عزت ایران در سایه ولایت فقیه حاصل شده است

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، علامه شیخ تاج‌الدین حامد الهلالی شامگاه دوشنبه در نشست نقد جریان‌های تکفیری که با حضور جمعی از روحانیان و علمای اهل تشییع و تسنن و نخبگان کردستان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد تکفیر را بیماری ناشی از کمی و ضعف تفکیر دانست و اظهار کرد: جهان سه حزب بزرگ، متوسط و کوچک دارد که حزب بزرگ را موحدین و راکعین تشکیل می‌دهند و اعضا همگی مؤمن بوده و هیچ اندیشه تکفیری در میان آنها راه ندارد.

وی گفت: در جهان هستی سه جنس جمادات، نباتات و حیوانات وجود دارند که جمادات در خدمت نباتات و بستر رویش آنهاست و جماد و نبات در خدمت حیوان هستند و همه آنها هم در خدمت انسان قرار دارند.

استاد برجسته دانشگاه الازهر تصریح کرد: انسان باید از خود بپرسد وقتی جماد و نبات و حیوان در خدمت من هستند من که اشرف مخلوقات هستم باید خدمتگزار چه کسی باشم.

وی گفت: اسلام آمده است تا انسان را به این حزب بزرگ بازگرداند، تمام هستی سجده کننده برای خداوند و محب سجده کنندگان خداوند است پس هدف عمومی اسلام این است که ما را به عضویت این حزب دربیاورد.

علامه الهلالی افزود: در این حزب عموماً همگی موحد هستند ولی عده‌ای سرکشی کرده و در برابر توحید می‌ایستند، اینها جزو حزب شیطان یعنی ایستادگی کنندگان در برابر حزب رحمان هستند، نه سجده می‌کنند و نه سجده کنندگان را دوست دارند، عبادت نمی‌کنند، پرستندگان را هم دوست ندارد، حال انسان باید انتخاب کند که می‌خواهد عضو حزب رحمان یا حزب شیطان باشد.

نخستین اقدام برای عضویت در حزب شیطان ترک نماز است

وی گفت: اولین اقدام برای عضویت در حزب شیطان ترک نماز است زیرا ابلیس سجده را ترک کرد و دشمن سجده‌کنندگان است و هر کس از سجده‌کنندگان باشد شیطان او را از حزبش خواهد راند.

اندیشمند مصری افزود: انسان مسلمان قدرت خود را از همه هستی می‌گیرد، بر هرچه سجده می‌کند در روز قیامت برایش شهادت سجده می‌دهد.

وی گفت: انسانی که خود از حزب عمومی هستی جدا می‌شود و وارد حزب شیطان می‌ود تمام هستی از او نفرت پیدا می‌کند و زمین از اینکه چنین شخصی بر رویش گام می‌نهد به خداوند سبحان شکایت می‌برد، آسمان هم نزد خداوند شکایت می‌کند که این بنده از برکات الهی استفاده کرده ولی دست به معصیت می‌زند.

علامه الهلالی خاطر نشان کرد: خداوند سبحان می‌فرماید من خالق و صانع این افراد هستم پس ای کوه‌ها، ای دریاها، ای زمین و ای آسمان من را با این بندگانم وارهانید که من تکلیفم را با آنها بهتر می‌دانم.

بزرگترین جنایتی که انسان می‌تواند مرتکب شود قتل یک انسان دیگر است

وی گفت: خداوند انسان را خلق کرد و او را بر همه مخلوقات برتری داد و بزرگترین جنایتی که این انسان می‌تواند مرتکب شود این است که انسان دیگری را به قتل برساند، انسانیت ساختار خداوندی است و لعنت خداوند بر کسی است که این ساختار را فرو بریزد.

مصدر فساد در جامعه اسلامی اندیشه کشتار جمعی جریان تکفیری است

مفتی سابق استرالیا افزود: مصدر و منبع خرابی، فساد و هلاکت در جامعه اسلامی همان اندیشه کشتار جمعی خطرناکی است که در جریان تکفیری می‌توان آن را پیدا کرد زیرا وقتی اندیشه‌ای دیگری را تکفیر می‌کند خونش را هم مباح می‌‌کند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی فردی شهادتین را بر زبان جاری کرده است هیچ کس حق ندارد مهر باطل بر شهادتین وی بزند چرا که هرکس شهادتین را بر زبان آورد خود را در دژ خداوندی قرار داده است، حتی دروغگو و منافق هم، چنین هستند.

علامه الهلالی گفت: آنچه در دل است فقط خداوند کیفر آن را می‌دهد و دیگران حق ندارند کیفری برای افکار درونی که به آن واقف نیستند تعیین کنند.

کارگاه‌های تکفیری در جهان اسلام بمب‌های متحرک می‌سازند

وی به بیان حدیثی از عصر پیامبر پرداخت و افزود: اسامه ابن زید و چند نفر دیگر از صحابه در جریان یک جنگ مشرکی را دستگیر کرده بودند و هنگامی که اصحاب می‌خواستند او را به قتل برسانند، فرد مشرک شهادتین را بر زبان جاری ساخت که بعد از آن سایر صحابه بجر اسامه از کشتنش صرف نظر کردند ولی اسامه او را به قتل رساند.

اندیشمند مصری خاطر نشان کرد: هنگامی که خبر به پیامبر اسلام(ص) رسید اسامه را مورد عتاب قرار داد که اسامه پاسخ داد: فرد مشرک از ترس شهادتین را بر زبان آورد که پیامبر خطاب به او فرمود آیا تو دلش را باز کردی و به این امر دست یافتی؟ و این امر می‌رساند که هیچ کس جز خداوند نمی‌تواند به درون انسان آگاهی پیدا کند.

وی گفت: کارخانه‌های اروپایی هواپیما، ماشین و دستگاه‌های پیشرفته‌ای درست می‌کنند ولی متأسفانه کارگاه‌های تکفیری در جهان اسلام بمب‌های متحرک می‌سازند و افراد انتحاری را ترغیب به قتل و عام مردم می‌کنند که این تهدید خطرناکی است.

تکفیری‌ها خدمتگزار برنامه‌های آمریکا هستند

علامه الهلالی افزود: تکفیری‌ها خدمتگزار برنامه‌های آمریکا هستند و این در واقع خدمت به اسرائیل هم هست چرا که اسرائیل فرزند آمریکا است و در دامان این کشور پرورش یافته است.

وی تصریح کرد: اندیشه رایج در اسرائیل دولت از نیل تا فرات است و تکفیری‌ها با کشتار مردم، از عراق تا فلسطین برای تشکیل دولت از نیل تا فرات اسرائیل زمینه‌سازی می‌کنند.

تکفیری‌ها از بین برندگان حدود الهی هستند

استاد برجسته دانشگاه الازهر گفت: تکفیری‌ها کسانی هستند که حدود خداوند را زیر پا گذاشته و از بین برده‌اند و با این کار وارد دژ خداوند شده‌ و انسانی را که مدرک شهادتین در دست دارد دستگیر می‌کنند و او را در پیشگاه خداوند سر می‌بُرند.

وی افزود: اینکه کسی وارد دژ خداوند شده و انسانی را که مدرک شهادتین در دست دارد به قتل می‌رساند و تازه مدعی است که این کار را در راه خدا انجام داده اندیشه بسیار خطرناکی است.

علامه الهلالی خاطر نشان کرد: تکفیری با شعار الله‌اکبر دست به جنایت می‌زنند و این در حالی است که الله‌اکبر، بار مقدسی دارد و برای فراخوان به نماز و عمل خیر است.

وی گفت: در بسیاری موارد از طریق یوتیوب دیده‌ایم که فرد مسلمان را دستگیر می‌کنند سرش را می‌برند یا شکمش را پاره می‌کنند و در همان شرایط ندای الله‌اکبر سر می‌دهند و حضار هم در تأیید آن کار الله‌اکبر بر زبان جاری می‌کنند.

اقدام به قتل کردن خارج شدن از الگوی رسول‌الله(ص) است

اندیشمند مصری افزود: از کسانی که در سوریه و عراق به نام اسلام دست به کشتار می‌زنند باید پرسید آیا از عقیده کسانی که دست به قتل آنها می‌زنید سؤال کرده‌اید، مستقیماً اقدام به قتل کردن خارج شدن از الگوی رسول‌الله(ص) است.

وی گفت: تکفیر مسئله خطرناکی است و هیچ مسلمانی مسلمان دیگر را تکفیر نمی‌کند مگر اینکه خودش به وادی کفر کشیده شده باشد.

انقلابی که از آمریکا گدایی کند انقلاب اسلامی نیست

علامه الهلالی به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی دوری جستن از نیروهای استعماری و حکومت‌های ظالم و ستمگر است، انقلابی که از آمریکا گدایی کند انقلاب اسلامی نیست.

وی افزود: انقلابی که نگوید امروز قاهره فردا فلسطین، امروز دمشق فردا فلسطین، امروز بغداد فردا فلسطین و امروز لیبی و فردا فلسطین انقلاب اسلامی نیست و این همان رسالت مسلمانان برای آزادی قدس شریف است.

مفتی سابق استرالیا به فتوی‌های جهاد نکاح اشاره و تأکید کرد: این فتوی‌ها فتوی‌هایی عجیب و غریب هستند که از یک اندیشه عاقلانه صادر نمی‌شوند و متأسفانه آنهایی که ذهن و اندیشه آنها از عقل تهی می‌شود چنین فتوی‌هایی صادر می‌کنند.

وی گفت: شیخ یوسف قرضاوی به دلیل دریافت اطلاعات نادرست مرتکب اشتباه شدند و با وجود جایگاه بالای علمی صراحتاً باید اعلام کنیم که وی فتوی درست ندادند.

علامه الهلالی به حکومت محمد مرسی در مصر اشاره کرد و افزود: محمد مرسی فرصت حاکمیت چندانی در مصر پیدا نکرد، او خواست رضایت آمریکا و دولت‌های حاشیه خلیج فارس را جلب کرده، سکوت اسرائیل را رقم زند و گروه‌های تکفیری را اطراف خود گرد آورد، او فراموش کرد رضایت خداوند را کسب کند و همه چیز را از دست داد.

ولایت فقیه یک اندیشه شیعی نیست

وی با مقایسه وضعیت انقلاب اسلامی در ایران با انقلاب مصر و بررسی دلایل شکست انقلاب مردم مصر گفت: سبب اصلی موفقیت انقلاب اسلامی در ایران این است که فرمانبردار ولایت فقیه بوده است و ولایت فقیه یک اندیشه شیعی نیست، در ایران از ولایت فقیه تبعیت می‌شود و در کشورهای عربی از ولایت سفیهان پیروی می‌شود و این تفاوت ایران با سایر بلاد اسلامی است.

اندیشمند مصری تصریح کرد: ننگ است اگر بگوئیم اهل سنت ایمان به ولایت فقیهان ندارد و از دست‌نشاندگانی تبعیت کنیم که در پی محافظت از کرسی‌های خود هستند.

عزت ایران در سایه ولایت فقیه حاصل شده است

وی گفت: هر انقلابی نیازمند به فقیهی است که انقلاب را به سوی راه پیامبر گرامی اسلام(ص) رهنمون شود و ایرانیان باید افتخار کنند که رهبران‌شان فقیهانی هستند که کشور را به سوی الگویی که توسط رسول خدا (ص) سامان یافته است رهنمون می‌شوند.

علامه الهلالی خاطرنشان کرد: در سایه ولایت فقیه است که دین و دنیای کشور ایران ساخته شده و عزت جمهوری اسلامی که اکنون در دنیا مطرح است در سایه ولایت فقیه حاصل شده است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا