قوچان‌نژاد: اگر امید به صعود نداریم بهتر است به جام جهانی نرویم

 

به گزارش بصیر به نقل از تسنیم،رضا قوچان‌نژاد که در دیدار مقابل گینه هم سریال گلزنی‌هایش را ادامه داد، معتقد است تیم ایران در جام جهانی شانس صعود از گروهش را خواهد داشت. قوچان‌نژاد ساعتی بعد از بازی ایران و گینه با وجود خستگی پاسخگوی سوالات خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم بود.

تسنیم: ابتدا درباره بازی با گینه صحبت کن.

 نیمه اول به هیچ‌وجه خوب و جالب بازی نکردیم. ضعف ما باعث شد گینه قدرت بگیرد و با همین شرایط توانست ۲ گل به ما بزند اما نیمه دوم بازی را خوب شروع کردیم. در مجموع نیمه اول برای ما بد بود اما در نیمه دوم خوب بودیم و باید از این به بعد سعی کنیم به جای ۴۵ دقیقه ۹۰ دقیقه خوب باشیم.

تسنیم: و در این بازی بازهم موفق به گلزنی شدی…

خوشحالم که می‌توانم به تیم کمک کنم و هدف اصلی‌ام هم این است که همیشه بتوانم به تیم ملی کمک برسانم. هر بازی هم یک بازی جدید است و امیدوارم دفعه بعد گلزنی من نتیجه بهتری به همراه داشته باشد.

تسنیم: در اردوی بعدی تیم ملی که در آفریقای جنوبی است حضور خواهی داشت؟

نه، من نمی‌توانم در این اردو تیم ملی را همراهی کنم و بازیکنان اروپایی در تاریخ برگزاری اردوی آفریقای جنوبی با باشگاه‌ها در لیگ خواهند بود. چون بازی باشگاهی داریم اجازه نداریم به اردوی تیم ملی بیاییم و از اردوی دوم که در اتریش است تیم ملی را همراهی خواهم کرد.

تسنیم: اردوهایی که در پیش داریم چقدر به تیم ملی کمک خواهد کرد؟ همه معتقدند دشوارترین بازی ما با نیجریه است؟

بازی با گینه تجربه خوبی برای من و دیگر بازیکنان بود و این تیم سیستمی داشت که ما با آنها آشنایی نداشتیم و به همین دلیل احتیاج داشتیم که مقابل چنین تیمی بازی کنیم، شکست بخوریم تا از ضعف‌های‌مان با خبر شویم. باید مقابل گینه بازی کرده و از بازی مقابل این تیم به تجربه بازی مقابل تیم‌های آفریقایی می‌رسیدیم تا برای جام جهانی آماده شویم. اگر بازی با گینه برای ما جام جهانی محسوب می‌شد برای ما بد بود چون اصلاً روز خوبی نداشتیم و این دیدار دوستانه یک درس خیلی خوب بود. امیدوارم بتوانیم در جام جهانی این نتیجه را جبران کنیم.

تسنیم: در این چند وقت هر بار در مورد آرژانتین از تو سؤال شده صحبتی نکرده و فقط به صحبت درباره نیجریه اکتفا کرده‌ای. اگر می‌توانی درباره ۳ حریف‌مان صحبت کن.

اکنون نمی‌توانم درباره این ۳ حریف‌مان صحبت کنم، چون واقعاً چیزی از حریفان تیم ملی نمی‌دانم. اینها کار مربی است که تیم‌ها را آنالیز کند و ما فقط از کشورها و تا حدودی از بازیکنان شناخت داریم. البته آرژانتین و بازیکنان این تیم را که همه می‌شناسند اما درباره تاکتیک این تیم مربی باید صحبت کند. یقین دارم اگر بتوانیم ایران واقعی باشیم و تیمی روی فرم مانند مرحله انتخابی جام جهانی باشیم در جام جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت و می‌توانیم بازی‌های قشنگی را در جام جهانی از خود نشان دهیم. درباره نیجریه هم باید بگویم این تیم را زیاد نمی‌شناسم اما نمی‌دانم چرا می‌گویند، نمی‌توانیم این تیم را ببریم. حالا داستان آرژانتین چیز دیگری است و این تیم یکی از بهترین تیم‌های دنیاست اما ما می‌توانیم بوسنی و نیجریه را ببریم.

تسنیم: پس فکر می‌کنی شانس صعود ازگروه‌مان را داریم.

مشخص است که شانس صعود داریم. اگر شانس صعود نداشته باشیم و هدف‌مان این نباشد بهتر است که اصلاً به جام جهانی نرویم. باید باور کنیم که در جام جهانی می‌توانیم شانس صعود داشته باشیم و خود من و بقیه بچه‌ها در برزیل برای هدف‌مان تلاش خواهیم کرد.

تسنیم: کدام تیم را شانس اول قهرمانی می‌دانی؟

همیشه ۴، ۵ کشور هستند که بین ۸ تیم پایانی هستند. برزیل که در کشور خودش بازی می‌کند، آرژانتین که یکی از قدرت‌های دنیا محسوب می‌شود، اسپانیا قهرمان دوره قبلی جام جهانی و اروپا و چند تیم دیگر همیشه شانس قهرمانی دارند و این بار هم همین ۳، ۴ تیم شانس اول قهرمانی هستند.

تسنیم: قول گلزنی در جام جهانی را می‌دهی؟

قول گلزنی نمی‌دهم اما قول می‌دهم برای تیم زحمت بکشم. این قولی است که همیشه همه بچه‌ها به هم دیگر می‌دهیم و همیشه باید تلاش کنیم تا نتیجه بگیریم. اینکه چه کسی گل بزند مهم نیست و مهم این است که بتوانیم نتیجه بگیریم.

تسنیم: درباره چارلتون هم صحبت کن؟

هفته قبل از اردوی تیم ملی هفته خوبی داشتیم و ۲ برد خوب را در اف ای کاپ و لیگ پشت سر گذاشتیم. البته بازی آخر را در لیگ باختیم اما اینکه به انگلیس آمدم برای خودم یک پله صعود بود. اینجا استایل بازی کاملاً با بلژیک فرق دارد و فیزیکی‌تر است و به همین دلیل حضور در چارلتون یک تجربه بسیار خوب برای من محسوب می‌شود. اینکه به یک تیم جدید، کشور جدید و فوتبال جدید آمده‌ام مطمئناً یک پله بسیار خوب برای من است تا بتوانم خودم را در اینجا بهتر و بیشتر آماده کنم تا در جام جهانی در فرم خوبی باشیم و بتوانیم بازی خوبی از خود نشان دهیم.

تسنیم: اینکه گفته می‌شود شاید بعد از جام جهانی به تیم‌های بزرگ‌تر اروپایی بروی درست است؟ صحبتی با باشگاه‌های دیگر داشته‌ای؟

در این باره بعد از جام جهانی صحبت خواهم کرد. ابتدا باید ببینیم این فصل چه می‌شود و هر وقت جام جهانی رسید و پیشنهادی داشتم در این باره صحبت می‌کنم.

تسنیم: هدفت حضور در چه تیم یا لیگ کدام باشگاه است؟

تنها هدفم بازی روز یک‌شنبه چارلتون در اف ای کاپ است چون من بازی به بازی به هدفم نگاه می‌کنم. این طور نیست که بخواهم از حالا درباره ۳، ۴ ماه آینده صحبت کنم.

تسنیم: برابر گینه ما جدی‌ترین محک خود را در این چند وقت خوردیم و باقی حریفان ما هم مشخص شده‌اند. بلاروس، مونته نگرو و …. بهتر نبود بتوانیم با تیم‌های بزرگ تر هم بازی کنیم؟

فکر می‌کنم حریفان تدارکاتی ما تیم‌های خوبی هستند. همانطور که گینه را هم دیدیم و آنها بازیکنان و لژیونرهای بسیار خوبی داشتند. همه درباره گینه بد حرف می‌زدند و این تیم را ضعیف می‌دانستند اما آنها تیم خوبی بودند. بلاروس و مونته‌نگرو هم تیم‌های خوبی هستند و نمی‌دانم چرا این تیم‌ها را تیم ضعیفی می‌دانیم.

تسنیم: شاید به خاطر اسم کوچک این تیم ها باشد.

من هم فکر می‌کنم به همین دلیل است اما اکنون با تکنولوژی که در دنیا وجود دارد تیم ملی یا باشگاهی ضعیفی در دنیا نداریم و همه خوب هستند. این اشتباه است که ما از روی نام تیم‌ها درباره آنها نظر بدهیم و با آنالیزها، تمرینات فیزیکی و … که همه تیم‌ها دارند فکر کنیم تیمی به راحتی می‌تواند حریفش را شکست دهد و نتیجه خوبی بگیرد. من فکر می‌کنم بلاروس و مونته‌نگرو تیم‌های خوبی هستند که شباهت زیادی هم به حریف‌مان در جام جهانی یعنی بوسنی دارند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا