واکنش‌امیر‌سیاری‌به‌ادعای‌رژیم‌صهیونیستی

به گزارش بصیر،فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ادعای جدید صهیونیست‌ها در توقیف یک کشتی حامل سلاح، گفت: این حرف‌ها به خاطر ایجاد ایران‌هراسی است.
 
به نقل از ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امروز در حاشیه همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی در جمع خبرنگاران درباره اینکه نیروی دریایی ایران از مرزهای آمریکا عبور کرده و مقامات و مسئولان آمریکایی نیز در این باره اظهار نظرهایی داشتند و آیا ایران قصد دارد در آبهای منطقه آرایش نظامی اتخاذ کند، گفت: دو سوم کره زمین آب است و از این دو سوم ۸۰ درصد آبها را آبهای آزاد دنیا تشکیل می‌دهد که متعلق به همه ملت جهان است و اختصاصی به کشور خاصی ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: این ۸۰ درصد در اقیانوس هند، آرام و منجمدشمالی است و همانطور که دیگر کشورها در آبهای آزاد منطقه ما حضور دارند، ما هم این حق را داریم که برابر قوانین بین‌المللی در آبهای آزاد دنیا حضور داشته باشیم و ممکن است در نزدیکی هر کشوری هم باشد. 
 
دریادار سیاری اضافه کرد: بنابر این منعی از نظر قوانین بین‌المللی نیست و آرایش نظامی هم نیست. بلکه حضور در عرصه‌ها و صحنه‌ها و آبهای آزاد بین‌المللی است و منعی وجود ندارد. نمی‌دانم چرا بعضی‌ها موضعگیری این‌چنینی انجام می‌دهند؟
 
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که رژیم صهیونیستی مدعی شده است چند کشتی ایرانی را در غزه گرفته است، این پرسش را مطرح کرد که آیا کشتی ایرانی را گرفته‌اند؟ اشتباه می‌کنند، چنین چیزی نیست. حرف‌های آنها به خاطر ایجاد ایران‌هراسی است. بنابر این این کارها را انجام می‌دهند. 
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در خصوص دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش گفت: وارد سال آینده شویم برنامه‌های خوبی داریم و دستاوردها برای سال آینده است چرا که دیگر در پایان سال قرار داریم. 
 
دریادار سیاری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کشتی آمریکایی کشتی ایرانی را از دست دزدهای دریایی نجات داده است، گفت: خیر، البته جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی در آبهای بین‌المللی ۲۴ الی ۲۵ فروند کشتی تجاری دیگر ملل جهان را نجات داده و این براساس قانون دریاهاست که هر کشتی که در دریا نیاز به کمک داشت، هر کسی که در آن نقطه نزدیک بود به آن کمک کند.
 
وی تاکید کرد: اما این اتفاقی که شما گفته‌اید نیفتاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا