم زمان خاصی را برای اجرای پدافند غیرعامل معرفی کنیم و باید در همه زمان ها تاکتیک های پدافند غیرعامل طراحی شود که هر زمان لازم بود آن را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل دارای کاربردهای چند منظوره است، گفت: باید طراحی های پدافند غیرعامل به گونه ای باشد که هم در شرایط دفاع و هم در شرایط غیر تهدید بتوانیم از آن در راستای صلح استفاده کنیم.

علوی با اشاره به حفاظت از تجهیزات هسته ای با استفاده از پدافند غیرعامل گفت: امروز تاسیسات فردو توسط پدافند غیرعامل حفاظت می شود. بنابراین می بینیم با وجود آنکه نطنز از فردو مهم‌تر است، ولی دشمنان حساسیت بیشتری نسبت به فردو دارند؛ چراکه سایت فردو توسط پدافند عامل حفاظت می شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه پدافند غیرعامل را می توان در عرصه ها و بخش های مختلف استفاده کنیم، بیان کرد: یکی از این عرصه ها حوزه اقتصاد است و سرمایه‌گذاری خارجی در بخش اقتصاد یک نوع پدافند غیر عامل است.

وی افزود: وقتی سرمایه‌گذاری خارجی را در کشور دخیل می کنیم، یعنی تعداد علاقه‌مندان به امنیت داخلی را تا خارج از مرزها افزایش می دهیم که آنان به خاطر حفظ منافع خود حاضر نیستند امنیت ایران به هم بخورد.

علوی با بیان اینکه در عرصه اطلاعات هم باید بر مبنای پدافند غیر عامل استفاده کنیم، گفت: در عرصه اطلاعات داخلی باید از راهبرد و پدافند غیرعامل و در عرصه اطلاعات خارجی باید از راهبرد پدافند عامل استفاده کنیم.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: وقتی دشمن گروه های تروریستی را تجهیز می کند و یا از سرویس های جاسوسی خود در داخل کشورمان استفاده می کند و امنیت کشور را به هم می زند، آنجا باید به صورت آفندی عمل کنیم، اما زمانیکه بحث نیروهای داخلی است باید با بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی آنان دسترسی دشمن به اطلاعات آنان را کوتاه کنیم.

وی همچنین با اشاره به تهاجم فرهنگی که این روزها یکی از مهمترین دغدغه های رهبری است، ادامه داد: وقتی بحث نبرد فرهنگی مطرح می شود باید به سراغ پدافند عامل رفت و نه غیرعامل؛ چراکه مشی همه انبیاء در این زمینه آفندی بوده و به باورهای نادرست در جامعه حمله می کردند.

علوی افزود: در مسائل فرهنگی نباید منتظر باشیم دشمن به ما حمله کند و فرهنگ و باورهای ما را در مرز تهدید قرار دهد و بعد وارد عمل شویم و هجمه آنان را پاسخ دهیم، بلکه باید در برابر تهدیدات فرهنگی وارد آفند شده و عکس العمل نشان دهیم.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه فرهنگ غرب قابل چالش است، گفت: می توان فرهنگ غرب را مورد هجمه فکری قرار داد و نباید در برابر فرهنگ بیگانگان ابراز عجز کنیم.

وی پدافند عامل در عرصه فرهنگی را دفاع از اصول و ارزش های انقلاب نام برد و تصریح کرد: بکارگیری پدافند غیرعامل در عرصه فرهنگی بالا بردن درک و شعور مردم و سطح آگاهی آنان است که ترفندهای دشمن را به خوبی بشناسند و از آسیب و تهدید دشمن محفوظ بمانند.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا