توطئه علیه ایران در ماجرای ناپدیدشدن هواپیمای مالزی

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به خبرسازی رسانه‌های غربی مبنی بر حضور ۲ ایرانی در هواپیمای مفقودشده مالزیایی که بدون گذرنامه وارد پرواز شده‌اند، به تسنیم  گفت: ما احتمال می‌دهیم که که ربایش هواپیمای مالزی توسط آمریکایی‌ها صورت گرفته باشد و آنها پشت‌پرده این کار هستند.

وی افزود: دلیل این حرف هم آن است که ایران هم‌اکنون سیاست نگاه به شرق را در پیش گرفته و توجه ویژه‌ای به اقتصاد حوزه شرق و جنوب شرق آسیا دارد لذا آمریکا با این کار در تلاش است که در روابط ایران و کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا اخلال ایجاد کند.

** هواپیمای مفقود شده مالزیایی توسط آمریکا ربوده‌ شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ما عامل اصلی این ربایش را آمریکایی‌ها می‌دانیم و احتمالاً آنها عواملی را اجیر کرده‌اند تا این کار را برایشان انجام دهند.

نقوی ادامه داد: اسناد منتشره توسط رسانه‌های غربی درباره حضور ۲ ایرانی در این پرواز که بدون گذرنامه وارد پرواز شده‌اند جنگ روانی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به صورت مستقیم وارد این عملیات نشده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها کسانی را معمولا در اینگونه عملیات‌ها اجیر می‌کنند تا با انجام اقدامات تروریستی، کار را به گردن کشورهای دیگر به ویژه مسلمانان بیندازند.

نقوی گفت: در ماجرای این هواپیما نشانه‌هایی‌ برای آغاز توطئه‌ای جدید علیه ایران توسط آمریکا دیده می‌شود.

ادعای ضدایرانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرگزاری آلمان مدعی شد که بلیتهای دو مسافر هواپیمای ناپدید شده مالزی که از گذرنامه جعلی استفاده کرده بودند، برای یک مرد ایرانی صادر شده بود. پلیس تایلند گفته است این دو بلیت روز پنجشنبه از دو آژانس گردشگری در پاتایا خریداری شده بود .

خبرگزاری آلمان افزوده است فردی این دو بلیت را دریافت و بهای آن را به پول تایلند یعنی درخصوص دومسافر هواپیمای ناپدیدشده بات پرداخت کرد . در این گزارش همچنین به نقل از یکی از کارکنان آژانس گردشگری آمده است هر دو بلیت از طریق ایمیل و توسط مردی به نام « علی » از ایران سفارش داده شده بود . این آژانس گردشگری اعلام کرد علی مشتری همیشگی بود و معمولا از شرکت هواپیمایی « اتحاد » یا « قطر ایر ویز » برای کپنهاک و فرانکفورت درخواست بلیت می کرد . وی اخیرا برای خرید بلیت سراغ شرکت هواپیمایی « چاینا ساترن » رفته بود که با شرکت هواپیمایی مالزی نیز همکاری داشت زیرا خدمات آنها ارزان تر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا