اشتون

تمایل داریم درباره نقش گسترده تر ایران در منطقه فکر کنیم

به گزارش بصیر به نقل از صدخبر، به گزارش پایگاه خبری اتحادیه اروپا؛ کاترین اشتون با خبرنگار شبکه بی بی سی درباره سفر خود به تهران و روابط ایران و اتحادیه اروپا به گفتگو نشست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات کارشناسی طی چند روز اخیر در وین انجام شد. کارشناسان بررسی جزییات گفتگوها را آغاز کرده اند و ما به زودی در وین دیدار خواهیم داشت.

اشتون ادامه داد: این سفر در پاسخ به دعوت وزیر امور خارجه ظریف انجام می شو.  در دوران روحانی و با حضور ظریف فعالیت های زیادی آنجام شده است و با کشورهای زیادی شروع به گفتگو کرده اند. فکر می کنم مهم است که در اینجا حضور می داشتم تا سطح این گفتگو ها را برای خودم برآورد کنم و نیز قادر باشم به برخی از موضوعاتی بپردازم که اروپا نگرانی دارند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ظریف نماینده همه گروه ها در ایران است پاسخ داد: طی سفر به ایران با مقامات مختلفی دیدار می کنم که باعث می شود  دیدگاهی وسیع تر دراین باره کسب کنم. اما وی وزیر خارجه است و من با رئیس جمهور دیدار کردم و دوباره اینجا هستم. آنها قدرت عمل در کاری که انجام می دهند را دارند و ما این را می‌دانیم و مهم است که این را به رسمیت بشناسیم. اما این سفر فرصتی است تا با دیگر افراد نیز درباره موضوعات مختلف دیدار و گفتگو کنیم.

اشتون افزود موضع ما درباره اهمیت پرداختن به حقوق بشر در ایران بسیار واضح است. اشتون همچنین به دیدار خود با برخی از فعالان زن ایران در روز جهانی اشاره کرد و آن را مهم توصیف کرد.

کاترین اشتون که در کشورمان به سر می برد ادامه داد ما همچنین خواستار اقدام مسئولانه همه ملت های منطقه را نسبت به بحران سوریه هستیم و  تاکید داریم  وضع ویران کننده و جنگ وحشتناک سوریه باید پایان یابد.  وی با اشاره به نقش ایران در منطقه افزود می خواهیم درباره نقش گسترده تر ایران در منطقه فکر کنیم و برخی موضوعات وجود دارد که می توانیم گفتگو داشته باشیم؛ البته همه راه ها در انتها به موفقیت گفتگوهای هسته ای وابسته است.

اشتون  ادامه داد  به نمایندگی از اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده ام ما وضعی را در زمینه امکان روابط (ایران-اتحادیه اروپا) ایجاد می کنیم اما این موضوع را نیز می دانیم که این رابطه در بسیاری از جهات به این مسئله وابسته است که آیا ایران با توافق در موضوع هسته ای نشان می دهد که آشکارا به دنبال راه متفاوتی هست یا خیر؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا