انهدام بیش از هزار باند سرقت/ تحویل ضبط و لاستیک سرقتی به مالباختگان

به گزارش بصیر به نقل از  خبرنگار مهر، سرهنگ عباسعلی محمدیان در نشست امروز خود با خبرنگاران در خصوص کشفیات پلیس آگاهی در سال ۹۲ اظهار داشت: سال ۹۲ را در حالی پشت سر می گذاریم که در زمینه کشف جرایم توفیقات خوبی را داشته ایم. از ابتدای امسال و همزمان با کشف راز قتل خلبان ایران ایر و همسرش یکی از جنایت های پیچیده کشف شد. در حوزه جرایم دیگر نیز اقدامات خوبی انجام و باندها و گروه های تبهکارانه شناسایی و دستگیر شدند.

وی دستگیری ۱۸۷ نفر از سارقان در هفته جاری، کشف سرقت مسلحانه شادآباد و دستگیری گروه ۱۰۰ نفره سارقان زورگیر را از مهمترین اقدامات پلیس آگاهی در روزهای پایانی سال اعلام کرد و گفت: در حوزه قتل با کشفیات انجام شده موفق شدیم از شاخص های سالیانه عبور کنیم. همچنین در شناسایی اجساد نیز با کشف علمی به رقم خوبی رسیدیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در سال های گذشته مجرمان سطح یک و دو را شناسایی و با آنها برخورد کردیم و امسال برخورد با مجرمان سطح سه در دستور کار قرار گرفت. در سال ۹۲ بیش از هزار باند در حوزه  جرایم مختلف در تهران شناسایی و منهدم شد. در این زمینه دادستان تهران همکاری خوبی در کشف جرایم با پلیس آگاهی داشت.

سرهنگ محمدیان با اشاره به عملیات اخیر پلیس آگاهی برای دستگیری ۱۸۷ نفر از سارقان اظهار داشت: ۱۶۵ نفر از این مجرمان سابقه دار هستند که اقدامات پلیسی گسترده ای پیش از دستگیری آنها انجام و سارقان در عملیاتی همزمان در دام پلیس گرفتار شدند. دستگاه قضائی نیز با این مجرمان برخورد خوبی داشت و کمتر از ۱۰  نفر که در جرایم جانبی با این افراد ارتباط داشتند آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه دستگیر شدگان تا پایان نوروز در بازداشت به سر خواهند برد به کشفیات صورت گرفته از این سارقان اشاره کرد و گفت:  ۳۱۵ کامپیوتر خودرو، ۴۰۱ پنل ضبط، ۳۷۹ دستگاه ضبط و پخش، ۲۴ دستگاه لب تاپ، ۶۳ باند خودرو، ۱۶۱ گوشی تلفن همراه، ۱۶ خودروی سرقتی، ۱۳۰ ایربگ خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷ و دو کیلو طلا از مهمترین اموال کشف شده از سوی این سارقان می باشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه خاطرنشان کرد: هر شهروند تهرانی که در سال ۹۲ لاستیک و ضبط و پخش خودرواش سرقت شده است می تواند با مراجعه به پلیس آگاهی اموال سرقت شده خود و یا معادل آن را دریافت کند. مالباختگان باید با پرونده تشکیل شده در کلانتری به اداره آگاهی مراجعه کنند.

وی در ادامه به شهروندان هشدار داد: در روزهای پایانی سال و با توجه به خریدهای نوروزی فعالیت مجرمان نیز برای سرقت افزایش پیدا می کند. در این ایام ماموران پلیس آگاهی در ایستگاههای بی آر تی، مترو و مراکز تجاری حضور دارند و به صورت نامحسوس با جیب بران و کیف قاپان برخورد می کنند. طی روزهای گذشته نیز تعدادی از این جیب بران دستگیر و ۱۵۰ شاکی آنان شناسایی شدند.

سرهنگ محمدیان به زنان توصیه کرد هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهتر است از کیف های با بند بلند استفاده کنند و کیف را در مقابل خود قرار دهند زیرا مجرمان با تیغ اقدام به برش کیف دستی از پشت سر کرده و محتویات داخل آن را خالی می کنند. همچنین شهروندان توجه داشته باشد بیشترین جیب بری در هنگام سوار و یا پیاده شدن از اتوبوس یا ایستگاههای مترو صورت می گیرد.

وی در پایان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی سرقت موبایل در روزهای پایانی سال هشدار داد شهروندان هنگام استفاده از تلفن همراه بیشتر مراقب باشند و توجه کنند که سارقان از غفلت و سهل انگاری آنها برای سرقت استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا