از ایران درباره کشتی حامل سلاح برای غزه سؤال کنید

به گزارش بصیر، داستان کشتی حامل موشک های ایرانی کماکان ادامه دارد و صهیونیست ها تلاش می کنند با پیگری این سناریو آن را به نتیجه دلخواه خود که در نهایت تاثیر گذاری بر افکار عمومی مردم جهان است برسانند. البته اطلاعات ضد نقیض زیادی توسط مقامات و رسانه های صهیونیستی منتشر می شود که کنار هم گذاشتن آنها می تواند کامل مشخص کند که این سناریوی هالیوودی بدون سند و مدرک است.

با این حال صهیونیست ها قصد داشتند که روز گذشته در حضور مقامات و دیپلمات های خارجی از تسلیحات بدست آمده در کشتی توقیف شده رونمایی کنند و به قول خود چهره واقعی ایران را به جهان نشان دهند.

یدیعوت آحارانوت/ رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل: همه راکت‌ها آدرس اسرائیلی دارند

با رسیدن کشتی Klos C حامل سلاح‌های ایرانی به اسرائیل، “بنی گانتز” رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل از سربازان ارتش تقدیر کرد اما هشدار داد که کار ارتش اسرائیل به هیچ وجه تمام نشده است. این کشتی اوایل روز چهارشنبه در حالی توقیف شد که حامل موشک‌های دوربرد ام-۳۰۲ ساخت سوریه بود که به مقصد نوار غزه ارسال شده بودند.

 

گانتز در دیدار با نیروهای ارتش که کشتی را توقیف کرده بودند گفت که این سلاح‌ها هنوز هم اسرائیل را تهدید می‌کند: “هر کدام از راکت هایی که این‌جا هست برای اسرائیل و شهروندانش چالش امنیتی است. هر راکت و گلوله‌ای که پیدا کردیم یک آدرس اسرائیلی داشت.”

 

اسرائیل

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل تصریح کرد که هنوز کار زیادی باقی مانده است: “تلاش ما برای متوقف کردن عناصر مهم و استراتژیک از تقویت دشمنان‌مان با بازگشت به سواحل خانه‌مان پایان نیافته است.” پس از تخلیه کشتی، ارتش اسرائیل یکی از باتری‌های “گنبد آهنی” را به منطقه اعزام کرد. این تصمیم در پی ارزیابی تاکتیکی ارتش در روزهای پایانی هفته قبل گرفته شد. روز دوشنبه نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به همراه مقامات ارشد و دیپلمات‌های خارجی در مراسم نمایش موشک‌های توقیف شده شرکت خواهند کرد.

 

هاآرتص/ نتانیاهو از اشتون انتقاد کرد: از ایران درباره کشتی حامل سلاح برای غزه سؤال کنید

 

نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل یک‌شنبه با انتقاد از کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که تنها چند روز پس از توقیف کشتی حامل سلاح‌های ایرانی توسط اسرائیل، در تهران حضور دارد، طی نشست هفتگی وزرای کابینه عنوان کرد: “هدف از توقیف کشتی افشای چهره واقعی ایران بود. این را می‌گویم تا خانم اشتون توجه کند. وی اکنون در تهران است و می‌خواهم از او بپرسم آیا از میزبانانش درباره محموله سلاح‌ها برای سازمان‌های تروریستی سؤال کرده است یا نه.”

 

اسرائیل

اشتون تا کنون با حسن روحانی رئیس‌جمهور و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار کرده و قرار است فعالیت‌های هسته‌ای ایران موضوع اصلی گفتگوها باشد. با این حال برنامه‌ریزی شده که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سفر خود به ایران با فمنیست‌ها و فعالان حقوق بشر نیز دیدار و علناً سرکوب حقوق بشر در ایران را محکوم کند.

 

ناظر هسته‌ای سازمان ملل ماه گذشته برای دومین بار تأکید کرد ایران بنا تعهدات خود در حال اجرای مفاد توافق موقت هسته‌ای طبق برنامه است.

 

یدیعوت آحارانوت/ نتانیاهو از اشتون خواست درباره محموله سلاح‌ها از مقامات ایران سؤال کند

 

کاترین اشتون شنبه برای یک دیدار دو روزه از ایران وارد تهران شد. این اولین دیدار یک رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایران از سال ۲۰۰۸ تا کنون است. اشتون اعلام کرده که در این سفر درباره مسائل مختلف از روابط دوجانبه تا درگیری‌ها در منطقه صحبت خواهد شد.

 

نتانیاهو با اشاره به این سفر از اشتون خواست تا از مقامات ایران درباره محموله سلاح‌های توقیف شده توسط اسرائیل نیز سؤال کند. وی سپس خطاب به جامعه جهانی هشدار داد تا اهداف واقعی ایران از برنامه هسته‌ای را درک کنند و گفت: “هیچ‌کس حق ندارد اقدامات واقعی و کشتارهای رژیم تهران را نادیده بگیرد. به نظر من مناسب است که جامعه جهانی نظر خود را درباره سیاست‌‌های واقعی ایران بیان کند، نه تبلیغات این کشور.” نخست‌وزیر اسرائیل همچنین عنوان کرد که محموله سلاح‌ها “چهره واقعی ایران را افشا می‌کند.”

 

اسرائیل

اسرائیل خود را آماده می‌کند تا سلاح‌های کشف شده را که ظاهراً شامل راکت‌های پیشرفته است، به نمایش بگذارد و به این ترتیب بر قدرت‌های جهانی در مذاکرات هسته‌ای با ایران فشار وارد کند. این در حالی است که مقامات تهران و غزه ارتباط با این محموله را تکذیب کرده‌اند.

 

کاترین اشتون در تهران درباره مذاکرات هسته‌ای به خبرنگاران گفت: “هیچ ضمانتی وجود ندارد که موفق شویم.” در عین حال، ظریف وزیر خارجه ایران اظهار کرد که ایران تنها توافقی را خواهد پذیرفت که “حقوق” این کشور را به رسمیت بشمارد، که اشاره‌ای است به غنی‌سازی در خاک ایران.

 

 

تایمز اسرائیل/ پیدا شدن “ردیف‌ها راکت ایرانی” در کشتی توقیف شده

 

نیروهای اسرائیلی صبح یک‌شنبه حدود ۱۵۰ محفظه را که گفته می‌شود حاوی سلاح‌های غیرقانونی ایرانی است از کشتی Klos C تخلیه کردند. مقامات اسرائیلی قرار است طی روزهای آینده این محفظه‌ها را بررسی کرده و مهمات دیگری را نیز کشف کنند، علاوه بر موشک‌های میان‌بردی که در جستجوهای اولیه پیدا شده بود.

 

“پیتر لرنر” سخنگوی ارتش اسرائیل در حساب توییتر خود نوشت: “حدود ۱۵۰ محفظه” وجود داشت و یکی از بخش‌های کشتی که حاوی مهمات بوده، “ردیف‌ها راکت” را در خود جای داده بود. اسرائیل با جشن گرفتن کشف این محموله می‌گوید تلاش‌های ایران در حمایت از تروریسم جهانی را افشا کرده است.

 

اسرائیل

یک مقام ارشد امنیتی مصری روز یک‌شنبه اعلام کرد که کشتی حامل سلاح‌ها همان مسیری را طی کرده که کشتی‌ها برای انتقال مهاجران احتمالاً غیرقانونی به منطقه سینا انتخاب می‌کنند، و این مهاجران بعداً مخفیانه از طریق مرزها وارد اسرائیل می‌شوند. وی همچنین عنوان کرد که موشک‌ها بردی حدود ۹۰ کیلومتر دارند و کشتی حامل آن‌ها در زمان حضور در ساحل سودان در دریای سرخ تحت نظارت بوده است.

 

ارتش اسرائیل چهارشنبه خبر داد که سربازان این ارتش در تحقیقات اولیه خود از کشتی ده‌ها موشک پیشرفته ام-۳۰۲ ساخت سوریه با برد ۲۰۰ کیلومتر و توان حمل ۱۷۰ کیلوگرم را کشف کرده‌اند. این موشک‌ها در محفظه‌هایی مخفی شده بودند که همچنین حاوی گونی‌های سیمان با نشان ایران نیز بودند.

 

 

یدیعوت آحارانوت/ ایران را رها کنید، روی چین تمرکز کنید

 

کمپین روابط عمومی اسرائیل برای معرفی ایران به عنوان قدرتی که از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند و مردم بی‌گناه سراسر جهان را هدف قرار می‌دهد، طی چند روز آینده به اوج خود خواهد رسید، زمانی که ده‌ها موشک ام-۳۰۲ کشف شده از کشتی Klos C در روز روشن پیش روی رسانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

 

نخست‌وزیر اسرائیل می گوید ایران، وزیر دفاع می‌گوید ایران، رئیس سازمان اطلاعات می‌گوید ایران. در این چند روز می‌توانیم ببینیم که مقامات اسرائیل چه‌قدر خسته شده‌اند از این‌که دنیا در کمپین علیه ایران به اسرائیل نمی‌پیوندد، بلکه به عکس تلاش‌ها برای توافق با رژیم تهران ادامه دارد. پاسخ مقامات اسرائیلی به این ماجرا “منافع” است، منافعی که دنیا می‌خواهد از خرید و فروش کالا با تهران ببرد.

 

اما در ماجرای کشتی و سلاح‌های توقیف شده، واقعیت این است که موشک‌هایی که در بندر ایلات به نمایش گذاشته خواهد شد، با کمک دانش و فناوری چینی ساخته شده‌اند. موشک سی-۸۰۲ که در جنگ دوم لبنان علیه نیروهای دریایی اسرائیل استفاده شد، در اصل یک موشک چینی است که اکنون در ایران تولید می‌شود. ایران به کمک چین است که در آستانه تبدیل به یک قدرت هسته‌ای قرار گرفته است. چین نه تنها فناوری و اورانیوم در اختیار ایران می‌گذارد، که یک چتر بین‌المللی نیز بالای سر این کشور گسترده که نمی‌گذارد سازمان‌هایی ایران را جریمه کنند که چین عضوی از آن‌هاست.

 

اسرائیل
 

 

خلاصه مطلب این‌که به نخست‌وزیر اسرائیل که به عقیده من واقعاً به دنبال تأمین امنیت شهروندان اسرائیلی است، این توصیه را می‌کنیم: ایرانی‌ها را رها کنید. تلاش‌های روابط عمومی و مهارت اثبات‌شده‌تان در نبردهای روابط عمومی را خرج متقاعد کردن چین کنید تا دانش و سلاح‌های کشنده کم‌تری به دیگران بفروشد.

 

می‌گوییم “منافع”. منافع در مقابل سایر ارزش‌ها مثل حفاظت از جان اسرائیلی‌ها. اکنون دنیا بسیار منفعت می‌برد از این‌که با ایرانی‌ها توافق کند، و نتانیاهو به دلایل خاص و دلایلی که در آینده مشخص می‌شود، بسیار منفعت می‌برد از این‌که روابط خوب با چین را ادامه دهد. اما جای تأسف دارد که مقامات ارتشی و دفاعی اسرائیل به این سادگی خود را به کمپین‌های روابط عمومی نخست‌وزیر می‌بازند.

 

 

 

جروزالم پست/ آمریکا: تنبیه روسیه روی اتحاد درباره ایران تأثیری ندارد

 

وزارت خارجه آمریکا جمعه اعلام کرد که تحریم‌های تنبیهی علیه روسیه به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین، بر اتفاق‌نظر این دو قدرت درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران تأثیری نخواهد گذاشت. “جن ساکی” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: “ما بر سر همه چیز با روسیه توافق نداریم، اما روسیه برای آن‌که به آمریکا لطف کند در مذاکرات شرکت نکرده است. آن‌ها خود هم از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای اظهار نگرانی کرده‌اند. ما کاملاً انتظار داریم، و شواهد هفته گذشته هم نشان می‌دهد، که روس‌ها همچنان عضوی فعال دور میز مذاکره باقی بمانند.”

 

روسیه در حفظ اتفاق‌نظر بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران نقش اساسی داشته و همراه با چین از محکوم کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران حمایت و ادامه یافتن آن را تحریم کرده‌اند. با این حال، شواهد نشان می‌دهد که روسیه در این سیاست‌های خود تجدیدنظر کرده، چرا که این کشور طی ماه‌های زمستان طرح مبادله کالا با نفت ایران را بررسی کرد که تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا را دور می‌زد و یا حتی آشکارا نقض می‌کرد. آمریکا می‌گوید روسیه این برنامه‌ها را لغو کرده که اجرایشان می‌توانست صادرات نفت ایران را به میزان قابل توجه ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

اسرائیل

 

 

دبکافایل/ مصر: کشتی موشک‌های ایرانی راهی منطقه سینا یا غزه بود

 

یک مقام امنیتی مصری روز یک‌شنبه خبر داد که کشتی حامل موشک‌های ایرانی که چهارشنبه گذشته در دریای سرخ توسط نیروهای ارتش اسرائیل توقیف شد، قرار بوده به تروریست‌های منطقه سینا یا نوار غزه برسد. این کشتی همان مسیری را از طریق سودان در پیش گرفته که مورد استفاده مداوم قاچاقچیان کالا و مهاجران غیرقانونی است.

 

دبکافایل: اطلاعات افشا شده توسط این مقام مصری خلاف ادعای اسرائیلی‌هاست که گفته بودند کاپیتان و خدمه کشتی نمی‌دانستند که دارند یک محموله غیرقانونی را خلاف قوانین بین‌المللی جابه‌جا می‌کنند.

اسرائیل

 
 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا