فرمانده سپاه کربلا مازندران مطرح کرد

آماده ایم تا دست زیاده خواهان منابع طبیعی را قطع کنیم

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، سردار سید محمدتقی شاهچراغی عصر دیروز در مراسم روز درختکاری در دانشگاه علم و فناوری مازندران اظهار داشت: ارزش مادی منابع طبیعی قابل حساب‌کردن نیست، نه برای مردم ایران و نه برای گردشگران خارجی، اما حیات مردم منطقه وصل به این دو منبع گران‌بها است.

 شاهچراغی با بیان این‌که توجه به منابع طبیعی در مبانی اعتقادی ما جایگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه منابع طبیعی، دو – سه مشکل داریم که دولت در این زمینه باید وارد عمل شود.

وی، مشکل نخست را به بحث تعرض به منابع طبیعی اختصاص داد و تصریح کرد: امروز، بخشی از متعرضان به منابع طبیعی در استان مازندران، قاچاقچیان هستند و یک بخشی هم دلال‌هایی هستند که وصل به مراکز موثر‌اند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران به نقش موثری که دولت در این زمینه می‌تواند داشته باشد همچنین با انتقاد از برخی نشست‌های بی‌نتیجه، گفت: دستگاه‌های دولتی می‌توانند این موضوع را به شکل احسن حل کنند، گاهی به نظر می‌رسد به این بحث عنایتی نمی‌شود، جلسات ما هم تبدیل شده به تعارف‌ها، از هم تعریف کنیم، و بعد هر کدام بلند می‌شویم و می‌رویم.

وی با اظهار تاسف از تبدیل اراضی و جنگل‌های مازندران به کاربری‌های جدید، درباره آمادگی بسیج برای کمک به دولت، بیان داشت: آمادگی داریم که در این موضوعات به دولت کمک کنیم، بسیج مملو از انسان‌های قرص و محکم، و مومن و متدین است، حاضریم کمک کنیم تا دست دلالان و زیاده‌خواهان قطع شود.

این مسئول با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز در حوزه چوب و معادن، بیان داشت: به این‌صورت که پیش می‌رود، مردم مازندران در سال‌های آینده در امر طبیعیِ زندگی به مشکل بر می‌خورند، باید در مسیر توسعه جنگل‌ها، احیای زمین‌های قابل کشت و تحقق شعارِ هر ایرانی، یک درخت، فرهنگ‌سازی کنیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران بار دیگر به ظرفیت بسیج اشاره و با بیان اینکه برخی‌ها از آمادگی بسیج برای ورود به منابع طبیعی برداشت‌های سیاسی نکنند، افزود: بسیج یعنی آحاد مردم، استفاده و برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های موجود مردمی، یعنی همه مردم را درگیر موضوعی کردیم که مربوط به خود مردم است.

شاهچراغی بیان داشت: در این زمینه آمادگی داریم در قالب یک توافق‌نامه و تفاهم، با دولت همکاری کنیم.

وی با اشاره به برخورداری مازندران از فضای سبز که به عاملی برای توجه کم‌تر به افزایش این فضا تبدیل شده است، تصریح کرد: همین کم‌توجهی سبب شده که سرانه فضای سبز در بعضی شهرستانهای مازندارن کمتر از میانگین کشوری باشد.

وی با تاکید بر اینکه مازندران نیاز به توسعه درختکاری دارد، عنوان کرد: اکنون مراکز صنعتی ما نیازمند چوب هستند و آیا می‌شود همه این مواد را از جنگل تامین کرد؟

عضو شورای تامین مازندران، با بیان این‌که می‌توان با روحیه جهادی همانند میدان جنگ، با عزمی جدی وارد این عرصه شد، افزود: فرض کنیم میدان، میدان جنگ است، واقعاً زمین‌خواران، قاچاقچیان و دلالان با همه وجود آمدند و می‌خواهند همه‌چیز را از بین ببرند.

وی در پایان، اظهار داشت: ارتباط خوب بسیج با مردم و مسئولان، نشان داده و ثابت کرده که اگر بخواهند کاری را پیش ببرند با همت و جدیت،می‌توانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا