خانم اشتون، ایکاش با این افراد آشنا می شدید

بصیر/ در روزهای اخیر دولت جمهوری اسلامی ایران میزبان خانم اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود. البته خانم اشتون در کنار دیدارهای رسمی خود با مقامات سیاسی کشورمان، از ماموریت دیگر خود که بعید نیست ماموریت اصلی وی نیز بوده باشد غافل نشد و ضمن دیدار با برخی از فعالان فتنه، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی موضوع حقوق بشر در ایران را پیش کشید و از تمایل خود و اتحادیه اروپا برای مذاکره با ایران در این رابطه سخن گفت! وزیر امور خارجه کشورمان نیز که در این نشست حضور داشت نه تنها متعرض این موضعگیری غیر مربوط خانم اشتون نشد بلکه ترجیح داد که این سخن را نشنیده پندارد و با خنده ای دیپلماتیک از کنار آن بگذرد!

دیدار خانم اشتون با برخی از فعالان و محکومان فتنه که دومین دیدار از این نوع دیدارها در کمتر از سه ماه بود در حالی صورت گرفت که دستگاه دیپلماسی کشورمان و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با گذشت سه ماه از اقدام غیر متعارف هیات پارلمانی در دیدار با دو تن از محکومان فتنه در جریان سفر به تهران و اعطای جایزه به آنان، هنوز پاسخ روشنی به افکار عمومی نداده اند. همان دیداری که در سفارتخانه یونان انجام گرفت و هیات رئیسه مجلس و وزارت امور خارجه ، هر کدام دیگری را مقصر این کار اعلام نمودند!

«مایکل مان» سخنگوی «کاترین اشتون» رئیس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مصاحبه با «رادیو فردا» تاکید کرد: «خانم اشتون یک برنامه مشخص برای سفر به تهران داشت. او با افرادی از دولت دیدار کرد و همچنین دیدارهای جالبی با افرادی از جامعه مدنی داشت. او از این دیدارها اطلاعات زیادی به دست آورد و روابط خوبی برقرار شد. من نظر خاصی درباره آنهایی که بخواهند این دیدارها را مورد انتقاد قرار دهند ندارم. به هر حال هر کسی حق دارد که نقد کند. ما به کار خود ادامه می‌دهیم و خانم اشتون هم به انجام دادن کار خود به خوبی ادامه می‌دهد» این سخن نشان می دهد که دیدار خانم اشتون با برخی از فعالان فتنه در برنامه کاری سفر وی قرار داشته و چه بسا مقدمات این کار نیز از قبل فراهم شده بود که امید است مسئولین وزارت امور خارجه در این رابطه، توضیحات قانع کننده ای ارائه نمایند.

اگر این دیدار با هماهنگی وزارت امور خارجه و دستگاههای امنیتی صورت گرفته باشد باید دلایل توجیهی این کار بطور شفاف اعلام شود و اگر دیدار مذکور بدون هماهنگی انجام شده باشد باز هم دستگاههای مربوطه باید دلیل این ناهماهنگی را بیان نموده و با صدور اطلاعیه رسمی، موضع خود را در قبال چنین رفتارهایی مشخص سازند.

در کنار انتقاد به برخی از رفتارهای منفعلانه دولتمردان در برخورد با مصالح و منافع ملی بخصوص در زمینه سیاست خارجی، به عنوان کوچکترین فرد از جامعه زنان ایرانی سوالاتی از خانم اشتون دارم:
۱- آیا سفر به تهران در راستای تداوم گفتگوهای هسته ای ایران با گروه ۱+۵ بوده یا بررسی موضوعات دیگر از جمله موضوع حقوق بشر در ایران؟
۲- آیا کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه با آن همه جنایات و نسل کشی های متعدد در مناطق مختلف جهان، صلاحیت اظهار نظر در مورد حقوق بشر را دارند که شما بخواهید به عنوان نماینده این کشورها با مقامات ایرانی رایزنی نمایید؟
۳- آیا شما و مقامات سیاسی کشورهایی که نمایندگی آنان را برعهده دارید به حقوق زنان و تساوی انسانها و مباحث واقعی حقوق بشر اعتقاد دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، حقوق زنان مسلمان فلسطین، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، میانمار، فیلیپین، عربستان و بحرین و دیگر بلاد مسلمانان که همه روزه خود و یا فرزندان و پدارانشان، همسران و برادرانشان توسط سلاحهای آمریکایی و اروپایی تکه تکه می شوند در کجای گفتگوها و مذاکرات شما قرار دارد؟ و اگر پاسخ منفی است، در این صورت قبول کنید که صلاحیت و شایستگی ورود به چنین مباحثی را ندارید.
۴- چرا سئوال خبرنگار ایرانی در مورد حقوق مسلم مردم ایران برای بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای را بی پاسخ گذاشته و بر علاقه خود جهت گفتگو در زمینه وضع حقوق بشر در ایران پرداختید؟ آیا بهره مندی مردم یک کشور از علوم پیشرفته، جزو حقوق بشر نیست؟
۵- بر چه اساسی چند نفر فمنیست و فتنه گر را نمایندگان جامعه زنان ایران اعلام نموده و از داستان سرایی آنان متاثر شدید؟

خانم اشتون! امیدوارم همانطوریکه اعلام نموده اید سفر کاری به تهران و سفر تفریحی به اصفهان برای شما و همراهانتان مفید و جالب بوده باشد اما ایران اسلامی و انقلابی، ایران متمدن و باشکوه، ایران وسیع و مقاوم و بالاخره ایران تحریم شده و زخمی از کینه دشمنان، دیدنی ها و شنیدنی های بسیاری دارد که ایکاش در سفر خود برای آن ها نیز وقت می گذاشتید تا حقیقت ایران را، آن طور که هست ببینید نه آنطور که مرفهین بی درد و یا فتنه گران قدرت طلب به شما گفتند! در جای جای این سرزمین مقدس، مردانی با ایمان و از جان گذشته، اندیشمند و خلاق، دلاور و حماسه ساز و زنانی مومن و عفیف، صبور و مقاوم، بافرهنگ و پرتلاش زندگی می کنند که مصاحبت با آنان می توانست بهترین توشه برای شما باشد تا با آموزه های جدید، نگاهتان نسبت به مسائل مختلف تغییر اساسی یابد.

ایکاش در کنار سفر به شهر زیبا و تاریخی اصفهان، سفری نیز به خرمشهر قهرمان داشتید و می دیدید که سلاحهای اهدایی کشورهای اروپایی به صدام، با زنان و مردان و جوانان آن شهر و با خانه ها و کوچه های آن دیار چکار کرده که خونین شهرش نامیدند.

ایکاش به دهلاویه و سوسنگرد، فکه و بستان، طلاییه و مجنون، شلمچه و اروندکنار، دشت عباس و چزابه، قصرشیرین و سرپل ذهاب، اشنویه و پیرانشهر و … سری می زدید تا محل معراج کسانی را ببینید که با تیرهای مستقیم سلاحهای ساخت اروپا، آسمانی شدند.

ایکاش سفری به سردشت داشتید تا مظلومیت زنان و مردان و کودکان معصوم آن شهر را به چشم می دیدید. همانهایی که با مواد شیمیایی ساخته شده در اروپا جان خود را از دست دادند و کسانی که ماندند اما آثار همان مواد، زندگی که نه، نفس کشیدن را برایشان سخت و دشوار نموده است.

ایکاش سری به آسایشگاه جانبازان می زدید تا کارآیی تجهیزات و مواد شیمیایی اروپایی اهداء شده به صدام را از پیکرهای نحیفی که روی ویلچرها قرار گرفته اند را حدس بزنید و یا لحظه ای ماسک اکسیژن را در مقابل صورت خود نگه می داشتید تا بدانید که بیست وپنج سال ماسک به صورت داشتن یعنی چه! فکر می کنم زخم بستر را هم حتما میدانید که چیست!

ایکاش سری به بهشت زهرا و سایر آرامستانهای ایران می زدید و ناله های سی ساله مادران شهدا را می شنیدید! همان مادرانی که فرزندانشان در ظاهر توسط سربازان بعثی اما در واقع با توپها و تانک های اروپایی به خاک و خون کشیده شدند! شاید رزمنده ای در آن حوالی به شما می گفت که بمب ها و موشک های ساخت فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی با رزمندگان اسلام چه ها کرد!

ایکاش مزار شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور و همه شهدایی که بوسیله جلادان فرقه نفاق به شهادت رسیدند را می دیدید تا قدری در میزبانی از سران این گروهک تامل داشته باشید.

راستی ما جوانانی داشتیم که با دست خالی اما با اراده ای پولادین ساعت ها و روزها و سالها پشت میز مطالعه نشستند و یا پای سانتریفیوژها ایستادند تا آنچه را که آمریکا و اروپا در صدد نابودی و یا محدود کردن آن است به دست آورند! آری همان انرژی صلح آمیز هسته ای که موضوع گفتگوی شما با مقامات ایرانی است. اما تروریست های صهیونیست این جوانان را جلو چشم فرزندان و همسرانشان به شهادت رساندند و شما و کشورهایی که شما نماینده آنان هستید حاضر نشدید این اعمال را محکوم کنید! اگر واقعا خواهان صحبت با زنان ایرانی بودید می توانستید با مادران، همسران و فرزندان این شهدا دیدار داشته باشید.
مادر شهید صبوری نیز بعد از سی سال چشم انتظاری، چند روزی است که پیکر نه، نشانه هایی از فرزند دلبندش را یافته است و می توانست به شما درسها بدهد!

شاید بخواهی از زنان تحصیلکرده هم نمونه ای برایت معرفی کنم! بانوی پزشکی را معرفی می کنم که همین نزدیکی های ساختمان وزارت امور خارجه به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر فعالیت می کند،خانم معصومه آباد! همان که سالها در زندان های دژخیمان بعثی  ;که نماینده ۱۴۶ کشور دنیا به سرکردگی استکبار جهانی مشغول جنایت جنگ علیه ایران بودند ، گرفتار شکنجه های روحی و جسمی بود و آیا  مدعیان اروپایی حقوق بشر برای شکنجه ها و ناله های اسارت این شیرزن زینبی  آبادانی که نمونه بارز مجاهدت هست جایزه ودیداری نگذاشته است ، غیر این است که تامین کننده منافع شیطانی تمامیت خواهان اروپایی وامریکایی نشده است ، اینروزها سالگرد شهدای پرافتخار لشکر همیشه پیروز ۳۱ عاشورا وفرمانده دلاور ورشید شان آقا مهدی باکری مهندسی آز دیار شهرداران شهریار یاست ، ایا خانم اشنون جرات حضور در این مراسم ودیدن لحظه تکریم همسر آقامهدی باکری را دارد؟؟ آیا قدرت دیدار بابانوی قلم لشکر خوبان خواهر عزیز وبزرگوارم وهمسر جانباز سرافراز خانم معصومه سپهری را دارد ؟؟؟

آری خانم اشتون، سرزمین من ،سرزمین نور وسرزمین ایمان تبلور یافته حسینی از این نمونه ها بسیار دارد که جهت دیدار شما با آنان، نیازی نیست که مسئولین وزارت امور خارجه ایران آنها را به شما معرفی یا برای دیدارتان با آنان هماهنگی کنند! در هر کوچه و خیابان، شهر و روستا، مدرسه و دانشگاه، بیمارستان و اداره، مزرعه و کارخانه ای که پا بگذارید چنین افرادی را خواهید یافت که می توانند حقیقت ایران را آنطور که هست برایتان ترسیم نمایند.

اما خانم اشنون اینجا ایران است ، سرزمین شیران دلاور حسینی ، سرزمین شیرزنان زینبی ، این سرزمین فرزندان امام خمینی قدس سره الشریف وامام خامنه ایی که خداوند اورا حافظ باشد هست ، اینجا اوکراین ولیبی نیست .

کارشناس روابط بین الملل وبانوی رزمنده دفاع مقدس 

 

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا