به‌کارگیری ۱۰ ماهواره چینی برای یافتن هواپیمای مفقود مالزیایی

به گزارش بصیر به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش چین امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای از استقرار ۱۰ ماهواره با قابلیت تصویر برداری بالا برای کمک به عملیات جست‌وجو و امداد و نجات هواپیمای مسافربری مالزی خبر داده است. ده‌ها فروند کشتی و هواپیما از ۱۰ کشور جهان عملیات گسترده‌ای را برای یافتن هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزی آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش گمانه زنی‌های زیادی در خصوص علت ناپدید شدن این هواپیما مطرح شده که انجام عملیات تروریستی و انفجار این هواپیما ظاهراً محتمل‌ترین احتمال به شمار می‌روند. حضور ۲ مسافر با پاسپورت جعلی نیز موجب تقویت این احتمال شده است. چین خواستار تسریع تلاش‌های مالزی برای یافتن این هواپیما شده است.

ماهواره‌های چینی همچنین در زمینه کنترل وضعیت آب و هوا و ارتباطات مخابراتی برای عملیات جست‌وجوی این هواپیما با نیروهای مستقر در منطقه همکاری خواهند کرد.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل ۴۰ فروند کشتی و ۲۲ فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا نیز کشتی‌های خود را برای کمک به این عملیات اعزام کرده‌اند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه در ساعت ۱۲ و ۴۱ دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با ۲۳۹ مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک کرده ولی در ساعت یک و ۲۰ دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل ۱۲ خدمه و ۲۲۷ مسافر از جمله ۱۵۴ تبعه چینی بوده است.

انتهای پیام/*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا