تاکید سرلشکر صالحی بر لزوم بومی‌سازی تجهیزات دفاعی

به گزارش بصیر به نقل از  گروه دفاعی خبرگزرای تسنیم، سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش از نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی، پژوهشی و کاربردی دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید که امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان محسن دره باغی، معاون آماد و پشتیبانی ارتش و امیر سرتیپ خلبان محمد بخشنده، فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری وی را همراهی می‌کردند، با ابراز خرسندی از توانایی های دانشجویان دانشگاه شهید ستاری گفت: سعی و تلاش اساتید و دانشجویان دانشگاه هوایی همچون گذشته می‌بایست مبتنی بر ایمان، تفکر، بروز خلاقیت و بومی سازی تجهیزات مورد نیاز در خدمت این نظام و در راستای منویات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا (مدظله العالی) باشد.

فرمانده کل ارتش افزود: حفظ نیروهای نخبه موجود در ارتش به ویژه این دانشگاه، یکی از وظایف اصلی فرماندهان ارتش بوده و بکارگیری دانش اساتید و انتقال تجارب آنان به نسل جوان و آینده ساز نیز از نیازهای اساسی نیروهای مسلح است.

سرلشکر صالحی همچنین از فرماندهان و مسئولان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری خواست ضمن پیگیری ثبت اختراعات و ایده‌های مطرح شده در این نمایشگاه در ایجاد رابطه‌ای سازنده و تاثیرگذار میان دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران و مراکز علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و صنعتی-دفاعی کشور تلاش کنند.

شایان ذکر است در نمایشگاه توانمندی های دانشگاه هوایی شهید ستاری، ابداعات، اختراعات، طرح ها و تجهیزات بومی سازی شده که برای نخستین بار در سطح کشور توسط اساتید و دانشجویان دانشکده های پرواز، هوا و فضا، علوم پایه و مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی صورت گرفته به نمایش درآمد.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا