لیبرال ها دست به کار شدند

تئوری فتح سنگر به سنگر این بار برای مجلس و خبرگان

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، هنوز تب انتخابات ریاست جمهوری به پایان نرسیده بود که خبر رسید برخی جریان های سیاسی فعالیت خود را برای دو انتخابات بعدی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و تمام تلاش خود را برای حصول موفقیت به کار گرفته اند. انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی در فاصله بین انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم برگزار خواهد شد و در شرایطی که هنوز چند ماهی از آغاز به کار دولت دهم نگذشته، جریان های سیاسی بیرون گود مانده به فکر انتخابات بعدی افتاده اند.   

 
در این بین جریان لیبرال بیش از سایر گروه های سیاسی به دنبال بازگشت به قدرت افتاد. اصلاح طلبان که در انتخابات سال ۸۸ نیز تمام نیروی خود را به گرفتند تا پیروز شوند، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نیز مورد اقبال چندان دولت تدبیر و امید قرار نگرفته و از بین لیبرال ها فقط برخی از آنهایی که شهره به نرمش و اعتدال بودند توانستند جایی در دولت یازدهم برای خود دست و پا کنند.   
 
حالا با گذر از دوران انتخابات سال ۹۲ و کامل شدن مهره های کابینه دولت یازدهم، آن دسته از لیبرالهایی که بیرون از گود مانده اند برای بازیابی قدرت خود با شعار فتح سنگر به سنگر، برنامه های آتی نظام را هدف گرفته اند. بعد از آنکه هیاهوی آغاز فعالیت های جریان لیبرال  برای تصاحب کرسی های مجلس دهم موجب ایجاد انشقاق در میان اصلاحاتی ها شد، حالا تئوریسین های این جریان به این فکر افتاده اند که گام نخست را با حضور فعال در انتخابات مجلس خبرگان بردارند.
 
امام جمعه شهر اصفهان با اعلام خبر فعالیت های پشت پرده برخی اصلاح طلبان برای تصاحب کرسی های مجلس خبرگان، عنوان کرد: رقابت سیاسی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان را نمی توان انکار کرد. اما آنچه که اصولگرایان باید به آن توجه ویژه داشته باشند، مسئله انتخابات خبرگان رهبری است که عده ای برای آن خیز برداشته اند تا جریان لیبرالی را در مجلس خبرگان حاکم کنند.  
 
محمد تقی رهبر خاطر نشان کرد: برای اوضاع و انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز باید نگران بود چراکه جامعه اصولگرا در حال حاضر دارای وحدت نیست و نظرات آنها به صورت چندپاره مطرح می شود. انتظارها نیز این است که اصولگرایان با ایجاد وحدت و همدلی خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده کرده و مراقب ماجراها و فعالیت ها در زمینه انتخابات خبرگان باشند.  
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر خبرهایی می رسد مبنی بر اینکه آقایان تلاش هایی می کنند تا بتوانند حتی الامکان روحانیونی را که گرایش به جریان اصلاح طلبی دارند را وارد انتخابات کرده و بتوانند کرسی های مجلس خبرگان را برای خود کنند. اما این اتفاق بعید است که رخ دهد.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اهمیت مجلس خبرگان رهبری برای اصلاح طلبان چیست، اظهار داشت: بالاخره این مجلس، مجلس خبرگان رهبری است. ماهیت و اصالت نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری است. اگر خبرگان افرادی باشند که بخواهند حرف ها یا نظراتی داشته باشند که خلاف قانون و مقررات نظام کشور باشد یا کسی باشد که بگوید حدود اختیارات ولی فقیه را قبول نداریم، خوب در چنین شرایطی در رکن اساسی نظام شاهد بی ثباتی خواهیم بود.  
 
امام جمعه شهر اصفهان درباره جایگاه مجلس خبرگان رهبری نیز اینگونه توضیح داد: خبرگان جای یک فرد سیاستمدار، دنیا دیده، مجرب، عالم و متدین است که در چارچوب نظام و ولایت حرکت کنند. چراکه بقای نظام به ولایت و رهبری است. اگر ولایت تضعیف شود فکر کردید آمریکایی ها و غربی ها دیگر از ایران می ترسند؟ آنها می بینند که یک ملت پشت سر ولی فقیه قرار دارد. از همین رو ولایت فقیه نباید تضعیف شود.
 
رهبر در بخش پایانی اظهارات خود، گفت: در دوره اصلاحات یادم هست که حزب مشارکت کنگره ای برگزار کرد و در آن مطرح کردند که ما باید اختیارات ولی فقیه را محدود کنیم. تفکر این عده حرکت در خلاف مسیر قانون اساسی و کاهش اختیارات ولی فقیه است. به همین دلیل باز هم می گوییم هم مردم و هم اصولگرایان باید مراقب این حرکات استراتژیکی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان انجام می گیرد باشند. هرگونه تشتت و تفرق باید دوری کرد و بدون اینکه معارضه با گروهی انجام دهند باید بر مبانی خود استوار باشند و وحدت و انسجام را در پیش گیرند.  پسندیده نیست که در مجلس اصولگرایان چند قطبی باشند و اگر همین روند از سوی این افراد ادامه پیدا کند، قطعا رودست خواهند خورد و روزی بیدار می شوند که جریان رقیب کرسی های مجلس شورای اسلامی را برای خود کرده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا