نوبخت:موفقیت ایران در جام‌جهانی اولویت وزارت‌ورزش باشد؛از سفر روحانی به برزیل اطلاع ندارم

به گزارش بصیر:

محمد باقر نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد حضورش در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک اظهار داشت: افتخار است که توانستم در این محیط باصفا و اخلاقی حضور پیدا کنم. من توفیق نداشتم که در عرصه ملی ورزش کنم اما در دوران جوانی در شهر و استان خود جزو ورزشکاران بودم.

وی در مورد اینکه از این پس مراسم مربوط به تجلیل از قهرمانان ورزشی و پرداخت پاداش به آنان با نظم برگزار خواهد شد، گفت: امیدوارم به همین صورت باشد.

سخنگوی دولت احساس خود از حضور در کنار قهرمانان المپیک را هم چنین شرح داد: به یاد آن روزهایی که نفس‌ها در سینه حبس و چشم‌ها خیره می‌شد تا قهرمانان ورزش ما به موفقیت برسند و با این رخداد مردم غرق در شور و شادی می شدند؛ افتادم.

نوبخت در این مورد که مردم ایران چشم انتظار موفقیت ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ هستند و در این راه دولت چه اقدامات عملی انجام خواهد داد، تصریح کرد: با وزیر ورزش هماهنگ کردیم تا با وجود همه کمبودها در بودجه، این موضوع در اولویت قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در مورد احتمال سفر روحانی به برزیل برای تماشای دیدارهای ایران در جام جهانی اظهار داشت: اطلاعی در این باره که چنین سفری انجام می شود یا نه ندارم.

وی در این مورد که آیا خودش ورزش خاصی را انجام می دهد، تاکید کرد: در حد نرمش روزانه تحرک دارم اما توفیق و وقت ورزش به صورت جدی را ندارم.

نوبخت درباره آرزوی ورزشی‌اش برای سال ۹۳ به تسنیم گفت: امیدوارم ورزشکاران ما همانطور که در المپیک لندن افتخار آفرین بودند، در بازی‌های آسیایی اینچئون هم موفق و پیروز باشند. دولت هم با وجود تمامی کمبودهای مالی در فراهم کردن شرایط برای ورزشکاران ایران کوتاهی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: وزیر ورزش در این مورد برنامه ریزی و از نظر مالی اعتبارات مورد نیاز را اعلام کرد و رئیس جمهور هم تاکید کرد که نیازها در تمامی عرصه‌ها و رشته‌های ورزشی را در حد امکان برطرف کنیم. باز هم بحث کمبودها در بودجه مطرح است اما با این وجود حمایت همه جانبه‌ای از ورزش انجام خواهیم داد.

سخنگوی دولت در مورد واگذاری استقلال و پرسپولیس یادآور شد: این بحث بسیار حساسی است که در هیئت وزیران هم مطرح شد اما این ۲ مجموعه یک شرکت تولیدی یا تجاری نیست که آن را به آسانی بتوانیم واگذار کنیم. باید آن اهدافی که ما از مردمی کردن این ۲ باشگاه مردمی و محبوب کشور داریم فراهم و کمبودهای مالی که مانع رشد این باشگاه‌ها و ورزشکاران آن است برطرف شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: صرفا به دنبال واگذاری آن از طریق بورس و مزایده نیستیم بلکه به دنبال آن هستیم که باشگاه به کسانی واگذار شود تا بتوانند مشکلات مالی آنها را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است این ۲ باشگاه را واگذار کنیم هدف ما این است تا کارهایی که دولت توانایی انجام آن را ندارد، توسط مردم انجام شود نه اینکه مشکلات تازه ای برای این ۲ باشگاه پیش آید که بعد مجبور شویم این کار را بعنوان یک اقدام ناقص بازپس بگیریم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دولت از پرسپولیس و استقلال بعنوان ۲ پاره تن دولت یاد کرد و گفت: واگذاری این ۲ باشگاه در کمال حساسیت انجام خواهد شد و بر این موضوع در هیئت وزیران هم تاکید شده است.

نوبخت در این مورد که گفته شده قرار است نزدیکان دولت این ۲ باشگاه را در اختیار بگیرند گفت: به هیچ عنوان چنین بحثی مطرح نیست.

وی در خصوص اینکه آیا خبری خوش برای ورزشکاران دارید، به تسنیم گفت: امیدوارم با توجه به تدبیری که وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک داشته‌اند، بتوانیم برای تدارکات این عزیزان در جهت اینکه افتخار آفرینی خود را استمرار ببخشند حرکت کنیم و دولت به نحوی شایسته مقدمات و تسهیلات لازم را فراهم کند.

«ورزش سال پرترافیکی دارد، آیا از نظر بودجه تامین اعتبار خواهد شد که مشکلی برای ورزش رخ ندهد؟» معاون رئیس جمهور در این مورد عنوان کرد: کلا خزانه ما با مضایقی مواجه است. با این حال شما نگاه کنید به این شور، امید و افتخاری که در دل مردم ایجاد می‌شود. بنابراین می‌توان گفت از نظر هزینه  -فایده؛ فایده دارد که چنین هزینه‌هایی را برای ورزش انجام دهیم.

نوبخت در پایان گفت: این روزها برای پرداخت حقوق اسفندماه، عیدی، پاداش و معوقات بود و روزهای سختی پشت سر گذاشته شد. همه آن سختی‌ها و دشواری‌ها را با این نشاطی که در جمع ورزشکاران عزیز داشتم فراموش کردم.

انتهای پیام/

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا