کنایه‌های روحانی به احمدی‌نژاد، شهرداری تهران، کیهان و آسمان/ از لیست مفسدانی که در جیب احمدی‌نژاد ماند تا مصونیت برخی روزنامه‌ها و بودجه‌های هنفگت شهرداری

به گزارش بصیر به نقل از نامه نیوز،  حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های اطلاع‌رسانی که در تالار وحدت برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت، سخنانی که از جنس و بوی دیگری بود.

رئیس جمهور که به نظر می‌رسید از شرایط اعمال شده در قبال مطبوعات ایران گلایه مند است، صریح تر از همیشه سخن گفت و از اعمال محدودیت‌ها و توقیف روزنامه‌ها گلایه کرد. روحانی در میان سخنان خود که با تشوق حضار نیز روبرو می‌شد، کنایه‌هایی را نیز متوجه برخی دستگاه‌ها و روزنامه‌ها کرد.

حسن روحانی بازهم در سخنان خود، کنایه به محمود احمدی نژاد انداخت و اینبار حسین شریعتمداری و روزنامه‌های مخالف دولت که حمایت جریان‌های خاص نیز برخوردار هستند را مورد نوازش قرار داد. 

داداستانی و قوه قضائیه از دیگر نهادهایی بود که روحانی از آنها خواست که کمی مهربانانه تر با مطبوعات برخورد کنند.

در جدول زیر می‌توانید تمام کنایه‌های روحانی را بخوانید:

کنایه رئیس جمهور

دستگاه و فرد مورد کنایه

مقدسات دینی و مذهبی و همچنین ارزشهای فرهنگی و ملی و قومی باید مورد احترام همگان باشد. شما می بینید که حساسیت ها امروز در جامعه ما حتی برای طوایف، اقوام، ایلات، تا چه اندازه زیاد است. که با کوچکترین خطایی یک جمع قابل ملاحظه‌ای می‌شورند. این معنای حساسیت جامعه ماست. همه ما باید به این حساسیت‌ها توجه کنیم.

روزنامه آسمان – روزنامه بهار-سریال سرزمین کهن

اگر با فشارها، شیوه‌های پلیسی، مساله فرهنگی حل شده بود، که امروز نباید بعد از گذشت آن سالها بازهم نگران فرهنگ جامعه‌مان باشیم.

نیروی انتظامی – گشت ارشاد

چند برابر بودجه ای که در اختیار دولت به معنی قوه مجریه در زمینه فرهنگ است، در اختیار نهادهای دیگر است؟ در اختیار مراکز دیگری است که از بودجه عمومی بهره برداری و استفاده میکنند

سازمان تبلیغات اسلامی – سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

چرا برخی از مطبوعات دارای دژ پولادین هستند، هیچکس جرات نمیکند به آنها نزدیک شود. نه قوه اجرایی‌اش، نه قوه قضائی‌اش. بالاتر از دژ پولادین، خود را قیم می پندارند. نه قیم تنها برای دولت، نه تنها برای احزاب و جناح ها، حتی قیم برای مردم. تمام مطبوعات و رسانه ها دارای اختیارات و حقوق مساوی هستند. اگر کسی خود را برتر می پندارد، این دولت او را برتر نمی بیند. همه باید دارای امنیت مساوی باشند

کیهان – وطن امروز- خبرگزاری فارس و تسنیم – هفته نامه ۹ دی

اگر خدای ناکرده فردی خیانت کرده و به مقدسات و منافع ملی احترام نمیکند با او برخورد شود. با نویسنده و مدیرمسئول. چرا باهمه؟ چرا قدم اول توقیف و توقف؟ اشکال ندارد گاهی ممکن است نیاز باشد به توقیف هم کشیده شوداما چرا اینقدر عجله؟

قوه قضائیه

نام افراد مفسد و ویژه خوار نباید در جیب رییس دستگاه اجرایی کشور باشد. نام افراد مفسد و ویژه خوار باید بر سر زبان و بیان خبرنگاران ما قرار بگیرد

محمود احمدی نژاد

     

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا