قلعه‌نویی: حرفی بزنم قلم به دستان می‌گویند توجیه می‌کند

به گزارش بصیر به نقل از  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر قلعه‌نویی پس از تمرین امروز آبی پوشان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر آخرین شرایط تیمش پیش از دیدار برابر الریان قطر، گفت: خدا را شکر تیم ما کاملتر شده. جمشیدیان و خسرو حیدری به جمع‌مان برگشتند و البته هاشم بیگ‌زاده هم با ما تمرینات خوبی داشته است. جمع بازیکنان ما ۱۸ – ۱۹ نفر هستند هر چند که مهدی نظری به دلیل مصدومیت در سفر قطر ما را همراهی نمی‌کند. بودن این بازیکنان در همین حد که در تمرین حاضر باشند به تیم و مربی اعتماد به نفس می‌دهد. ما بازی آخر الریان برابر القطر را دیدیم. آنها تیمی سرعتی هستند و فوتبال را خوب اجرا می‌کنند، اما ما هم استقلال هستیم و می‌خواهیم با یک بازی تاکتیکی سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

 

او در پاسخ به سوالی درباره هاشم بیگ‌زاده، اظهار کرد: او به بازی به الریان می‌رسد و مشکلی وجود ندارد.

 

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به وضعیت نچندان مناسب الریان در لیگ قطر هم‌چنان این تیم را خطرناک می‌داند؟ بیان کرد: الریانی‌ها تیم‌شان را در مدت اخیر تقویت کرده‌اند. آنها دو برد پیاپی به دست آوردند و با سه، چهار گل الاهلی را شکست دادند. نادی القطر را هم که فیلمش را دیدیم به تازگی شکست دادند و نباید به شرایط جدول لیگ قطر زیاد توجه کنیم و آن را لحاظ کنیم. آنها هر هفته‌ بهتر می‌شوند و فوتبال محکمی را ارائه می‌دهند.

 

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که شانس پیروزی‌اش را برابر الریان چقدر می‌داند عنوان کرد و گفت: همه چیز دست خداست. ما برای سه امتیاز به میدان می‌رویم و اگر داور پنالتی ما را بگیرد و از لحاظ داوری مشکلی نباشد، ان‌شاءالله به هدفمان می‌رسیم. متاسفانه در ایران چیزهایی رخ می‌دهد که در هیچ جای دنیا نیست. ما به ملوان باختیم و دیدید که چه های و هویی به راه افتاد، حالا دیشب بارسلونا از ته جدولی بارسلونا یعنی وایادولید باخته حتی من بازی نیمه دوم آنها را دیدم و دیدم که بارسلونا حتی یک موقعیت هم در نیمه دوم نداشت. فوتبال همین است. یک روز می‌بازید و یک روز می‌برید. منچستر را نگاه کنید. یک آدم از این تیم رفته، نه مثل ما بازیکنش رفته و نه مثل ما مشکل پولی داشته، همه ارکان منچستر سر جایش قرار دارد و فقط یک نفر جدا شده و می‌بینید که جای جدول است. تیم پارسال ما را ببینید، در اول فصل عده‌ای از ما جدا شدند و در طول فصل هم برخی‌ها رفتند و مشکل مالی هم داشتیم. خدا خیلی ما را دوست داشته که با این مشکلات در این وضعیت هستیم. اگر یک نفر جای من بود و این تیم با چنین وضعیتی را در این وضعیت نگاه می‌داشت برخی از این قلم به دستان مجسمه‌اش را می‌ساختند. منچستر کجای جدول انگلیس است. این آدم‌ها به دنبال این هستند که از امیر قلعه‌نویی حرف بگیرند و علیه‌اش قلم بزنند. من شنیده‌ام در یکی از تحریریه‌های یکی از این قلم بدستان وقتی که استقلال گل خورده اعضای تحریریه به هوا پریده‌اند. همین بازی بارسلونا و وایاولید را ببینید. همه بازیکنان‌شان از مسی بگیرید تا ژاوی در بازی با وایادولید حاضر بودند. ولی هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. حالا وضعیت ما را ببینید خیلی‌ها از بازیکنان را اول فصل از دست دادیم، عده‌ای را هم مثل جمشیدیان ،‌بیگ زاده و خسرو حیدری مجموعا ۳۰ بازی هم برای ما نکردند. با این حال باز هم خدا را شاکریم که با غیرت بازیکنان در اینجای جدول ایستاده‌ایم. انصافا در بازی با الشباب حق ما باخت نبود و اگر اشتباه‌های فردی و داوری نبود پیروز آن میدان می شدیم.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا نگران داوری بازی استقلال و الریان هستید، گفت: از فدراسیون می‌خواهم که به این مساله رسیدگی کند. ما چه با تیم‌های عربی بازی داشته باشیم و یا داور عربی داشته باشیم، دچار مشکل می‌شویم. در بازی استقلال و افی سی سئول داور عرب خطای پنالتی که روی پژمان نوری رخ داد را نگرفت. همین بازی فولاد در دقیقه‌ ۸۸ پنالتی آنها را نگرفتند. علی کریمی می توانست در بازی قبلی تیمش اخراج نشود. فدراسیون باید این موارد را جمع‌آوری کند و نسبت به آن واکنش نشان دهد. آسیا قاره‌ای بزرگ است و تنها مال عرب‌ها نیست. اگر زیاد در این باره صحبت کنم، برخی از دوستان قلم به دست می‌گویند که دارد توجیه می‌کند. اگر بازی با الشباب پنالتی ما را می‌گرفتند قطعا می‌رفتیم تا پیروز شویم. این مساله مربوط به روابط بین‌الملل فدراسیون است و البته این حرف را به خاطر استقلال نمی‌زنم. این مساله به فولاد، سپاهان و تراکتورسازی هم مربوط است. داوران عرب یا داورانی که برای تیم‌های عربی و ایرانی سوت می‌زنند حتی سوت‌های ۵۰-۵۰ را هم به ضرر ما می‌زنند.

 

قلعه‌نویی در پایان و در پاسخ به سوالی درباره مهدی نظری برای بازی فردا (دوشنبه)، اظهار کرد: این بازیکن دیروز مصدوم شد و همین امروز سه بار با خودش و دکتر نوروزی صحبت کردیم. این بازیکن نمی‌تواند با ما به سفر بیاید اما درباره وضعیتش باید بگویم که وقتی از قطر برگشتیم وضعیت او هم مشخص می‌شود، اما تا جایی که می‌دانیم مشکل خاصی او را تهدید نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا