وزیر بهداشت: اشتباه کردم

به گزارش بصیر:سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم در پاسخ به واکنش‌های اعتراضی ماماها نسبت به صحبت‌های وی درباره اشتغال ماماها در شغل پرستاری اظهار داشت: بنده اشتباه کردم، نمی‌دانستم که ماماها این‌همه با پرستارها اختلاف دارند، دلیلش هم نمی‌دانم چرا این‌طور است.

وی افزود: من فکر کردم یک تعدادی هستند که کار و شغلی ندارند و امیدواریم که ان‌شاءالله با سیاست‌هایی که وزارت بهداشت خواهد داشت و از آن طرف ابلاغ سیاست‌های جمعیتی که هر دستگاهی باید وظایف خود را انجام دهد برای آنها افزایش شغل ایجاد شود.

هاشمی بیان داشت: تصور ما این بود یک تعدادی (بیکار) هستند که آنها را می‌شناسم، در اطراف بنده هستند، شغلی ندارند و خواستیم به آنها کمکی کنیم، حالا اگر خودشان دوست ندارند اشکالی ندارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ولی واقعیت این است که بنده اصلاً خبر نداشتم که چنین رابطه سنتی غیرحسنه‌ای وجود دارد، البته ساختگی است زیرا در محیط‌های بهداشتی و درمانی می‌بینیم که افراد با همدیگر کار می‌کنند. ولی خُوب، یکی می‌گوید که من حق مطب دارم یا (پروانه) نظام پزشکی دارم و این صحبت‌ها؛ که بیشتر جوانی است تا اینکه واقعیت داشته باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: احتمالاً من اشتباه کردم، نمی‌دانستم اینها این‌قدر به یکدیگر حساس هستند. قصد ما این بود که کمک کنیم، حالا برخی‌ها دلخور شدند. الآن هم زمان خانه‌تکانی است، دلخوری‌ها را کنار بگذارند و از دست بنده هم دلخور نباشند، ان‌شاءالله ۱۵ اردیبهشت ماه که روز ماما است، خدمتشان خواهم رسید.

به گزارش تسنیم، وزیر بهداشت در مراسم روز پرستار از طرحی در زمینه گذراندن دوره‌هایی برای ماماها که بیکار هستند خبر داده بود تا آنها بتوانند در شغل پرستاری مشغول به فعالیت شوند که البته قبل از آن نیز هاشمی در حاشیه مراسم روز پرستار برای برنامه‌های مناطق محروم پیش‌بینی کرده بود که طرح‌های‌شان مورد اعتراض قرار گیرد و این در حالی بود که در حدود ۲۴ ساعت بعد از صحبت‌هایش، واکنش‌های متعددی از جامعه ماماها دیده شد که شامل نامه‌نگاری به وزیر و حتی تجمع ماماها در وزارت بهداشت شد، گلایه ماماها نیز این بود که ماماها را ماما ببینند نه پرستار.

انتهای پیام/*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا