ترائوره: با مسی بازی دارید؛ باید بهتر از این دفاع کنید

به گزارش بصیر:ابراهیم ترائوره در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص بازی دوستانه گینه مقابل ایران گفت: بازی مهم و دشواری بود چون ما باید مقابل تیمی بازی می‌کردیم که جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را کسب کرده و می‌دانستیم باید بازی باکیفیتی مقابل ایران به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: در بین بازیکنان ایرانی اشکان دژاگه را می‌شناختم، چون در هرتابرلین کنارش بازی کرده‌ام و به خوبی او را می‌شناختم. می‌دانستیم کار آسانی مقابل ایران نخواهیم داشت ولی با ارائه بازی خوب به پیروزی رسیدیم. مستحق برد بودیم، چون موقعیت‌های بیشتری روی دروازه ایران خلق کردیم.

گوش چپ گینه به این پرسش خبرنگار تسنیم که «به نظرتان ایران در جام‌ جهانی ۲۰۱۴ شانس صعود از مرحله گروهی را دارد؟»  اینگونه پاسخ داد: بله، البته. ایران در نیمه دوم برابر ما بازی بهتری به نمایش گذاشت و کار را برای‌مان دشوار کرد. ایران باید در جام جهانی در کارهای دفاعی نسبت به بازی مقابل گینه به مراتب بهتر عمل کند، چون باید مقابل بازیکنی همچون لیونل مسی به میدان برود و بازی‌های دشواری در انتظارش است. نباید فراموش کرد هر تیمی که پا به جام جهانی گذاشته مستحق حضور در این تورنمنت بوده و همانند دیگر تیم‌ها شانس صعود به مراحل بالاتر دارد. ایران هم می‌تواند در این رقابت‌ها شگفتی‌ساز شود.

ترائوره که در تیم اشتوتگارت آلمان عضویت دارد، در خصوص رویارویی ایران با نیجریه در جام جهانی گفت: نیجربه تیم خوبی است و در آخرین دوره جام ملت‌های آفریقا به قهرمانی رسید. ما مقابل نیجریه بازی کرده‌ایم. نیجریه تیم خیلی باکیفیتی است و بازیکنان خوبی در این تیم بازی می‌کنند. قطعاً آنها در برزیل عملکرد خوبی خواهند داشت.

بازیکن ۲۵ ساله گینه در پاسخ به این پرسش که «نظرت در خصوص بازیکنان ایرانی چیست؟»، گفت: صادقانه بگویم که شناخت زیادی از بازیکنان ایران نداشتم، همانطور که آنها زیاد ما را نمی‌شناختند. فقط اشکان دژاگه را از پیش می‌شناختم چون ۵ سال در هرتابرلین با هم همبازی بودیم و رابطه خیلی خوبی با هم داریم.

وی اضافه کرد: می‌دانستم بازیکنان خوب دیگری در ترکیب تیم ملی ایران حضور دارند، من کاپیتان شما (جواد نکونام) را هم می‌شناختم که بازیکن خیلی خوبی بود و به خوبی بازیسازی می‌کرد. همچنین بازیکن شماره ۲ ایران (بیت‌آشور) وقتی در کارهای تهاجمی تیم شرکت می‌کرد به خوبی حرکت می‌کرد و سانترهای عالی هم انجام می‌داد. اینها بازیکنانی بودند که ما از قبل شناخت بیشتری روی آنها داشتیم.

ترائوره در مورد وضعیت تیم باشگاهی‌اش گفت: فصل جاری بوندس‌لیگا فصل خوبی برای اشتوتگارت نیست، چون ما در رده‌‌های پایینی جدول قرار داریم. تصور می‌کردیم بتوانیم سهمیه حضور در رقابت‌های اروپایی را به دست بیاوریم ولی در حال حاضر برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر می‌جنگیم. اشتوتگارت تیم بزرگی است و مستحق حضور در بوندس‌لیگای ۲ نیست. در حال حاضر هدف اصلی ما در فصل جاری بقا در بوندس‌لیگاست و پس از عملی کردن این هدف‌ به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده خواهیم بود.

ابراهیم ترائوره در پاسخ به این پرسش تسنیم که «نظرت درباره مردم ایران چیست؟»، اظهار داشت: متاسفانه فرصت زیادی برای بیرون رفتن و آشنایی با مردم ایران نداشتیم، چون مشغول تمرین و آماده‌سازی خود برای این بازی بودیم. ما از تهران گذر کردیم و باید بگویم شهر زیبایی دارید ولی به دلیل تمرکزی که روی بازی کرده بودیم فرصت آنچنانی دست نداد تا با تهران و مردمانش بیشتر آشنا شویم.

بازیکن گینه در خصوص آینده حرفه‌ای‌اش گفت: این فصل آخری است که برای اشتوتگارت بازی خواهم کرد و فصل آینده به تیمی دیگر ملحق خواهم شد. به زودی تیم بعدی‌ام مشخص خواهد شد.

ترائوره که متولد کشور فرانسه است در خصوص این پرسش تسنیم که «فکر می‌کنی کدام تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان قهرمانی خواهد رسید؟» اظهار داشت: امیدوارم یک تیم آفریقایی یا فرانسه به عنوان قهرمانی برسد. تیم‌های آفریقایی می‌توانند به این عنوان برسند و اگر این اتفاق رخ دهد واقعاً خوشحال خواهم شد. اگر فرانسه هم به قهرمانی برسد باعث خوشحالی‌ام می‌شود چون من فرانسوی هم هستم.

گوش کناری اشتوتگارت در پایان خاطرنشان کرد، بایرن‌مونیخ مدعی اصلی قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست و این توانایی را دارد تا از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا