پشت پرده دیدار اشتون با محکومان فتنه ۸۸ +عکس

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا که برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است و دیدارهای با روحانی و ظریف گرفته تا لاریجانی و جلیلی در برنامه خود داشت در حاشیه ملاقات‌های رسمی خود با جمعی از حامیان به اصلاح “حقوق زنان” که یکی از آن‌ها از محکومان فتنه سال ۸۸ بوده، دیدار داشته است.

هرچند این دیدار به طور رسمی تأیید نشده است اما مایکل مان سخنگوی اشتون در صفحه تویتر خود مطلبی منتشر شده از “لیز دُسِت” خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی را بازنشر داده است که  در آن عنوان شده است: «اشتون سفر خود را با دیدار با ۷ تن از فعالان حقوق زنان از جمله “نرگس محمدی” نرگس محمدی از محکومان فتنه سال ۱۳۸۸ که سابقه پنج مرتبه حبس را دارد آغاز کرده است». مان مدعی شده است که این دیدار به مناسب روز جهانی زن انجام شده است.

کاترین اشتون در این باره این ملاقات ها  به بی بی سی فارسی  گفته است، ما از ابتدا در طرح موضعمان در خصوص حقوق بشر در ایران خیلی صریح بوده ایم.

خانم اشتون گفت : برای من به طور خاص خیلی مهم بود که هم زمان با روز جهانی زن از این زنان بشنوم از نظر آنها چطور می توان شرایط را تغییر داد.
خانم اشتون همچنین در بیانیه ای که در پایان سفر خود به تهران منتشر کرده به دیدار خود با فعالان زن در ایران اشاره کرده و گفته است: “کسی نباید تعجب کند که در سفر من تمرکز زیادی بر موضوع حقوق بشر بود، با فعالان زن درباره شرایط زنان در ایران گفتگو کردم؛ فعالیت‌هایی که از روزنامه‌نگاری تا کمک به پناهندگان افغان، بخش‌های مختلف جامعه مدنی را در بر می‌گیرد.”

لازم به ذکر است چندی پیش هم یک هیئت اروپایی در سفر به تهران به راحتی جمعی از فعالان فتنه را برای دیدار جمع کرد و با آنها به گفتگو و تبادل نظر نشست بدون اینکه کسی از این دیدار خبردار شود! و تاکنون هیچ ارگانی حتی وزارتخارجه مسئولیت آن دیدار را  بر عهده نگرفته است. مشخص نیست پشت پرده فراهم کردن زمینه دیدار مقامات اروپایی با فعالان فتنه ۸۸ و اعلام حمایت مالی و معنوی از آنان چیست؟


اهدای جایزه ساخاروف به دو محکوم امنیتی و مخالف نظام در پوشش سفری دیپلماتیک توسط هیئت پارلمانی اروپا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا