ادعای جدید هاشمی

رد صلاحیت نمی شدم ۹۰درصد رای می آوردم!

به گزارش بصیر، هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق مطالب جدیدی را بیان کرده است.

او مدعی شده است چند روز مانده به اعلام تایید صلاحیت ها یک مسئول امنیتی به اصرار وارد جلسه شورای نگهبان می شود و می گویدرای هاشمی به سرعت دارد بالا می رود و اگر دو روز دیگر هم صبر کنید ( و او را رد صلاحیت نکنید) رای او به ۹۰ درصد می رسد.

هاشمی مدعی شده است این مسئول ارشد امنیتی به حاضرین در جلسه می گوید: اگر او ( هاشمی) بیاید همه رشته ای این سال های ما پنبه می شود. با این صحبت‌ها آنها تکلیف را روشن کردند.

هاشمی درباره صحبت خود با رهبر معظم انقلاب برای حضور در انتخابات هم گفته است: من از شب که تصمیم گرفتن نام نویسی کنم خواستم با ایشان (مقام معظم رهبری) تماس بگیرم که در دسترس نبودند و فردا صبح که بحل کارم آمدم گفتم دفتر ایشان را بگیرند که می ‌خواهم با آقا صحبت کنم. ایشان یا در درس یا ملاقات بودند. ظهر هم که به استراحت رفته بودند. عصر آقای حجازی تلفن کرد و گفت:”آقا هنوز خواب هستند و من چه کار کنم؟” من گفتم: “من می خواهم به وزارت کشور بروم و دیگر فرصت ندارم.” ایشان گفت: “پس بروم بیدارشان کنم؟” گفتم:” آری” ایشان را بیدار کرده و گفته بودند که فلانی می‌خواهد برود اسم نویسی کند و منتظر شماست. ایشان هم گفتند:” در تلفن که نمی توانیم این صحبت ها را بکنیم.”

هاشمی این واکنش رهبر انقلاب را نشانه موافقت دانسته و گفته است: در این جمله موافقتی هم بود و اگر نمی‌خواستند می گفتند که ما مصلحت نمی‌دانیم. من نمی‌خواستم آمدنم را به گردن ایشان بیاندازم می خواستم ببینم ایشان مخالف نباشند.

هاشمی در مصاحبه خود گفته است که شورای نگهبان به آقای روحانی گفتند که به من بگوید نظر شورا به عدم تایید صلاحیت من است و بهتر است خودم کنار بروم تا بی‌احترامی نشود اما من گفتم پس مردمی که برای حضور من امیدوار هستند را چه بگویم؟ لذا تصریح کردم که انصراف نخواهم داد…. همان موقعی که آقای روحانی آمد و گفت اینها او را شب خواسته اند و این را گفته‌اند، پیشنهاد خودش این بود که او هم کنار برود. من گفتم که اتفاقا به همین دلیل شما بمانید تا اگر مشکلی برای حضور من پیش آمد، شما باشید… روحانی می گفت دیگر معنا ندارد که من هم باشم . من گفتم: شما باید احتیاطا بمانید تا اگر من نبودم شما باشید.

هاشمی در این مصاحبه برنامه‌ریزی کردن این ماندن و رفتن را رد کرده و گفته است: ما به آن صورت برنامه‌ریزی نداشتیم. البته اصرار اول ما به آقای ناطق بود که ایشان بیاید اما نپذیرفت بعد سراغ آقای روحانی رفتیم و ایشان پذیرفت. در این فاصله هم قبل از این که ثبت نام کنم من به ایشان کمک می کردم.

هاشمی درباره رایزنی با خاتمی بعد از رد صلاحیت خود گفته است: یادم نیست… البته منزل ما نزدیک هم است و برای کارهای ضروری‌ای که داریم همدیگر را می بینیم.

هاشمی درباره دولت احمدی‌‌نژاد هم تصریح کرده است: شرایطی که هشت سال پیش بود را قبول نداشتم و تمام این هشت سال مسیر انحرافی می‌دانستم. اینها هنوز هم در جلسات خصوصی اشان می‌گویند فلانی این لقب را به ما داده است.

هاشمی از عملکرد دولت در مورد سبدکالا هم انتقاد کرده و گفته است: اگر من بودم اینگونه عمل نمی‌کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا