اسکناس نو به قیمت خون+قیمت‌ها

به گزارش بصیر به نقل از صدخبر، با نیم نگاهی به پیشینه‌ و سنت‌های نوروزی در آیین کشور به راحتی می‌توان دریافت که عیدی دادن و عیدی گرفتن از قدیمی‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین این رسوم بوده است. 

این روزها حتی هدایای بزرگ و گران‌قیمت هم به اندازه‌ دادن یک ۵ یا ۲ هزار تومانی تانخورده باعث خوشحالی نمی‌شود. 

به همین علت است که دلالان با شناسایی نیاز این روزهای مردم حسابی بازارگرمی می‌کنند و اسکناس‌های نو را به ۳ تا ۴ برابر قیمت می‌فروشند.

هرچند که بنا بر اعلام بانک مرکزی، مردم می‌توانند اسکناس‌های نو را از برخی شعب منتخب تهیه کنند. حتی سقفی هم برای این دریافت در نظر گرفته نشده است. اما این عامل باعث نشده است تا دلالان بیکار بنشینند.

برای صدق ادعای فوق کافیست تا از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد ازظهر سری به منوچهری و یاچهارراه استانبول (تهران) بزنید تا با قطار مردانی روبه‌رو شوید که با فاصله‌ چند متری از هم فریاد می‌زنند: «اسکناس نو می‌خوای  بدو بیا اینجا!» . «اسکناس تانخورده ارزون‌تر از همه جا! بدو بدو تموم شد».

و اما نرخ‌های عجیب

 صدعدد اسکناس ۵۰۰تومانی، ۶۰هزارتومان قیمت دارد.

صد عدد اسکناس هزار تومانی هم ۱۱۱هزارتومان قیمت دارد.

اسکناس‌های دو هزارتومانی حدود ۲۵ هزارتومان است.

اسکناس‌های ۱۰هزارتومانی هم که فراوان است را می‌توان یک بسته ۱۰۰ تایی‌اش را به مبلغ یک‌ میلیون‌ و ۱۳۰هزار تومان تهیه کرد.

اما به طرز عجیبی یک بسته ۱۰۰تایی اسکناس ۱۰۰تومانی، سه برابر قیمت واقعی‌اش به فروش می رسد. یا یک بسته ۱۰۰تایی اسکناس ۲۰۰ تومانی، ۱۵ هزار تومان بالاتر از قیمت اصلی قیمت‌گذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا