دیدار اشتون با فعالان فتنه نشان از اهداف پنهان غرب دارد/ مقامات رسمی باید واکنش صریح و شفاف نشان دهند

دیدار اشتون با فعالان فتنه نشان از اهداف پنهان غرب دارد/ مقامات رسمی باید واکنش صریح و شفاف نشان دهندبه گزارش بصیر به نقل از گروه سیاسی مشرق –  «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده بود، با «نرگس محمدی» یکی از محکومین فتنه ۸۸ دیدار کرد. «مایکل مان» سخنگوی اشتون ضمن اعلام این خبر، مدعی شده که این دیدار به مناسبت روز جهانی زن صورت گرفته است.

آنطور که «لیز دوست» خبرنگار بی‌بی‌سی در صفحه توئیتر خود نوشته، «نرگس محمدی» یکی از ۷ زنی بود که اشتون با آن‌ها دیدار کرد و از وی به عنوان مدافعان حقوق بشر در ایران نام برد.

با اتفاقات و حواشی که در سفر هیئت پارلمانی اروپا به ایران بوجود آمد و با توجه به هشدارهای مجلس شورای اسلامی و نهادهای امنیتی در این خصوص انتظار می‌رفت تا دیگر شاهد تکرار چنین اقداماتی در پوشش سفرهای دیپلماتیک نباشیم.

جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگار مشرق در خصوص دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با “نرگس محمدی” یکی از محکومین فتنه ۸۸ گفت: جمهوری اسلامی ایران اینقدر با ثبات شده است که چنین اقداماتی از سوی غرب هیچ خلل و مشکلی در مسائل سیاسی ایران وارد نمی کند اما تکرار چنین اقداماتی از سوی غرب ما را نسبت به نیت‌ها و اهداف پنهان آنها بیشتر آگاه می‌کند.

وی افزود: اینکه هر کشور خارجی در داخل خاک کشور ما با مجرمان امنیتی دیدار کند نه برای غربی‌ها مناسب است و نه برای جمهوری اسلامی ایران.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: اینکه غرب برای انجام دیدارهای رسمی به خاک جمهوری اسلامی ایران می‌آید و دیدارهای غیر رسمی را در اولویت قرار می دهد به هیچ وجه برا ما مطلوب نیست.

دیدار اشتون با فعالان فتنه نشان از اهداف پنهان غرب دارد/ مقامات رسمی باید واکنش صریح و شفاف نشان دهند
دیدار اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت همچنین با بیان اینکه مسئولان نباید اجازه بدهند غرب به این شکل در مسائل داخلی کشور ما دخالت کند، تاکید کرد: مقامات سیاسی کشور ما باید به این اقدام خانوم اشتون واکنش نشان دهند و نباید اجازه دهند تا این رویه غلط، شکل عادی به خود بگیرد.

جهانگیرزاده با اشاره به اینکه برخی رسانه‌های غربی این ملاقات‌ها را برجسته تر از ملاقات های رسمی جلوه می‌دهند، افزود: باید مسئولین از عادی شدن این اقدامات جلوگیری کنند و توضیح دهند که اینگونه ارتباطات با چه مجوزی و با چه اهدافی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه غربی‌ها خیلی نگران هستند از اینکه پایداری جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای در نهایت منجر به احقاق حقوق مسلم ما بشود، عنوان کرد: طبیعی است که غربی‌ها به دنبال مطرح کردن موضوعات جدیدی به غیر از مسائل هسته‌ای برای جمهوری اسلامی ایران هستند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت در انتها تاکید کرد: واکنش مسئولین مربوطه باید صریح و روشن باشد تا این نوع ملاقات ها به یک امر عادی تبدیل نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا